2014-07-30, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i574n8u11
Någon som läst Sieg? Något att läsa?

Det är mest en samling av hans alster. Lite förtext som är skriven av någon annan.

Något som vore lite humor i är om folk kunde förmå sina bibliotek att köpa in boken. Då står "etablisemanget" för kostanden.
Senast redigerad av T|N|X 2014-07-30 kl. 12:48.
Citera
2014-07-30, 12:40
Medlem
Verken som beslagtagits:

1. ”Zigenarbrott är något gott”
Citat:
http://bloggis.se/danpark/bilder/IMG_150.jpg

2. ”We are all gangsta niggers”
Citat:
http://3.bp.blogspot.com/-Bf0tYqckY3...B8dselsdag.jpg

3. ”Oroliga blånegrer blir tokiga”
Citat:
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/...bc&oe=543660D2

4. ”Not only niggers have dreams"
Citat:
https://pbs.twimg.com/media/BSv1DUhCAAE4VnQ.jpg

5. ”Sluta kränka mej jag ingen neger”
Citat:
http://petterssonorg.files.wordpress...06-05_1618.png

6. ”Vår negerslav är bortsprungen”
Citat:
https://realisten.se/wp-content/uplo...v5-560x320.jpg

7. ”This is not a cracknigger or is it”
Citat:
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.n...62881341_n.jpg

8. ”En vit tack i hate blacks”

9. ”Hang-on afrofobians”
Citat:
http://www.obv.org.uk/sites/default/...k-racsim-1.jpg
Citera
2014-07-30, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i574n8u11

Någon som läst Sieg? Något att läsa?

Ja då. Det är ett urval av hans alster de senaste 20-25 åren. Initialt skämtas det mest om mördare och katastrofer, typ Estoniakatastrofen, designad som en reklamkampanj: "Estonia 2. Vill du pröva något nytt? Full fart! Inga livbåtar! Vi kör med öppna bogvisir". Sen efter 11 September blir det mest rasistskämt och muslimskämt, i med att det hade blivit hett då i med 11/9 samt den tilltagande politiska korrektheten.
Citera
2014-07-30, 17:29
Medlem
Minimois avatar
Åtal väckt. Här är förundersökningen mot de två herrarna:

http://minfil.org/MeS4f1bdb8/DanPark_FUP.pdf
Citera
2014-07-30, 17:37
Medlem
WeeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Att gå runt i en demonstration som handlar om minoriters rättigheter med ett plakat där det stod ''Zigenarbrott är någonting gott'' är inte vad jag uppfattade som konst. Jag kunde inte heller se det humoristiska, smarta eller satiriska i det hela.

Demonstrationen var mot att polisen kartlagde kriminella zigenarfamiljer. Park har ju en tydlig poang i att demonstrationen var for brott begagna av zigenare. Det ar ju inte ens subtilt...
Citera
2014-07-30, 20:05
Medlem
Det här stycket på sidan 29 i förundersökningsprotokollet tycker jag är värd att uppmärksamma, det handlar om ett förhör med närpolischefen i centrala Malmö som uppenbarligen vid ett flertal tillfällen försökt hota Rönnqvist med rättsliga åtgärder om han ställer ut Dan Park:

Citat:
"Patrik har haft ett par samtal med Henrik under perioden då det varit aktuellt med Parks tavlor. Patrik har då informerat Henrik om att det kan bli rättsliga efterföljder i ärendet. Patrik säger att han hoppas och tror att Henrik har förstått att Parks konst kan vara olaglig och ställa till problem."
Citera
2014-07-30, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMan
Demonstrationen var mot att polisen kartlagde kriminella zigenarfamiljer. Park har ju en tydlig poang i att demonstrationen var for brott begagna av zigenare. Det ar ju inte ens subtilt...

