2014-07-31, 01:04
Medlem
Kan hon bara få en jävla bit hamburgare i halsen och döööööö!!! Hon kommer att försöka göra en flicka av en pojke, och en sån människa klarar sig sällan helskinnad ur sin uppväxt pga att barn är dom mest taskiga och ärliga varelserna som finns. En pojke med flickkläder och leksaker är dödsdömd redan från början, eftersom att dom inte bor på Södermalm..
Citera
2014-07-31, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Animale
Kan hon bara få en jävla bit hamburgare i halsen och döööööö!!! Hon kommer att försöka göra en flicka av en pojke, och en sån människa klarar sig sällan helskinnad ur sin uppväxt pga att barn är dom mest taskiga och ärliga varelserna som finns. En pojke med flickkläder och leksaker är dödsdömd redan från början, eftersom att dom inte bor på Södermalm..

Nämen herregud! Tänk att käringen ville ha valfrihet!
Citera
2014-07-31, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme

Svårt att avgöra hur du står men jag tycker det är riktigt löjligt att hetsa upp. Självklart får hon valfrihet vilken leksak ungen ska ha om hon ber om det men delar man ut 100 leksaker om dagen så kan jag tänka mig att rutinen med frågan förändras. För det behöver det inte betyda att hon själv inte får välja.

Men hela den här grejen handlar egentligen inte om något genustänk utan om att dom vill uppfostra killar till feminina och tjejer till maskulina. Det har alltid varit väldigt tydligt. Vad man vill uppnå med det här har jag ingen aning om men i mina öron tycker jag inte det låter sunt. Det skapar bara osäkerhet i individen och resulterar ofta i utfrysning.
Citera
2014-07-31, 01:40
Medlem
Shuffless avatar
Tycker själv att det är onödigt att fråga efter kön på barnet, man kan helt enkelt fråga vilken leksak barnet vill ha.
Citera
2014-07-31, 02:59
Medlem
Hahahaha vad fan? Hur får det här någon uppmärksamhet i media. Det är krig i världen och här i lilla Sverige skriver media som finansieras av myndigheten (om jag inte är misstagen), om en liten fjuttig leksak. Det är ju ett förjävla företag som styr det här. Hon gick alltså in på företagets mark och ska bli kränkt över att de, som säkert har gjort sin marknadsundersökning på Happy Meal, frågar vilken han vill ha?
I-landsproblem x2000
Citera
2014-07-31, 05:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NekkO
Hahahaha vad fan? Hur får det här någon uppmärksamhet i media. Det är krig i världen och här i lilla Sverige skriver media som finansieras av myndigheten (om jag inte är misstagen), om en liten fjuttig leksak. Det är ju ett förjävla företag som styr det här. Hon gick alltså in på företagets mark och ska bli kränkt över att de, som säkert har gjort sin marknadsundersökning på Happy Meal, frågar vilken han vill ha?
I-landsproblem x2000
Fast nej - det var ju just det personalen INTE frågade.
Citera
2014-07-31, 05:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Höna av en fjäder? Ja. Men frågan är fortfarande felställd.

Höna av en fjäder? Nej. Frågan felställd? Nej. Vi bör göra motstånd mot denna långtgående hjärntvätt som har sin grund i en övergripande kulturmarxistisk agenda.

Kulturmarxister betraktar traditionella västerländska samhällsnormer som rör exempelvis kärnfamiljen, könsroller, sexualitet, ras, nationalism och andra former av kulturell identitet som förtrycksmekanismer som legitimerar en rådande hierarki.

Begreppet används ibland av konservativa i USA som ser kulturmarxismen som en metod för att angripa den västerländska civilisationen och kristendomen, men det är inte klarlagt vem som myntade uttrycket.

Se dig omkring och du ser kvinnor och män, men inte någon "hen". Vi är antingen det ena eller andra.
Senast redigerad av Hebronny 2014-07-31 kl. 06:05.
Citera
2014-07-31, 06:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme

En genushjärntvättad människa har ingen valfrihet.

