2014-07-24, 00:40
Medlem
beansters avatar
Någon som har koll på hur Aquascutum skjortorna är i storleken? Kör custom fit large på RL och 41 på businessskjortor.
Citera
2014-07-24, 01:10
Medlem
Biancocelestes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beanster
Någon som har koll på hur Aquascutum skjortorna är i storleken? Kör custom fit large på RL och 41 på businessskjortor.

Blir ju en skillnad om man jämför med Ralph Lauren-storlekar, men generellt är väl Aquascutum true-to-size? Åtminstone de plagg jag provat. Tror nog att en L, kanske till och med M, skulle göra dig nöjd. Beror ju så klart mycket på kroppsform
Citera
2014-07-24, 19:01
Medlem
foshiznits avatar
Fick hem beställning idag!

http://imgur.com/rDxowyt

http://imgur.com/0RuZ7Ha
Citera
2014-07-24, 22:53
Medlem
Nu har modebutiken i min stad som inte är jättestor tagit in SI. Jag har alltid köpt mina SI kläder på CC eller flagship butiken i London. Med SI ser jag halva nöjet i att inte så många känner till det eller bär det men nu gissar jag att halva staden kommer köpa SI precis som när butiken tog in Monclear.
Kan ni också känna så, att ni är nöjda och glada över de kläder ni är ensamma med och vill inte att någon annan ska bära desamma?.
Tyvärr i staden här så går alla runt likadant klädda när väl något sätter sig. Här vi alla se ut som alla andra.
Citera
2014-07-24, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle-Kanon
Nu har modebutiken i min stad som inte är jättestor tagit in SI. Jag har alltid köpt mina SI kläder på CC eller flagship butiken i London. Med SI ser jag halva nöjet i att inte så många känner till det eller bär det men nu gissar jag att halva staden kommer köpa SI precis som när butiken tog in Monclear.
Kan ni också känna så, att ni är nöjda och glada över de kläder ni är ensamma med och vill inte att någon annan ska bära desamma?.
Tyvärr i staden här så går alla runt likadant klädda när väl något sätter sig. Här vi alla se ut som alla andra.

Japp. Det är kul att sticka ut lite. Samtidigt är det kul att vara hemlighetsfull och ha kläder som ser ut som vilka kläder som helst fast dom kanske egentligen är handgjorda i Italien i något exklusivare material.

Tror jag fungerar mer åt det sistnämnda nu för tiden.
Citera
2014-07-26, 19:14
Medlem
Hur är Ellesse Sweatshirt i storleken? har normalt L i SI Sweatshirt och de sitter som en smäck.
Citera
2014-07-26, 19:34
Medlem
foshiznits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruppernas
Hur är Ellesse Sweatshirt i storleken? har normalt L i SI Sweatshirt och de sitter som en smäck.
En M borde sitta bra.
Citera
2014-07-26, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foshiznit
En M borde sitta bra.

Tack för snabbt svar. Slänger iväg en beställning ikväll!
Citera
2014-07-27, 02:44
Medlem
Biancocelestes avatar
Citat:

Jag skulle nog köra på L i Ellesse också. Beroende på längd, då åtminstone min känns kort om jag har min "vanliga" storlek. Ligger själv runt 185 cm snö vi använder XL
Citera
2014-07-27, 16:22
Medlem
Citat:
Tack för snabbt svar. Slänger iväg en beställning ikväll!

Den är riktigt snygg! Hade själv gärna ägt en sådan.
Citera
2014-07-28, 21:15
Medlem
Rippless avatar
Har alltid tyckt om Stone Island. Patchen är verkligen snygg och beskriver en exklusivitet som inte många andra märken har. En collegetröja för 1700 kr är dock lite väl dyrt. Det snackas mycket om att man skyltar med att man är öppen för slagsmål om man har SI. Är det någon som har märkt av detta? Har man en väldigt icke-casual stil i övrigt borde det väl inte vara någon fara, eller? Någon som råkat ut för oroligheter bara för de burit en jacka?
Citera
2014-07-28, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Det snackas mycket om att man skyltar med att man är öppen för slagsmål om man har SI. Är det någon som har märkt av detta?
Nix.

Citat:
Har man en väldigt icke-casual stil i övrigt borde det väl inte vara någon fara, eller?
Nix.

Citat:
Någon som råkat ut för oroligheter bara för de burit en jacka?
Nix.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in