Nej, subtil är han inte. Men har personerna som han avbildade i sitt konstverk genom att klippa och klistra deras huvuden på en A4-ark verkligen begått brott...Eller anses de företräda alla zigenare. Han var till och tvungen att skriva deras namn på sitt konstverk eftersom de flesta som älskar hans
konst annars inte skulle ha fattat att de var zigenare. Den förrymda negerslaven som han avbildade i ett annat konstverk är inte en offentlig person. Därför måste konstnären skriva hans namn på sitt konstverk. Ungefär som jag skulle klippa ut en Facebook-bild på min granne som jag inte gillar, om jag hade en sådan granne, och göra ett konstverk där hen framställs i en sexuell akt med ett barn eller en get. Bara därför att hen är homosexuell, neger, zigenare, arab, jude, feminist eller vad som helst.

Lagen om yttrandefrihet kom till för att personer eller grupper som inte höll med den rådande regimen ändå skulle få säga sin mening utan att kastas i fängelse. Tryckfrihetslagen innebar ungefär detsamma. Om Dan Park anser att han för en kamp mot den rådande regimen genom sin verksamhet så får han kanske välja mer subtila och mindre tendentiösa sätt att uttrycka sig. Så att man inte missförstår hans konst genom att uppfatta den som om att han skulle vilja generalisera zigenare som brottslingar eller negrer som mindre värda pga av hudfärgen. Fast det är ju precis vad han vill förmedla.

Han vet också var gränsen går. Trots sitt negerhat och hatet mot PK har han ännu inte avbildat Reinfeldt i sina negerbilder även om han givetvis känner till att Reinfeldt har negerrötter och att hans förfäder var en före detta slav. Dan Park tror säkert i sitt sjuka sinne att en negers avkomma måste mindre begåvad än han själv varför det är lite konstigt att han ännu inte gjort ett konstverk om Reinfeldt. Men Dan Park jobbar ju inte politiskt varken som debattör eller konstnär. I stället väljer han att föra sin kamp genom att smutskasta människor som inte är politiker eller offentliga personer. Jag funderar att närvara på hans rättegång, bara för att se den fega skiten med mina egna ögon. Fast kanske orkar jag inte att återigen träffa foliehattarna som talar i koder. Typ ''antirasist är ett kodord för antivit''. Första gång jag hörde detta fattade jag ingenting. Nu förstår att de vill tala kodspråk och att jag som är vitare än ett nymanglat lakan ändå är ''antivit'' eftersom jag inte hatar människor inte är lika vita som jag.
Senast redigerad av nantale 2014-07-30 kl. 21:39.
Citera
2014-07-31, 12:46
Medlem
baggebo1s avatar
Det verkar som Rönnqvist ljuger i förhören för att lägga all skuld på Park? Visst kan man förstå att folk vill slippa straff men att utnyttja en annan person i samma sits för det ändamålet känns ruttet.

För övrigt är det helt surrealistiskt att läsa den banala ondskan de lydiga polisdrängarna ger uttryck för. De verkar nästan lite stolta över hur duktiga de varit när de slagit till mot den förbjudna konsten. Obehagligt.

Hannes Alvesson är ett "vittne". Han råkar också vara vänsterextremist som gillar Revolutionära Fronten, Ta Tillbaka Välfärden och massor av andra våldsbejakande vänsterorganisationer på facebook. Genusvetaren Nea Glad är en liknande typ.
Senast redigerad av baggebo1 2014-07-31 kl. 12:59.
Citera
2014-07-31, 20:15
Medlem
TerminalVelocitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det verkar som Rönnqvist ljuger i förhören för att lägga all skuld på Park? Visst kan man förstå att folk vill slippa straff men att utnyttja en annan person i samma sits för det ändamålet känns ruttet.

För övrigt är det helt surrealistiskt att läsa den banala ondskan de lydiga polisdrängarna ger uttryck för. De verkar nästan lite stolta över hur duktiga de varit när de slagit till mot den förbjudna konsten. Obehagligt.

Hannes Alvesson är ett "vittne". Han råkar också vara vänsterextremist som gillar Revolutionära Fronten, Ta Tillbaka Välfärden och massor av andra våldsbejakande vänsterorganisationer på facebook. Genusvetaren Nea Glad är en liknande typ.

