2014-08-01, 10:32
Medlem
mittenskittens avatar
Pinsamt
Senast redigerad av mittenskitten 2014-08-01 kl. 10:36.
Citera
2014-08-01, 10:53
Medlem
Jellohs avatar
Äsch...jag förstår kvinnan. Jag brukar själv bli "jättekränkt" när mitt barn tas för det motsatta könet pga. hårlängd och färg på kläderna. Gratis kaffe är det minsta man brukar få . Sen är hen väldigt könsstereotyp annars...men gratis e gött.
Citera
2014-08-01, 11:02
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thejock
Det är du som har pratat om att människor är hindrade från att tänka och göra på grund av könsstereotyper. Jag har hela tiden hävdat att den som gör sitt till ett offer för omständigheter för att få bort sitt egna ansvar över ens värderingar och livsval. Rebecca och likasinnade gör sig till offer. Jag går in i diskussionen på det sättet för att jag haft den så många gånger och den är tröttsam. Läs på om existentialism och se kontrasten från den till att göra sig till ett offer.

Skillnaden mellan rätt och fel gentemot vad som är gott och ont. Ska det verkligen behövas förklaras? Det blir en sörja av anti-intellektuell nonsens när du sitter och försvarar dina teorier utan att komma med något konkret som stödjer det, utan hävdar bara att så och så kan det vara. Jag har pekat flera gånger att genusvetenskapens teorier inte kunnat befästas, men du rabblar ändå samma saker. En lögn blir inte sanning för att man upprepar den nog många gånger. Jag tänker inte bemöda att svara på dina inlägg mer, eftersom du upprepar samma saker utan att känna ansvar att bemöta argument genom att visa något konkret, utan låter din världsbild styra.

Haha, jamen dåså. Du diskuterar alltså egentligen inte med mig utan med dina tidigare erfarenheter. Då förstår jag rundgången och felsluten i dina inlägg. Ett tips är dock att vara något mer sparsam med att kasta sten i glashus framöver, för din egen skull.
Citera
2014-08-01, 11:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Varför frågar då ingen barnet? Nej, detta är en mamma som ser sina barn som ytterligare en möjlighet att dra uppmärksamhet till sig själv och vinna billiga PK-poäng.
Ingen frågar barnet eftersom personalen inte är intresserad av vad barnet vill utan bara vad det har för kön.

Citat:
Barnet är troligen i lekhörnan, eller pressar ketchup i små bägare, då de barn jag sett live föredrar detta före att stå i kö samt det faktum att ingen frågar barnet.
Vilket - återigen - inte förtar att personalen utgår från en könsstereotyp istället för vad barnet vill ha, vilket mamman torde veta bättre än personalen som bara har kön att utgå ifrån.
Citera
2014-08-01, 11:26
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ingen frågar barnet eftersom personalen inte är intresserad av vad barnet vill utan bara vad det har för kön.

Mamman är inte heller intresserad? Se mammans svar; "Det spelar ingen roll det är bara ett barn"
Är det något man säger över huvudet på sitt barn?
Citera
2014-08-01, 11:33
Medlem
Mextremes avatar
Citat:

Vilket - återigen - inte förtar att personalen utgår från en könsstereotyp istället för vad barnet vill ha, vilket mamman torde veta bättre än personalen som bara har kön att utgå ifrån.

Svaret; "det är en pojke men jag tror han föredrar älvan"
-Är ett alldeles utmärkt sätt att utan att dela ut uppenbara pekpinnar eller behöva förminska sitt barn , men ändå göra tydligt på hur det kan vara med genus.
Hon väljer alternatívet som ger henne 15 minuter i PK-sol och är inte ett dugg intresserad av sin unges välbefinnande då hon matar honom med mixen slaktavfall och pink slime.
Citera
2014-08-01, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xop
Det tragiska är ju inte att det finns rubbade kvinnor som gnäller på futtigheter, utan att folk i ansvarsställning - typ journalisten Robin Oljelund Kjellberg som gjort inslaget - inte ber henne hålla käften.

Så här kunde samtalet ha låtit i en perfekt värld när hon ringde upp för att delge SR sitt scoop:

- Hej Sveriges radio. Jag är så väldigt olycklig för att McDonalds frågade om leksaken skulle till en pojke ell...

- Håll käften.

Klick.

Shut the fuck up. Denis Leary hade rätt: http://www.youtube.com/watch?v=oAVoQfoU0dQ

Så fick man skratta idag också!
Citera
2014-08-01, 15:56
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ja, det är där du hamnar då - rätt tänkt av dig.

När det gäller "stör sig på allt" så är väl den här tråden ett strålande exempel på hur anti-feminist maffian letar anledningar för att få grotta sig i feminism och feministers görande och låtande ... Det måste vara frustrerande för dem att de är så uppenbart oviktiga i feministers liv så de inte vare sig får sätta dagordningen eller diktera vad de skall säga till vem...

Det är för fan tvärt om lilla snuttis, det är feminister som letar fel ÖVER ALLT
Citera
2014-08-01, 16:50
Medlem
ojojros avatar
Jag hade också frågat ifall det var till en kille eller tjej, hade hon blivit irriterad hade jag inte lagt i någon leksak alls.. (jobbar inte på McDonalds så vet ej hur dom skulle se på det).
Citera
2014-08-01, 16:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Mamman är inte heller intresserad? Se mammans svar; "Det spelar ingen roll det är bara ett barn"
Är det något man säger över huvudet på sitt barn?
Hon säger till personalen att det inte handlar om kön och könsrollstänk - det är ett barn, de väljer inte utifrån normer som vuxna om de inte är lärda det.

Ja absolut - har man inte trimmat ungen med att älvor bara är för tjejer och bilar för killar utan det är kul med leksaker så spelar det ingen roll för barnet.
Citera
2014-08-01, 16:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Det är för fan tvärt om lilla snuttis, det är feminister som letar fel ÖVER ALLT
Vi ser det - givet den här och andra trådar här på FB...
Citera
2014-08-01, 19:29
Medlem
Det stinker manlig hysteri om den här tråden så det står som en sky runt hela Flashback! Vilken jäkla överreaktion, har ni mens eller?

Och somliga tror att det är kvinnor som står för känslomässigheten... Herregud, om mamman hade reagerat i nivå med grabbarna här i tråden så hade hon halat fram en bazooka och blåst ur hela lokalen när hon fick frågan istället för att skriva till McDonalds och berätta så att de har chansen att rätta till sitt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in