2014-07-30, 20:51
Medlem
RNIUCs avatar
Kollade upp henne på facebook. Behöver jag ens skriva vilket parti hon sympatiserar med?
Citera
2014-07-30, 20:53
Medlem
ArzeniXs avatar
Cirkel-runkarna har nått ännu en triumf! Måste verkligen kännas bra för dem när det gör en sådan stor nytta i samhället
Citera
2014-07-30, 21:05
Medlem
Helt otroligt.

Men folk försöker ju med allt som går. De inspireras ju av varandra också.

Snart är hela Sverige kränkt.
Citera
2014-07-30, 21:08
Medlem
[quote=Mulla Krekar|
Detta är tydligen oerhört hemskt i dagens genusneutrala Sverige.
[/QUOTE]

Ganska orutinerat av McDonalds tycker jag, att inte ha hen-godkända leksaker i Sverige.
Citera
2014-07-30, 21:14
Medlem
tlcswes avatar
Folk pratar om att alla stämmer varandra i USA till höger och vänster. Vad vi inte förstår själva är att Sverige håller på att bli PRECIS som USA. Där man istället för att stämma varandra i domstol, ringer DO, de avgör om du blir skyldig någon pengar eller inte. Och det enda du kan göra är att betala och hålla käften.

Nu kanske inte detta kommer att gå till DO, men vänta 24h.
DO har blivit ett ombud för feminsiter/invandrare, där feminister/invandrare stämmer svenskar för rasism/ärekränkning till höger och vänster.
Citera
2014-07-30, 21:19
Medlem
jadrapatrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
Folk pratar om att alla stämmer varandra i USA till höger och vänster. Vad vi inte förstår själva är att Sverige håller på att bli PRECIS som USA. Där man istället för att stämma varandra i domstol, ringer DO, de avgör om du blir skyldig någon pengar eller inte. Och det enda du kan göra är att betala och hålla käften.

Nu kanske inte detta kommer att gå till DO, men vänta 24h.
DO har blivit ett ombud för feminsiter/invandrare, där feminister/invandrare stämmer svenskar för rasism/ärekränkning till höger och vänster.

Instämmer helt, för tillfället vanligare att man får be om ursäkt för sitt yttrande. Ta tillbaka sina ord, gärna för media så hela Sverige får höra. Men inom sinom tid slängs det nog stämningar kors och tvärs.
Citera
2014-07-30, 21:21
Medlem
Pyramids avatar
Kvinnorättskampen fortsätter inför valet 2014. Som vanligt består arbetet av att hitta triviala vardagsfel och skriva några hippa artiklar i media. Bortom Södermalm ser vi ett splittrat Sverige där det varken finns bostäder eller jobb, kravaller i ghetton, havererad sjukvård, skola, äldrevård och militär. Borde vara uppenbart för de flesta att människor som dessa och Gudrun Schyman inte är intresserade av att jobba för ett samhälle där majoriteten vinner, utan istället göra karriär genom hippa åsikter.
Citera
2014-07-30, 21:27
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
verkar som SR gjort en höna av en fjäder i de hör fallet och gett begreppet nyhetstorka ett ansikte.

Liknande "nyheter" är i stort sett varje dag på P3. Det Norrländska hockeylaget som skulle spela i pridefärger fick många dagars nyhetstid exempelvis.
Citera
2014-07-30, 21:37
Medlem
Siedepunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osthus
Detta med mental ohälsa och förvirring har jag hört tidigare. Frågan är vad som ligger till grund för det. Finns det något att luta sig mot? Forskning? Eller är det bara något man kastar ur sig för att man inte riktigt förstår?

Jag har tänkt liknande tankar förut, men jag tror inte att jag hade någon grund för dem. Att ifrågasätta normer och öka valfriheten innebär inte att alla barn ska bli "henbarn" utan könsidentitet, i alla fall inte för mig. Jag är genuint intresserad av vad man lutar sig mot när man säger att dessa barn kommer bli förvirrade och få sämre mental hälsa.

Läs lite nyheter och rapporter inom ämnet. Tror självklart att det finns ett samband. Barn är barn och när man ska styra barnet mot något annat än normen som råder så blir det självklart en förvirring. Är det så konstigt? Barn blir förvirrade av mindre saker och det är människor inte maskiner vi pratar om.

"Felet" är för djupt rotat, om man nu vill se det som ett fel. Jag har min bild av det hela och jag förstår inte vad som skulle bli bättre om pojkar leker med dockor och tjejer med leksaksvapen. Eller vad som påverkas positivt av detta.

Varför ska vi utsätta barnen för experiment som vi inte vet om det är hälsosamt eller bra i övrig mening. Vad vill vi uppnå med detta? Nej det som sker är att vi försvårar våra barns liv. Låt barnen själva välja. Vill han leka med dockor stå inte i vägen. Men tvinga inte på barnen något hokus pokus. Är det här verkligen något att lägga ned sådan energi på att det skapas artiklar om någon McD leksak? Sverige det könlösa landet. Finns ingen stake kvar i det här feministiska landet. Vänta lita, ska hämta min son som just lekt make up store med sin kompis Kenneth. Oj nu sprang det runt tio småtjejer med soft airguns. Och alla är nöjda. Den nya normen är bättre än den gamla! Grattis Sverige!
Citera
2014-07-30, 21:45
Medlem
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Detta är löjligt. Jag kan ha fel, men kanske detta med att småflickor ofta leker med barbiedockor och att småpojkar ofta leker med bilar har med någon slags könsgenetik att göra?
Visst är det så. Det är en kombination av gener och miljö. Jag tycker dock att barnen ska få välja leksak. Sen förstår jag inte att reaktionen blir så kraftig. Det är väl lätt hänt att en anställd formulerar sig fel. Det bästa vore naturligtvis att fråga vad barnet vill ha.

Höna av en fjäder? Ja. Men frågan är fortfarande felställd.
Citera
2014-07-30, 21:55
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Visst är det så. Det är en kombination av gener och miljö. Jag tycker dock att barnen ska få välja leksak. Sen förstår jag inte att reaktionen blir så kraftig. Det är väl lätt hänt att en anställd formulerar sig fel. Det bästa vore naturligtvis att fråga vad barnet vill ha.

Höna av en fjäder? Ja. Men frågan är fortfarande felställd.

Felet ligger hos media. De gör scoop av saker som är helt irrelevant för en vanlig svensk. Men eftersom media har en stark agenda för feminism och invandring blir saker i ämnet, en höna av en fjäder.

För media är ALLTING svart eller vitt.

Du kan inte som svensk säga att du vill ha en invandring mittimellan. Antingen är du för invandring eller så är du rasist. Att säga att du är feminism, men tycker att dagens feminism har fått en helt ny innebörd, ja, då är du ingen riktigt feminism - Då är du helt plötsligt HBTQ-hatare.

För enligt media måste allting vara svart eller vitt. Ska det va, så ska det va.
Senast redigerad av tlcswe 2014-07-30 kl. 21:59.
Citera
2014-07-30, 22:00
Medlem
vipbros avatar
Det är så jävla fjantigt. Luktar attention whore på lång väg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in