De skånska polisdrängarna från skånepolisen skall du se som jämlikar med den otroligt liberala och toleranta Alabamapolisen i delstaten Alabama i USA. Då får du rätt perspektiv på vad som pågår just nu. Skånepolisen är lika homofobisk och frihetshatande som Alabamapolisen med sina rednecks och hicks. Skånepolisen i region Malmö leds av nazistättlingen Ulf Sempert, fadern är Rudolf Hess flåt Rudolf Sempert...
Citera
2014-07-31, 23:23
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Nej, subtil är han inte. Men har personerna som han avbildade i sitt konstverk genom att klippa och klistra deras huvuden på en A4-ark verkligen begått brott...Eller anses de företräda alla zigenare. Han var till och tvungen att skriva deras namn på sitt konstverk eftersom de flesta som älskar hans
konst annars inte skulle ha fattat att de var zigenare. Den förrymda negerslaven som han avbildade i ett annat konstverk är inte en offentlig person. Därför måste konstnären skriva hans namn på sitt konstverk. Ungefär som jag skulle klippa ut en Facebook-bild på min granne som jag inte gillar, om jag hade en sådan granne, och göra ett konstverk där hen framställs i en sexuell akt med ett barn eller en get. Bara därför att hen är homosexuell, neger, zigenare, arab, jude, feminist eller vad som helst.

Varför ljuger du?
Momodou Malcolm Jallow är visst en offentlig person.
Han är ordförande i Afrosvenskarnas Forum för Rättvisa, samt en av Vänsterpartiets kandidater till riksdagsvalet, han kandiderade även till EU-parlamentet 2014, så nog f*n är han att klassa som "en offentlig person"...

http://thegambia.nu/tag/momodou-malcolm-jallow/

Citat:
Lagen om yttrandefrihet kom till för att personer eller grupper som inte höll med den rådande regimen ändå skulle få säga sin mening utan att kastas i fängelse. Tryckfrihetslagen innebar ungefär detsamma. Om Dan Park anser att han för en kamp mot den rådande regimen genom sin verksamhet så får han kanske välja mer subtila och mindre tendentiösa sätt att uttrycka sig. Så att man inte missförstår hans konst genom att uppfatta den som om att han skulle vilja generalisera zigenare som brottslingar eller negrer som mindre värda pga av hudfärgen. Fast det är ju precis vad han vill förmedla.

Läs det fetade i ditt eget inlägg och förklara hur de två meningarna inte går mot varandra...

För övrigt så har Park ju faktiskt "kastats" i fängelse för att han inte höll med den rådande regimen och sa sin mening. Det är precis det som hela den här tråden handlar om...

Citat:
Han vet också var gränsen går. Trots sitt negerhat och hatet mot PK har han ännu inte avbildat Reinfeldt i sina negerbilder även om han givetvis känner till att Reinfeldt har negerrötter och att hans förfäder var en före detta slav. Dan Park tror säkert i sitt sjuka sinne att en negers avkomma måste mindre begåvad än han själv varför det är lite konstigt att han ännu inte gjort ett konstverk om Reinfeldt. Men Dan Park jobbar ju inte politiskt varken som debattör eller konstnär. I stället väljer han att föra sin kamp genom att smutskasta människor som inte är politiker eller offentliga personer. Jag funderar att närvara på hans rättegång, bara för att se den fega skiten med mina egna ögon.

Det räcker väl egentligen med att han redan kört en pryl om Reinfeldt...

http://nyheter24.se/nyheter/politik/...infeldt-anmals

Kör en vanlig google-sökning Dan Park så kan du ju åtminstone börja kolla där om dina argument håller om "offentliga personer" håller.

Det var ju det där med ankan...
Om någon skriver som en oinsatt och extremt inskränkt person som vägrar att acceptera hur skev verkligheten är, argumenterar som en oinsatt och extremt inskränkt person som vägrar att acceptera hur skev verkligheten är, gång på gång framställer sig själv i sina inlägg som en oinsatt och extremt inskränkt person som vägrar att acceptera hur skev verkligheten är så kanske det är en oinsatt och extremt inskränkt person som vägrar att acceptera hur skev verkligheten faktiskt är...

