2014-07-30, 19:49
Medlem
Yodawgimbads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrivbordslampa
Öh, ni tror väl inte på fullaste allvar att hon aldrig hört frågan förut i sitt liv?
Det är ju uppenbart att hon gör en grej av att ifrågasätta en sån här vanlig fråga, just eftersom de HAR frågat detta i åratal och alla är vana vid det.

Oavsett, så är "så har det alltid varit" typ det sämsta argumentet ni kan ta upp om ni ska dissa en feminist, de lever ju för att just för att påpeka att de tycker att saker som alltid varit på ett visst vis ska förändras.
Vad spelar det för roll om hon hört det innan? Kan få höra det igen och igen och igen och igen.
Citera
2014-07-30, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RachelZane
Det är en kille (tackar som frågar), men vi skulle vilja ha en tjejleksak.

Problem solved, satkärring.

exakt. det är ungefär som att de lockar fram problemen för att kunna gråta ut
Citera
2014-07-30, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Du menade att leksaken var en gåva och inget annat. Försök inte slingra dig.

Jag har skrivit att för leksaken utgick ingen specifik avgift och det var en kommentar till det inlägget jag kommenterade.
I Happy Meal ingår en leksak, denna är inräknad i den allmänna budgeten, fortsätt tolka som du vill din lurk, men om du jämför inlägget jag kommenterade skulle du kunna tolka saker följdriktigt.
Men du är nog för dum.
Citera
2014-07-30, 19:59
Medlem
TrueCs avatar
Jag tycker att barbiedockan bör ha en penis under kjolen! För att hitta någon slags balans. Och Ken en fitta?
Citera
2014-07-30, 20:01
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jopsik
Det hade ju vart fett otrevligt att bara bli antagen för att vara bög.
Ja är han en bög så kanske han vill ha en älvdocka med rosa vingar?
Vilken NORMAL pojke vill ha en älvdocka?

En normal pojke med en onormal mamma som tutat i honom idéer ?
Citera
2014-07-30, 20:15
Medlem
jadrapatrissors avatar
Satt chockad och lyssnade på inslaget.. varför ska allt nu för tiden ifrågasättas på sådant vis? Blir fan skrämd vart världen är på väg.
Citera
2014-07-30, 20:18
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
verkar som SR gjort en höna av en fjäder i de hör fallet och gett begreppet nyhetstorka ett ansikte.
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2014-07-30 kl. 20:21.
Citera
2014-07-30, 20:27
Medlem
pelle49s avatar
Å andra sidan;
Rebecca är säkert en hygglig människa som vill väl. Hon deltar säkert inte i gängskjutningar i någon obskyr förort. Hon säljer inte knark, har inte tappat bort sitt pass 43 gånger, hon är inte bilmålvakt och äger därmed inte 2658 bilar som Mohammed Al-Bashram i Malmö gör, hon håller sig ifrån konflikter med syrianska klaner i Södertälje, hon uppmanar inte till bilbränder och upplopp. Rebecca är definitivt inte zigensk åldringsrånare, hon äger inte ett företag som sysslar med bluffakturor.

Så varför bli upprörd över att hon håller på genusjämställdhet? Det är ju inte så farligt. Det skadar ingen.
Citera
2014-07-30, 20:29
Medlem
Men för helvete. Jag såg precis på nyheterna att Israel har bombat en till Fn-skola, 16 döda tror jag det var. Det är en nyhet, en tragisk nyhet och jag förstår mycket väl om folk där nere klagar. Men att gråta ut till någon jävla skräpreporter om att en mcdonalds anställd frågat vilken leksak ungen vill ha?! Det har gått för långt, jag vill flytta utomlands. Seriöst, Sverige och svenska folket är utom allt vett.
Citera
2014-07-30, 20:35
Medlem
PrincessLunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle49
Å andra sidan;
Rebecca är säkert en hygglig människa som vill väl. Hon deltar säkert inte i gängskjutningar i någon obskyr förort. Hon säljer inte knark, har inte tappat bort sitt pass 43 gånger, hon är inte bilmålvakt och äger därmed inte 2658 bilar som Mohammed Al-Bashram i Malmö gör, hon håller sig ifrån konflikter med syrianska klaner i Södertälje, hon uppmanar inte till bilbränder och upplopp. Rebecca är definitivt inte zigensk åldringsrånare, hon äger inte ett företag som sysslar med bluffakturor.

Så varför bli upprörd över att hon håller på genusjämställdhet? Det är ju inte så farligt. Det skadar ingen.

Hon är dock antagligen öppen för allt det där iom sitt inställning i invandringsfrågan...
Citera
2014-07-30, 20:37
Medlem
pelle49s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessLuna
Hon är dock antagligen öppen för allt det där iom sitt inställning i invandringsfrågan...
Hon känner inte till det. Hon läser bara Aftonbladet på nätet och Gudrun Schymans blogg.
Citera
2014-07-30, 20:48
Medlem
RNIUCs avatar
Vad är det här för trams? Vem bryr sig? Varför blir det här en nyhet i skattefinansierad media?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in