2014-07-27, 21:46
Medlem
Jo, men helt inbunden. Pocketböcker ser bara inte bra ut i hyllan.
Citera
2014-07-27, 21:48
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GRmihawk
Jo, men helt inbunden. Pocketböcker ser bara inte bra ut i hyllan.
Det håller jag helt med om, därför beställde jag kartonnage (http://www.adlibris.com/se/bok/brott-och-straff-9789186745332).
Citera
2014-07-27, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drown
Invandrarna - Vilhelm Moberg
Utvandrarna - Vilhelm Moberg
Röda Rummet - August Strindberg
Den Allvarsamma Leken - Hjalmar Söderberg
En Världsomsegling Under Havet - Jules Verne

Inbundna exemplar i gott skick. 1 kr styck.
Köpte dessa eftersom det känns som obligatorisk läsning, som jag ännu inte hunnit med.
Bra val.
Citera
2014-07-27, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Det håller jag helt med om, därför beställde jag kartonnage (http://www.adlibris.com/se/bok/brott-och-straff-9789186745332).
Va bra, då beställer jag den så fort jag läst klart böckerna jag har nu. Tack för tipset!
Citera
2014-07-28, 15:16
Medlem
Har just lagt en beställning på Amazon. Var så hemskt länge sedan jag läste bra skräck. Är så man kan bli tokig, finns nästan inga bra skräckböcker, mest ynkliga zombie/varulv/vampyr som nog kan roa barn. Enda bra vampyrboken - Dracula.

Nu har jag i alla fall av en slump (kommer faktiskt inte ihåg hur jag fann den?) hittat en bok som verkar otroligt lovande. Den heter "All Heads Turn When the Hunt Goes by", av John Farris. Tar ungefär tre veckor att få hit den.
Citera
2014-07-28, 16:01
Medlem
stagger lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmeraldC
Har just lagt en beställning på Amazon. Var så hemskt länge sedan jag läste bra skräck. Är så man kan bli tokig, finns nästan inga bra skräckböcker, mest ynkliga zombie/varulv/vampyr som nog kan roa barn. Enda bra vampyrboken - Dracula.

Nu har jag i alla fall av en slump (kommer faktiskt inte ihåg hur jag fann den?) hittat en bok som verkar otroligt lovande. Den heter "All Heads Turn When the Hunt Goes by", av John Farris. Tar ungefär tre veckor att få hit den.

Jag förmodar att du läst Clive Barker och Peter Straub?

Christoprer Buehlmans "Those across the river" kan nog klassas som skräck(riktigt bra bok).
Citera
2014-07-28, 16:01
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Har du läst Clive Barkers skräckböcker?
Citera
2014-07-28, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har du läst Clive Barkers skräckböcker?

Ja, har läst en men kommer inte alls ihåg den. Var nog inte i min smak för annars hade jag väl lånat flera? Kan du beskriva handlingen i någon av dem?

Glömde, det finns en till bra vampyrbok, nämligen Hotel Transylvania. Den är vansinnigt spännande, jag lovar. Fast vampyren är den gode i den boken medan människorna, åtminstone männen, högadel minsann! är helt enkelt onaturligt onda och skrämmande!
Citera
2014-07-28, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stagger lee
Jag förmodar att du läst Clive Barker och Peter Straub?

Christoprer Buehlmans "Those across the river" kan nog klassas som skräck(riktigt bra bok).

Hej, såg inte ditt inlägg. Jo som sagt har jag läst en bok av Clive Barker men tydligen inte gillat den eftersom inte lånat fler, var en lånebok.

Däremot har jag ett fullständigt sönderläst exemplar av Peter Straubs "Gengångare". Å vilken högtidsstund det var när jag började komma underfund med att här blir det nog en skräckens berg-och dalbana!

Hm. Christoper Buehlman? Känner ej till honom. Måste kollas upp!
Citera
2014-07-28, 17:11
Medlem
stagger lees avatar
Citat:
Hej, såg inte ditt inlägg. Jo som sagt har jag läst en bok av Clive Barker men tydligen inte gillat den eftersom inte lånat fler, var en lånebok.

Däremot har jag ett fullständigt sönderläst exemplar av Peter Straubs "Gengångare". Å vilken högtidsstund det var när jag började komma underfund med att här blir det nog en skräckens berg-och dalbana!

Hm. Christoper Buehlman? Känner ej till honom. Måste kollas upp!

Rakii och jag skrev tydligen samma författare vid samma tidpunkt. Ett omen.
Betyder helt enkelt att du måste ta och läsa Clive Barker.
Börja direkt med "Coldheart Canyon" A Hollywood ghost story,som det så fint står
beskrivet i min bok. Min personliga favorit.
Christopher Buehlmans böker räknas nog inte till skräckgenren,undantaget boken jag nämde,
och kanske "necromancers house" till viss del.
Men vad du än gör,så läs för böveln "Clive Barker" skräckens mästare.
Peter Straubs "Lost Boy Lost Girl" kunde kanske också vara nåt.
Citera
2014-07-28, 17:48
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stagger lee
Rakii och jag skrev tydligen samma författare vid samma tidpunkt. Ett omen.
Betyder helt enkelt att du måste ta och läsa Clive Barker.
Börja direkt med "Coldheart Canyon" A Hollywood ghost story,som det så fint står
beskrivet i min bok. Min personliga favorit.

Coldheart Canyon minns jag som fruktansvärt bra och också en av mina favoriter såväl tillsammans med The Hellbound Heart!

En annan bra skräckbok med spöktema är ju När skruven dras åt (The Turn of the Screw), som filmatiserades under namnet The Innocents på sextiotalet!

https://www.adlibris.com/se/bok/nar-skruven-dras-at-9789174990935
Citera
2014-07-28, 20:02
Medlem
Nu har jag skrivit upp Coldheart Canyon. Clive Barker menar jag. Är nyfiken nu. Men kom ihåg, vi är alla olika så hata mig inte om jag inte har samma nöje av boken som ni!

Till Rakii: Den lilla historien läste jag första gången i tonåren; den hette "Skruvens vridning" då. Mycket mycket bra och har läst om den flera gånger. Kriteriet på en bra bok, bland annat, tycker jag är att den håller för omläsning, ibland hur många gånger som helst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in