Man kan fråga sig hur det årligen kan produceras tusentals sidor med utredningar och forskningsartiklar i genusvetenskap för att ”problematisera” helt vardagliga företeelser som ofta har enkla förklaringar, eller om inte enkla så åtminstone inte genusteoretiska förklaringar. Utöver vardagen så drabbas även andra vetenskaper av genusforskarnas framfart.

Filosofen och lingvistikern Luce Irigaray som haft stort inflytande på den feministiska rörelsen i Europa, frågar sig exempelvis på fullaste allvar om Einsteins formel E = mc^2 är sexistisk eftersom den privilegierar en hög hastighet, nämligen ljusets hastighet, på bekostnad av lägre hastigheter ”som är mer betydelsefulla – inte minst för kvinnor.” Einstein anklagas för att vara fixerad vid höga hastigheter, vilket enligt Irigaray reflekterar hans sexistiska inställning.
Senast redigerad av Hebronny 2014-07-31 kl. 06:25.
Citera
2014-07-31, 06:23
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
1) Toa på mackar brukar vara både olåsta och könsneutrala - är min erfarenhet.

2) Jag förslår att expediten inte föreslår något alls förrän denne har tagit reda på vilken typ av kläder jag är intresserad av att köpa faktiskt.

3) Nej, du startar inte en scen - och ingen kräver det heller, alla kan ju ha modet att säga ifrån/kritisera, så därför är det tur att somliga ändå gör det. Hur skall folk annars lära sig.
1) Ligger inget genuspolitiskt trams bakom det. Det räcker med en (1) toalett på såna ställen, att ha två toaletter upptar viktig försäljningsyta.

2) Av någon anledning frågar inte expediten om du vill ha herr- eller damkläder. Vad tror du är orsaken till det..?

3) Man behöver inte agera attention whore och drama queen, det räcker med att i kassan be om önskad leksak.
Citera
2014-07-31, 06:28
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Det enda som är hemskt i denna historien är att många här i tråden överreagerar hysteriskt. Nej, tjejer föds inte med rosa kläder på sig och med en barbiedocka hårt hållen i handen.
Och tjejer föds inte med blå kläder och actiongubbar i handen.

BTW, vad är det egentligen för fel med rosa kläder till tjejer? Varför är blå kläder bättre? Varför är gröna kläder bättre? Eller är det gula som är bättre? Grå? Svarta? Regnbågsfärgade? Vita?
Varför vill du förbjuda rosa kläder till flickor?!?
Citera
2014-07-31, 06:37
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrivbordslampa
Du tror inte att det är mer troligt att hon bara störde sig på det, gick vidare och tänkte att hon hade en chans att skapa debatt genom att skriva ett inlägg?
Väääldigt viktig fråga att skapa "debatt" kring. Det ältas väl om sånt här ändå.
Det räcker med att säga till i kassan, är det tillräckligt många som ber om könstvärtemot leksak så ändrar man givetvis på rutinerna, krångligare än så är det inte.

Du känner väl till krig på Gaza och i Ukraina? Ett ebolautbrott i Afrika som verkar vara det största hitintills? Många hemlösa i Sverige? Kvinnor som riskerar dödsstraff pga gifte med män med annan trostillhörighet? Könsstympningar? Sveriges ras i PISA?
Citera
2014-07-31, 06:40
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Inte jag heller - och anser således att den personal du stött på när du handlar på H&M borde veta bättre.
Själv har jag faktiskt mycket sällan stött på så oproffsig personal - jag är mer van vid att personalen frågar mig vad jag vill titta på - inte att de försöker styra det.

Jaså, min erfarenhet är att det är väldigt tydligt och det står "HERR" och "DAM" och att det är bilder som tydligt visar vem som skall ha vad på sig. Ofta är det bara manlig personal på Herr och kvinnlig på Dam. Skulle jag gå in på damavdelningen och prova stay-ups i de provrummen hade troligen snuten varit där på 5 minuter, men du kanske handlar på könsneutrala butiker med återvunna unisexkläder med "HEN" avdelning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in