Citat:
Ursprungligen postat av
Anonymare
Angående hur våldtäktsoffer reagerar i offentliga sammanhang så är det ju inte helt ovanligt att offer spelar en roll och allt verkar normalt utåt sätt medan det fortfarande är oroligt inombords. Samma sak brukar gälla för misshandlade kvinnor, i många fall anmäls inte brottet och offret försöker dölja vad som har hänt för omgivningen och kanske även för sig själv. "Skrytmeddelanden" kan man helt enkelt inte dra några växlar på i detta sammanhang.
Det var det flummigaste pseudopsykologiska snack jag hört i hela mitt liv.
Jag blev själv våldtagen en gång, av en kille som jag hade en affär med i tidiga 20 års åldern.
Situationen var inte sån att det skulle varit någon mening med att anmäla, och jag hade ingen lust att gå igenom allt vad det innebar.
Det säger sig väl för helskotta själv, att har man blivit psykiskt skadad av någon, inklusive våldtäkt, och sen sitter och smilar på ett kafe med personen några timmar efteråt, och skryter i social media om sin relation till personen, så är man antingen inget offer alls, eller så godkänner man det som har hänt.
Ett trovärdigt våldtäktsoffer som faktiskt är chockad och upprörd (som jag själv var) går hem och gråter, är ledsen ELLER uppsöker ett sjukhus ELLER berättar för sina vänninnor att man blev våldtagen (i stället för att skryta om sin relation till "våldtäktsmannen" ELLER försöker låtsas som det inträffade aldrig hände, om man kan.
Men beter man sig som de här tjejerna gjorde, dvs smilar och fortsätter som vanligt, då kan man inte komma och skrika "våldtäkt" en vecka senare, bara för att man blev förbannad
--- inte för "våldtäkten" utan för att karln haft ihop det med ens kompis på samma gång.
DŨblir "våldtäkten" plötsligt aktuell.
Skulle du själv som man vilja leva i en värld där all sex som inte är fullständigt till kvinnans belåtelse, kan användas som en våldtäktsanklagelse mot dig efteråt, trots att kvinnan inte ens berättade vid tillfället att hon var arg eller missnöjd, utan fortsatte precis som förut?
Där varenda ex flickvän du har haft sex med, kan komma dragandes med anklagelser som totalförstör ditt liv, efter själva händelsen, när hon gått i dagar och låtsas att allt var ok och tom med skrytit om dig.
Som kvinna har man faktiskt ett ansvar att markera om man är missnöjd med den sexuella behandling man får av en man. Säger man inget så är det väl inte lätt för honom att veta vad problemet är. Det är inte schysst och inte rimligt att vänta dagar och låtsas som det regnar och sen komma med anklagelser efter man "råkat" upptäcka att karln även hade sex med ens kompis.
Det här handlar mycket med om en kvinnlig hämndoperation för svinaktigt beteende från en mansgris, än en genuin våldtäkt.
Hade de här tjejerna självmant gått till Polisen eller Sjukhuset nästa dag, blockerat Assange på sin telefon eller reagarat på ett normalt sätt, så hade hade jag varit på deras sida. Men deras beteende är INTE ett beteende av en person som blivit utsatt för ett allvarligt övergrepp.