2014-07-31, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fakir81
Tyvärr kan jag inte gå ut med namnet kommer ändå ut.
J?
Citera
2014-07-31, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Och om någon oskyldig ligger för döden efter att fått en förlupen kula mot sig, eller kanske en polis som blir skadad, då är detta "collateral damage"? Ambulansen ska givetvis komma lika fort oavsett vem det är som har behovet.

Du tror inte ambulanspersonal får någon information om det skulle vara en polisman som träffats?
Gällande förlupen kula och oskylda så är jag såpass trött på såna här trasiga negerområden så även om jag inte vill säga det så jo, det skulle kunna räknas som collateral damage..
Tragiskt men sålänga ungjävlarna tillåts hålla på som dom gör bör området bli drabbat på det här sättet. Det borde få folk i omgivningen att försöka motverka det som sker och ha koll på sina ungjävlar.
Citera
2014-07-31, 13:24
Medlem
Delicates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeeriwaa
Han vänner var knappast kvar i Skäggetorp då deras "bror" blivit skjuten och "avrättad" på plats?
Ordet sprider sig och folk kryddar på historian och helt plötsligt har ett magasin tömts i ansiktet på honom.
Klart identifieringen tar tid om han inte har några id-handlingar eller liknande på sig, men då det tog sådan lång tid för polisen så drar man alltså slutsatsen att hans ansikte var helt demolerat.
Nej tror på det först när polis eller vittne kliver fram och bekräftar historien om en ren avrättning.

Jag skriver det jag har hört ifrån den mördades vänner. Han som var först på plats pratar jag med dagligen. Men visst, jag vet lika lite som dig, men jag har något att komma med iaf...

Jag säger inte att du ska tro på det jag skriver, bara information jag har hört ifrån relativt säkra källor, sen hur du tar in den informationen skiter jag fullständigt i.
Citera
2014-07-31, 13:28
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeeriwaa
Han vänner var knappast kvar i Skäggetorp då deras "bror" blivit skjuten och "avrättad" på plats?
Ordet sprider sig och folk kryddar på historian och helt plötsligt har ett magasin tömts i ansiktet på honom.
Klart identifieringen tar tid om han inte har några id-handlingar eller liknande på sig, men då det tog sådan lång tid för polisen så drar man alltså slutsatsen att hans ansikte var helt demolerat.
Nej tror på det först när polis eller vittne kliver fram och bekräftar historien om en ren avrättning.

Samuel blev skudt med flere skott i hovedet og overkroppen, tyder meget på ren avrättning når han lå på gatan.
Citera
2014-07-31, 13:34
Medlem
Irrelevantnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delicate
Lite OT

Någon som vet hur man läger ut bilder med mobilen? Om någon är intresserad och se vad det står på ett antal väggar/hus här i Ryd.

Uploadedit.com fungerar snabbt och smidigt.
Välj bild > Upload > Direct link to your image > copy/paste
Citera
2014-07-31, 13:46
Medlem
Delicates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irrelevantname
Uploadedit.com fungerar snabbt och smidigt.
Välj bild > Upload > Direct link to your image > copy/paste

Tack!

http://www.4gp.tw/b037/1406806918965.jpg

http://www.4gp.tw/b037/1406806992341.jpg

http://www.4gp.tw/b037/1406807059369.jpg
Citera
2014-07-31, 14:02
Medlem
Tilteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delicate
Tack!

http://www.4gp.tw/b037/1406806918965.jpg

http://www.4gp.tw/b037/1406806992341.jpg

http://www.4gp.tw/b037/1406807059369.jpg

Vill man visa riktig respekt springer man inte omkring och klottrar massa trams. Får hoppas att dessa idioter också skjuts av snart då de terroriserat oskyldiga människor i Ryd allt för länge.
Citera
2014-07-31, 14:53
Medlem
xactlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bighustler
Eller hur tror nog mer att det lutar åt att mördaren sköt ihjäl han oavsiktligt än att det var en ren avrättning, det låter snarare som nåt några snorungar hittat på för att överdriva storyn, hade det varit en ren avrättning så hade nog mördaren valt ett bättre ställe, än mitt under en skottlossning på en innergård gå fram och sätta 2 kulor i huvudet på en snubbe som ligger döende på marken. Bullshit säger jag, och vi får alla reda på sanningen inom snar framtid,
S blir träffad av ett eller flera skott under tiden som han och hans kumpan öppnar eld mot SK/BC. Efter att han ramlar går man fram och avlossar ett flertal skott mot honom när han är på marken. Vet inte varför det låter så otroligt? Om du var en yrkeskriminell som precis blivit måltavla i en s.k drive-by skjutning så vill du väl ändå se till att en av de ansvariga verkligen dör?
Citera
2014-07-31, 14:57
Medlem
Vad hände med andra snubben på moppen, sket han bara i S? Om ngn vet vem det är dra gärna iväg ett pm.
Citera
2014-07-31, 15:43
Medlem
Får en känsla av att antingen var mopedförarnas låga ålder i dessa sammanhang en orsak till den enes död (t.ex. naivt att köra mot ett gäng endast två st) eller så är det något som gått väldigt fel i förhansinformationen/taktiken.

För rapporteringen har varit att ett stort gäng varit stökiga i Skäggetorp uppemot 1-2 tim innan mopeden kommer dit? Så någon måste ha tipsat mopedåkarna om att stök var på gång i skäggetorp och att tillfälle för en skjutning fanns, men att de sedan blev nedskjutna själva kan ju inte ha ingått alls i planen?
Senast redigerad av Tuna77 2014-07-31 kl. 15:49.
Citera
2014-07-31, 15:43
Medlem
Hazn_s avatar
Satt och prata lite med grannen utanför tvättstugan imorse.
Han skulle ha varit på väg hem från krogen när det hela hände.

Enligt honom så lät det som automateld och det stod poliser och skrek åt folk att lägga benen på ryggen.
En gammal, lite lallig farbror så jag tänkte mest om någon kunde styrka att det fanns polis i närheten NÄR dådet hände.

Som sagt, ingen fakta jag försöker lägga fram, utan mer en fråga

EDIT: Sjäv låg jag och sov och hörde inte ett skit, precis som när fritidsgården brann ner precis här brevid.
Citera
2014-07-31, 16:12
Medlem
Hur rädd bör man vara att det skjuts igen?efter denna händelse är man ju rädd för å vistas vid fönster kvälls tid eller att barnen ska bli skadade😔 mest inbillning med massa tankar men att tankarna finns där gör att man blir knäpp snart😕
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in