2014-07-31, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Varför är det rimligt för? Jävla trams.

Det är rimligt och det mest troliga/sannolika händelseförloppet!!
Det finns ingen anledning att inte anta det!
Citera
2014-07-31, 14:01
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
KJ säger i ett tidigt förhör att han inte hade internetuppkoppling eftersom han inte hade råd att betala för den (s. 1531).

Apropå internetuppkopplingar: Hade han ett fungerande abonnemang till sin telefon?

Har för mig VB berättat/sms:at någon angående KJs dåliga internetuppkoppling. Har ej FUP just nu.
Citera
2014-07-31, 14:03
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
nä men en ica påse är de många som KAN ha hanterat eller?

Visst är det så men DET VET MAN INTE förrän man kollat.

Förtroende är bra - kontroll är bättre.
Citera
2014-07-31, 14:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Visst är det så men DET VET MAN INTE förrän man kollat.

Förtroende är bra - kontroll är bättre.

Ja men oavsett vems fingeravtryck som skulle KUNNA hittas så måste det väl gå att förklara bort precis lika bra som all bristfällig bevisning mot kj för allt KAN ju va möjligt eller?

och VEMS avtryck skulle förändra nått? och särskilt domen?
Senast redigerad av oswin 2014-07-31 kl. 14:12.
Citera
2014-07-31, 14:13
Medlem
Cyborg_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
KJ säger i ett tidigt förhör att han inte hade internetuppkoppling eftersom han inte hade råd att betala för den (s. 1531).

Apropå internetuppkopplingar: Hade han ett fungerande abonnemang till sin telefon?
Han hade ju sökt hundanatomi och lite annat på datorn så internet borde han ju ha haft, eller?
Citera
2014-07-31, 14:23
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Det är rimligt och det mest troliga/sannolika händelseförloppet!!
Det finns ingen anledning att inte anta det!

Varför det? 20:32-20:38 befann sig mobilen under KJ:s hembasstation. (Om jag inte minns fel)
Stod det inte i fup också, att den då kan ha laddats ur eller GM slagit sönder den. (KJ)
Citera
2014-07-31, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
GM är en riktig kall och beräknande person.
Går det att avgöra om blodet var "utsmetat"- om det hade utsatts för tryck ovanifrån alt. friktion?
Var det mer bloddroppar/"små pölar"?
Det finns väl ingenting som tyder på att en kropp legat där?
På bagagerumsgolvet fanns en bloddroppe som inte var synlig med blotta ögat, blodet finns på listen mellan bagageluckan och chassit, men det är mycket små mängder, sedan finns det stänk ned mot golvet från listen.
Att någon kropp legat i bagageutrymmet finns inga bevis för det och då kan man inte påstå att någon kropp legat där.
Senast redigerad av Lagro 2014-07-31 kl. 14:28.
Citera
2014-07-31, 14:26
Medlem
Motivet......VB verkade vara en ganska ensam osäker tjej med begränsad umgängeskrets,hon hade skolan,sin träning och naturligtvis sin "affär" med karatemannen men så mycket mer finns det faktiskt inte såvitt jag kan utläsa.Vi kan nog utesluta alla världens lönnmördare och den okända gärningsmannen som råkade stöta ihop med MB kvällen den 4:maj.Och då återstår ju bara två tänkbara kandiater KJ och MB.Karatemannens alibi har många försökt knäcka här och ingen har väl riktigt lyckas trots idoga insatser och tusentals inlägg.Och då återstår ju bara olyckan KJ och om jag skulle spekluera så fanns det inget bakomliggande motiv utan detta blev ett ögonblicksverk av en person som enl. rättsliga instanser anses som helt tillräknelig.Lika osannolikt som själva brottet är lika osannolig tur har KJ sedan med i princip allt från 4.e maj(om man bortser från bagageluckan).
Kj hade förmodligen putsat på sin airgun idag om han inte försökt få ner VB i bagageluckan förmodligen medans hon fortfarande levde.Resten vet ni ju med besöket i föräldrahemmet osv.osv.Som jag tidigare påpekat visste Kj att VB skulle bege mot Sävast(fup) därav också hans privata genomsökning av området kvällen före MP skulle börja söka att han sedan med sina vänner genomsöker området i N:A Svartbyn på eget bevåg snarare stärker misstankarna om att i dessa områden har någonting fruktansvärt hänt men den fråga kan bara KJ svara på.
Citera
2014-07-31, 14:39
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg_se
Han hade ju sökt hundanatomi och lite annat på datorn så internet borde han ju ha haft, eller?

Ja, jag var otydlig. Han hade inte internet vid tiden för VB:s försvinnande. KJ:s egna ord den 12 maj:

"Kristoffer tillfrågades om Vatchareeya brukade låna hans dator eller mobiltelefon.
Kristoffer uppgav att det har hänt vid några tillfällen men inte ofta, just nu har inte Kristoffer
någon internetuppkoppling eftersom han inte har råd att betala för det." (s. 1531)
Citera
2014-07-31, 14:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Något skägg nämns inte i fup-förhöret, endast vid rättegången.
Och det gäller som sagt fönstret, som stängdes av en person med skägg. Som varit uppe på tapeten förr i tråden.
Så jag ska fortfarande leta efter uppgifter som styrker dina påståenden, eller visar att de är fel, innan jag svarar? Vänligen, precisera varifrån du fått uppgifterna. Vilket förhör?
Citera
2014-07-31, 14:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Varför det? 20:32-20:38 befann sig mobilen under KJ:s hembasstation. (Om jag inte minns fel)
Stod det inte i fup också, att den då kan ha laddats ur eller GM slagit sönder den. (KJ)
Du minns fel. Det är okänt vilken basstation VB:s mobil befann sig mellan de klockslagen.
Citera
2014-07-31, 14:55
Medlem
Enligt domen TR sid 18:
Hunden har markerat liklukt i bagageutrymmet i KJ:s bil.
Detta visar att VB legat i bagageutrymmet på KJ:s bil när hon var död.

Bagageutrymmet undersöktes med hunden Uno efter två månader att bilen hade tagits i beslag.
Hunden Uno är en likspårshund som markerar liklukt.
När bagageutrymmet undersöktes med Uno skall den ha markerat på högra sidan av bagageutrymmet. Hundföraren säger det är en markering men ingenting annat, inte vad Uno skulle ha markerat.
Sedan påstås det att det var liklukt, det finns inga bevis för någon liklukt som funnits i bagageutrymmet, en hunds markering är ingenting som är något bevis och Uno kan ha markerat något helt annat. En hunds markering får aldrig användas som bevis mot en människa, utan det kan leda till bevis, som är något helt annat.
Sedan påstås det att VB legat i bagageutrymmet i KJ:s bil när hon var död.
Det finns inga bevis att det legat VB:s kropp i bagageutrymmet, man kan fråga sig varifrån kommer de bevisen. Svaret är från hunden Uno.
Därför kan man påstå att de har använt hunden Uno som vittne och bevis att VB:s kropp legat i bagageutrymmet.
Alltsammans är helt förkastligt och jag ser det som en konspiration mot KJ.
Det är självklart när rätten fått material att VB:s kropp legat i bagageutrymmet, som han skall ha transporterat, det är självklart rätten tror att han är gärningsmannen.
Senast redigerad av Lagro 2014-07-31 kl. 14:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in