2014-07-28, 21:49
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Nix.

Nix.

Nix.

Tror det mest är skitsnack. Om man går med en jacka, har i övrigt en del casualmärken, går på ett derby i England tillsammans med 10 andra så är man nog inte helt säker. Går man däremot runt på stan i Sverige med en sådan tröja är det väl ingen fara.

Såg att exakt den tröjan jag vill ha finns på Terrace för 1290 kr. Älskar grå collegetröjor!
Citera
2014-07-28, 22:41
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Tror det mest är skitsnack. Om man går med en jacka, har i övrigt en del casualmärken, går på ett derby i England tillsammans med 10 andra så är man nog inte helt säker. Går man däremot runt på stan i Sverige med en sådan tröja är det väl ingen fara.

Såg att exakt den tröjan jag vill ha finns på Terrace för 1290 kr. Älskar grå collegetröjor!
Det är aldrig några problem, varit uppe på tapeten innan, enda gången du har en liiiten chans att stöta på något är om du går hel-kittat runt arenan på derby-dagen.. då kanske du får några töntiga: "ERU GRABB ELLE" "VILKA KÖRUUU FÖR" men högst troligt inte då heller.
Citera
2014-07-29, 00:24
Medlem
Moltisantis avatar
Någon som har erfarenhet av henri lloyd jeans? Kvalité? Sköna? Hur är storlekarna?
Citera
2014-07-29, 01:35
Medlem
Citat:

Haft SI under flera derbyn i Rom. Aldrig varit med om nåt pga mina kläder.
Citera
2014-07-29, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Det är aldrig några problem, varit uppe på tapeten innan, enda gången du har en liiiten chans att stöta på något är om du går hel-kittat runt arenan på derby-dagen.. då kanske du får några töntiga: "ERU GRABB ELLE" "VILKA KÖRUUU FÖR" men högst troligt inte då heller.
Nja, match är tok cool det med. Då är trakasserier ifrån vakter och lagens långa arm snarare ett problem..

Däremot kan det eventuellt hända att någon kommenterar på krogen. Oftast lite nyfiket "om man slåss för några", när man svarat nä och börjar surra fotboll brukar det vara trevligt oavsett. Enda gången det "hänt något" var när det kom fram några muppar som var snorpackade och sa att de körde för wisemens. Tror jag skrattade och sa att jag och mina kompisar kunde möta de ute då men då var de inte intresserade längre..

Summan av kardemumman, det är hel cool.
Citera
2014-07-31, 01:21
Medlem
Citat:
Har alltid tyckt om Stone Island. Patchen är verkligen snygg och beskriver en exklusivitet som inte många andra märken har. En collegetröja för 1700 kr är dock lite väl dyrt. Det snackas mycket om att man skyltar med att man är öppen för slagsmål om man har SI. Är det någon som har märkt av detta? Har man en väldigt icke-casual stil i övrigt borde det väl inte vara någon fara, eller? Någon som råkat ut för oroligheter bara för de burit en jacka?

Ända ja varit med om är några fulla wt killar som lekte, fick man en kommentar och en massa frågor som vilka kör du för osv, men när ja svarade ärligt och trevligt på frågorna så va dem inte så kaxiga längre utan mer nyfikna på dojjorna
Citera
2014-07-31, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillamore
Japp. Det är kul att sticka ut lite. Samtidigt är det kul att vara hemlighetsfull och ha kläder som ser ut som vilka kläder som helst fast dom kanske egentligen är handgjorda i Italien i något exklusivare material.

Tror jag fungerar mer åt det sistnämnda nu för tiden.

Att bära reklam gratis är idioti. Att dessutom betala för det är humor.
Imo har riktiga kläder inte synliga märken. Plagg som skyltar med loggor etc är en del av marknadsföringen för ett visst märke och inget jag tänker delta i utan betalning. Men så verkar förstås inte de flesta man möter på stan resonera. Så om det är något håll du ska luta åt, välj det hemliga dyra alternativet Fast det går ju att sticka ut där med
Citera
2014-07-31, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky Strike
Att bära reklam gratis är idioti. Att dessutom betala för det är humor.
Imo har riktiga kläder inte synliga märken. Plagg som skyltar med loggor etc är en del av marknadsföringen för ett visst märke och inget jag tänker delta i utan betalning. Men så verkar förstås inte de flesta man möter på stan resonera. Så om det är något håll du ska luta åt, välj det hemliga dyra alternativet Fast det går ju att sticka ut där med

Javisst. Jag har nästan lämnat den här delen av forumet nu och gått över till KSoE. Klassisk stil är ju inte jättevanligt idag så man sticker ut på det viset istället.

Dock så är ju exempelvis Stone Islands jackor rätt intressanta med tanke på att dom ofta har lite speciella, och kanske revolutionerande, plagg. Jag har exempelvis inte sett någon Ice-liknande jacka från något annat märke. Bonusen där är ju att du kan ta bort patchen också.
Citera
2014-07-31, 16:21
Medlem
Undviker stora tryck så gott det går.
Enda jag kan komma på som jag äger med stort tryck är en Polar Skate hoodie jag nyligen köpte från Nitty Gritty, med deras logga på ryggen. Annars är det utan tryck eller något litet som gäller.

Ja just det, har nån Puma-tisha också
Citera
2014-07-31, 19:35
Medlem
Någon som vet om/var man kan köpa denna Jacka fortfarande?

http://image.rakuten.co.jp/lennystyle/cabinet/03273628/img63217866.jpg

De var slutsålda på nittygritty och jag hittar ingen hemsida med den när jag googlar. Tror den heter Stone Island Micro Reps Field Jacked m65 eller liknande.
Citera
2014-07-31, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoloswagster
Någon som vet om/var man kan köpa denna Jacka fortfarande?

http://image.rakuten.co.jp/lennystyle/cabinet/03273628/img63217866.jpg

De var slutsålda på nittygritty och jag hittar ingen hemsida med den när jag googlar. Tror den heter Stone Island Micro Reps Field Jacked m65 eller liknande.

Triads hade den nyss. Eller om det var ghost
Citera
2014-07-31, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillamore
Javisst. Jag har nästan lämnat den här delen av forumet nu och gått över till KSoE. Klassisk stil är ju inte jättevanligt idag så man sticker ut på det viset istället.

Dock så är ju exempelvis Stone Islands jackor rätt intressanta med tanke på att dom ofta har lite speciella, och kanske revolutionerande, plagg. Jag har exempelvis inte sett någon Ice-liknande jacka från något annat märke. Bonusen där är ju att du kan ta bort patchen också.

Är själv lite av en nörd när det kommer till tyger, konstruktion m.m utan att för den skull jobba i branschen. Uppskattar vissa stone island grejer men har svårt för stilen och märket i stort. Klassisk stil tycker jag är rätt trist personligen om du inte syftar på typ Paul Harndens grejer. Gillar traditionellt hantverk men inte de gamla gubbiga engelska grejerna
Där tycker jag enbart det ligger traditon bakom utan nytänkande. Jag vill ha båda delarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in