Citat:
Fast kanske orkar jag inte att återigen träffa foliehattarna som talar i koder. Typ ''antirasist är ett kodord för antivit''. Första gång jag hörde detta fattade jag ingenting. Nu förstår att de vill tala kodspråk och att jag som är vitare än ett nymanglat lakan ändå är ''antivit'' eftersom jag inte hatar människor inte är lika vita som jag.

Bra för dig.
Själv har jag inte mycket till övers varken för rasism eller antirasism. Som jag ser det så ska ALLA få tycka precis vad de vill/ha vilka åsikter de än vill och självklart uttrycka detta tyckande/dessa åsikter oavsett om det är rasistiska eller antirasistiska tyckanden/åsikter; det är liksom exakt det åsiktsfrihet och yttrandefrihet handlar om.
Senast redigerad av Allaballawalla 2014-07-31 kl. 23:27.
Citera
2014-08-01, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Varför ljuger du?
Momodou Malcolm Jallow är visst en offentlig person.
Han är ordförande i Afrosvenskarnas Forum för Rättvisa, samt en av Vänsterpartiets kandidater till riksdagsvalet, han kandiderade även till EU-parlamentet 2014, så nog f*n är han att klassa som "en offentlig person"...

http://thegambia.nu/tag/momodou-malcolm-jallow/

Läs det fetade i ditt eget inlägg och förklara hur de två meningarna inte går mot varandra...

För övrigt så har Park ju faktiskt "kastats" i fängelse för att han inte höll med den rådande regimen och sa sin mening. Det är precis det som hela den här tråden handlar om...

Det räcker väl egentligen med att han redan kört en pryl om Reinfeldt...

http://nyheter24.se/nyheter/politik/...infeldt-anmals

Kör en vanlig google-sökning Dan Park så kan du ju åtminstone börja kolla där om dina argument håller om "offentliga personer" håller.

Det var ju det där med ankan...
Om någon skriver som en oinsatt och extremt inskränkt person som vägrar att acceptera hur skev verkligheten är, argumenterar som en oinsatt och extremt inskränkt person som vägrar att acceptera hur skev verkligheten är, gång på gång framställer sig själv i sina inlägg som en oinsatt och extremt inskränkt person som vägrar att acceptera hur skev verkligheten är så kanske det är en oinsatt och extremt inskränkt person som vägrar att acceptera hur skev verkligheten faktiskt är...

Bra för dig.
Själv har jag inte mycket till övers varken för rasism eller antirasism. Som jag ser det så ska ALLA få tycka precis vad de vill/ha vilka åsikter de än vill och självklart uttrycka detta tyckande/dessa åsikter oavsett om det är rasistiska eller antirasistiska tyckanden/åsikter; det är liksom exakt det åsiktsfrihet och yttrandefrihet handlar om.

I ett av Parks konstverk finns tre ''negrer'', en av dem är en offentlig person precis som du säger. De två andra är inte offentliga personer. En av dem blev faktiskt utsatt för grov misshandel pga sin hudfärg. Park utnyttjar yttrandefriheten genom att hänga ut ickeoffentliga personer som enligt hans tycke och smak tillhör fel ras. Lagarna om yttrande- och tryckfrihet kom till för att grupper som inte hade någon makt utan var i minoritet ändå skulle få säga sitt i fråga om politik. Yttrandefriheten handlar inte om att klottra förolämpningar mot brottsoffer. Park är en vit man i sina bästa år precis som de som har makten i Sverige och trots sitt patos verkar han inte bryr sig särskilt mycket om hur mycket han själv kostar för oss skattebetalare. Han får givetvis tycka vad han vill men om han bryter mot lagar så får han sota för det.
Citera
2014-08-01, 11:53
Medlem
Det känns tryggt att folk som är så dåliga som nantale vinner i praktiken med det enda argumentet: "vi har batongen på vår sida så det så"

Kurdgänget misshandlade afrikanen för hans hudfärg och detta är relevant för svensk yttrandefrihet because of feelings

nantale kan telepatiskt läsa konstnärens tankar och bestämma att det är kriminella tankar.

konstnären är å ena sidan en gammal vegan/punkare som dricker folköl och limmar upp sina kommentarer om samhället och saknar makt att sätta Momodou i häkte. Samtidigt är han precis som de som har makten i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in