Strelkov påstår att ukrainska trupper ska använda "kemiska" vapen. Vilket är lite oroande, för på KGB/FSB-språk betyder det att Ryssland kommer använda det men de börjar som vanligt anklaga fienden för att göra det strax innan de själva gör det. Alternativt att ett tecken på att Strelkov är riktigt desperat...
Citat:
Strelkov says DNR intelligence has discovered a "major provocation": Ukraine is preparing chemical weapons strikes on Donetsk and Lugansk.
Att Strelkov kan tänkas vara desperat kan bero på att ATO stormar Kreml!
Citat:
Ukrainian forces are stroming Kremlin avenue in Donetsk
Ja, Kreml-avenue i Donetsk då, där skrämde jag er pro-ryssar va?
Vilket såklart kan betyda att de är i en annan del av staden, i såna här situationer så vet man aldrig vad som är sant, som det ska vara...
Hmm som jag sa först i inlägget verkar
ryssarna ha använt kemiska vapen 
@cbrulak 6 min
Russians used chemical shells on Ukrainian BGCP so they invent a chemical attack story in #Donetsk
Strelkov är desperat som sagt, han vill inte hänga och dingla från lyktstolpe redan ikväll:
http://en.itar-tass.com/world/743067
Citat:
Authorities of the self-proclaimed Donetsk People’s Republic (DPR) have declared a state of siege in the eastern Ukraine city of Donetsk on Thursday amid continuous shelling by Ukrainian army artillery.
“Defense Minister Igor Strelkov has signed a decree on the introduction of a state of siege in the city and mobilization of strategic resources for defense needs,” an official announcement said, adding that the move “should soon boost the combat capability of the DPR army and defense capacity of the entire Donetsk People’s Republic.”