2014-07-30, 17:16
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittenskitten
Onödigt att ha två olika leksaker. Ge samma till alla barn bara så är problemet löst.

Eller så fortsätter man med två leksaker och skiter i vad några äckliga feministidioter tycker om det?
Citera
2014-07-30, 17:19
Medlem
Skrivbordslampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Det har dom frågat i åratal
Citat:
Ursprungligen postat av Yodawgimbad
Hur fan orkar man leva med sig själv om man hakar upp sig på sådana saker och är inte direkt något nytt att donken frågar det, kärringjävel.
Öh, ni tror väl inte på fullaste allvar att hon aldrig hört frågan förut i sitt liv?
Det är ju uppenbart att hon gör en grej av att ifrågasätta en sån här vanlig fråga, just eftersom de HAR frågat detta i åratal och alla är vana vid det.

Oavsett, så är "så har det alltid varit" typ det sämsta argumentet ni kan ta upp om ni ska dissa en feminist, de lever ju för att just för att påpeka att de tycker att saker som alltid varit på ett visst vis ska förändras.
Senast redigerad av Skrivbordslampa 2014-07-30 kl. 17:27.
Citera
2014-07-30, 17:21
Medlem
Jobbar lite extra på McDonalds vid sidan av studierna. Under ett av mina senaste arbetspass var jag för ovanlighetens skull i kassan och valde då att fråga i de fallen där barn var frånvarande om barnet eller barnen ville ha en motorcykel eller älva..

I den absoluta majoriteten av fallen fick jag till svar att det var till en flicka eller att det var till en pojke.

Ett tydligt tecken på att större delen av befolkningen inte bryr sig om sådana skitsaker. Känns som att vi har att göra med en mediakåt gnällspik som genom detta "scoopet" såg sin chans till lite rampljus.
Citera
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
I Sverige blir man upprörda över fel leksak i ett (un)happy meal.
I Gaza att familjen har blivit utplånad.

Precis vad jag satt och tänkte. Världen över finns det människor som våldtar, mördar, lurar folk på alla sina pengar, plågar djur för skojs skull, ja listan kan göras lång på vilka hemska saker det finns.

Något som jag inte tror, är att ett barn skulle växa upp till något av dessa hemskheter, bara för att dom fick frågan ställd när dom var pojke eller flicka på mcdonalds..

Tror att mamman är en aning attentionwhore, och media är rätt blåsta som tar upp detta. Får lite ont i magen av det faktiskt
Citera
Medlem
johnny_viciouss avatar
Ser att kommentarerna här är lika inkonsekventa som vanligt - flashback älskar valfrihet men så fort någon kämpar för att man (i det här fallet barnet) ska få denna valfrihet så ska de göras ner.

Dessutom betalar de ju för en vara - klart att ungen ska få välja själv vilken vara han eller hon köper.
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Vilkan jävla familj, spyr galla över den råfemenistiska ludret som verkligen letar saker o hacka på. Ungjävlen skulle inte haft ngn leksak så hade väl det varit bäst, en morot kanske hade passar familjen puttenutt.
Citera
2014-07-30, 17:22
Medlem
En del människor i Sverige har nog så mycket pengar och fritid att de snöar in på sådant
här trams. Både journalisten och den här kvinnan skämmer ju ut sej
Citera
2014-07-30, 17:24
Medlem
Jag tycker Rebecca Dovholt har helt rätt! Varför frågar dom om barnet är en kille eller tjej, istället för att fråga "Vi har en motorcykel och en älva med rosa vingar, vilken vill ditt barn ha?"? Vad har könet för relevans? Som om det är kodat i generna att alla tjejer vill ha rosa älvor och alla killar motorcyklar?

När min lillasyster var yngre hade hon grinat sönder om hon hade fått en älva istället för en motorcykel!
Citera
2014-07-30, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Ser att kommentarerna här är lika inkonsekventa som vanligt - flashback älskar valfrihet men så fort någon kämpar för att man (i det här fallet barnet) ska få denna valfrihet så ska de göras ner.

Dessutom betalar de ju för en vara - klart att ungen ska få välja själv vilken vara han eller hon köper.
Det är sällan problem att gå fram och få sin eller sitt barns leksak bytt till en annan. Vad McDonalds försöker göra är att få så många nöjda från första början vilket de verkar lyckas ganska bra med, detta är ju mig veterligen trots allt första gången det gnälls över.
Citera
2014-07-30, 17:26
Medlem
Sir Dwains avatar
Ja det är inget problem. Det är onödigt formulerat eftersom man borde veta att det finns folk som letar efter saker att klaga på, då är det bättre att göra som de tydligen ska: "McDonalds skriver att personalen i kassan alltid ska ställa en öppen fråga till gästen "Vill barnet ha en docka eller en bil?".

Fast då riskerar man att istället provocera den motsatta sidan i spektrat, "Va fan antyder ni att min son är en fjolla?", och den gruppen är kanske vanligare på McD, vad vet jag.
Citera
2014-07-30, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klauz
Jag tycker Rebecca Dovholt har helt rätt! Varför frågar dom om barnet är en kille eller tjej, istället för att fråga "Vi har en motorcykel och en älva med rosa vingar, vilken vill ditt barn ha?"? Vad har könet för relevans? Som om det är kodat i generna att alla tjejer vill ha rosa älvor och alla killar motorcyklar?

När min lillasyster var yngre hade hon grinat sönder om hon hade fått en älva istället för en motorcykel!
McDonalds har en relativt hög stressnivå, är enklare och förkortar servicetiderna om man frågar flicka/pojke istället för att stå och förklara vad det finns för alternativ. Ni måste ju ändå hålla med mig om att fler pojkar än flickor blir nöjda om de får en motorcykel. Samma med älvan fast för flickor.
Citera
2014-07-30, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mathematics
Jag tycker hon har rätt i att de formulerade sig fel.

Men... Hon borde ge sina barn riktig mat istället för massproducerat plastigt skit. McD är väl inte känt för att ha någon hög moral över huvud taget, anställdas löner, deras skjortsystem osv. Det vet hon nog mycket väl om.

Exakt min tanke. Jävla hyckleri. Värna om sitt barn gör man inte genom att låta den äta på McDonalds. Skit i leksaken kvinna, du har precis gett ditt barn genmodifierad mat som till hälften innehåller kemikalier.

Hon röker säkert inomhus och pratar genusfrågan med sina henvänner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in