2014-07-28, 23:12
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Jag har verkligen inte påstått att han är en mysfarbror. Vem har påstått att han är en mysfarbror?
Har han varit frisk under hela sin vistelse på Säter eller när menar du att han slutade vara sjuk?
Citera
2014-07-28, 23:33
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
Har han varit frisk under hela sin vistelse på Säter eller när menar du att han slutade vara sjuk?

Jaså, du har krupit upp ur ditt lilla hål i marken igen. Nu är det så att jag skiter i hurvida SB var sjuk eller inte under sin vistelse på Säter, så du får vända dig till någon annan med din fråga.

Däremot undrar jag fortfarande var du har dina referenser på att skulle vara sjuk nu, så som du påstod för några dagar sedan?
Citera
2014-07-29, 09:13
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Jaså, du har krupit upp ur ditt lilla hål i marken igen. Nu är det så att jag skiter i hurvida SB var sjuk eller inte under sin vistelse på Säter, så du får vända dig till någon annan med din fråga.

Däremot undrar jag fortfarande var du har dina referenser på att skulle vara sjuk nu, så som du påstod för några dagar sedan?
Tråden handlar om SBs illdåd, hans processer och hans mentala tillstånd bland annat. Om detta inte intresserar dig kanske du ska ta och återvända till skvallerforumet och spekulera litet kring lillprinsen, ett ämne som verkar ligga dig patologiskt varmt om hjärtat.

När det gäller gubbens hälsa så var han sinnessjuk när han skrevs in på Säter och han var sinnessjuk när han flyttade hem till sin bror i Jämtland i våras. Att svenska politiker, i sin iver att flytta ut halvdårar från institutioner till ett hemlöst tillstånd i våra storstäder, väljer att kategorisera om "sjukt" till "icke sjukt" (dock uppenbarligen inte "friskt") förändrar ingenting. Men om du tror att gubbens mentala tillstånd förändras med justeringar av nomenklaturan så får du väl tro det.
Citera
2014-07-29, 10:41
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Tråden handlar om SBs illdåd, hans processer och hans mentala tillstånd bland annat. Om detta inte intresserar dig kanske du ska ta och återvända till skvallerforumet och spekulera litet kring lillprinsen, ett ämne som verkar ligga dig patologiskt varmt om hjärtat.

När det gäller gubbens hälsa så var han sinnessjuk när han skrevs in på Säter och han var sinnessjuk när han flyttade hem till sin bror i Jämtland i våras. Att svenska politiker, i sin iver att flytta ut halvdårar från institutioner till ett hemlöst tillstånd i våra storstäder, väljer att kategorisera om "sjukt" till "icke sjukt" (dock uppenbarligen inte "friskt") förändrar ingenting. Men om du tror att gubbens mentala tillstånd förändras med justeringar av nomenklaturan så får du väl tro det.

Vad har "storstäder" och "hemlöst tillstånd" med detta att göra.Har Du någon referens på att SB är hemlös och bor i en storstad?

Du är så noga med referenser ifrån andra.Nu tycker jag att Du själv kan hosta upp en det är inte mer än rätt
Citera
2014-07-29, 11:06
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Vad har "storstäder" och "hemlöst tillstånd" med detta att göra.Har Du någon referens på att SB är hemlös och bor i en storstad?

Du är så noga med referenser ifrån andra.Nu tycker jag att Du själv kan hosta upp en det är inte mer än rätt
Jag förstår att du anser att den kriminelle pedofilen är så viktig att politikerna borde stifta lag utifrån hans belägenhet men tyvärr funkar det inte så i verkligheten.

Och om du uppfattade att mitt inlägg gick ut på att bestämma gubbens geografiska position så läste du det tyvärr litet fel. Det handlade snarare om hans mentala position. Läs igen vetja, eventuellt kanske polletten trillar ned då även om vi inte ska hoppas för mycket på det.

Du har tidigare i tråden påstått att otukt med barn/underårig är ett brott som inte har med dagens våldtäktsbrott att göra utan snarare är att jämställa med ofredande och "tafsande". Har du lust att utveckla det en aning? Du har blivit ombedd ungefär 128 gånger men av någon anledning väljer du att ducka för frågan. Tycker du inte att det är dags att en gång för alla reda ut begreppen för oss andra i tråden?
Citera
2014-07-29, 11:49
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:

Bohlwinkel v.s. Rättsmedicinalverket 1 - 0 ?

Jag ser att Doktor Bohlwinkel inte bara diagnostiserat SB, utan nu är även jag sjuk. Du är bra duktig du som kan sköta deras jobb.
Citera
2014-07-29, 22:11
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:

Nå, frågan är knappast om en utskriven mentalpatient skulle vara helt frisk ur något slags metafyskt perspektiv, utan om han är tillräckligt ofarlig för sig själv och andra, och tillräckligt frisk (på en relativ skala) för att klara sig med öppenvård. Vilket aktualiserar min fråga - har Quick återfallit i brottslighet som så många olyckskorpar kraxade om? (Om jag fattat saken rätt, blir ofta patienter med hans diagnos ofta ofarligare med ökad ålder.)
Citera
2014-07-29, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Nå, frågan är knappast om en utskriven mentalpatient skulle vara helt frisk ur något slags metafyskt perspektiv, utan om han är tillräckligt ofarlig för sig själv och andra, och tillräckligt frisk (på en relativ skala) för att klara sig med öppenvård. Vilket aktualiserar min fråga - har Quick återfallit i brottslighet som så många olyckskorpar kraxade om? (Om jag fattat saken rätt, blir ofta patienter med hans diagnos ofta ofarligare med ökad ålder.)

Uttrycket, att man blir förståndigare med åren, gäller väl även honom. Med åldrandet och döden flåsande i nacken har han kanske inte kraften att fullt ut utöva brottslig verksamhet. Visserligen vet man ej hur han reagerar, om han insjuknar i pannlobsdemens. Då kan hämningarna släppa helt.
Citera
2014-07-30, 17:43
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Jag skrev nedanstående inlägg för några dagar sedan. Om du hade följt med i den här diskussionen hade du alltså insett att du talar med en redan frälst i detta avseende.

Citat:
Han har tvångsvård för att han är sjuk. Anledningen till att han inte har sluten vård längre är att han inte anses tillräckligt farlig i nuläget. Svamla inte om sådant du inte har koll på.
Citera
2014-07-30, 20:40
Medlem
habets avatar
Citat:
Jag skrev nedanstående inlägg för några dagar sedan. Om du hade följt med i den här diskussionen hade du alltså insett att du talar med en redan frälst i detta avseende.

Citat:
Han har tvångsvård för att han är sjuk. Anledningen till att han inte har sluten vård längre är att han inte anses tillräckligt farlig i nuläget. Svamla inte om sådant du inte har koll på.

Bra försök till 'face save' som du brukar kalla det men du har fel i ditt påstående.
Orsaken till att han fortfarande tvångsvårdas i öppenvård är att man vill se att han klarar av sin missbruksproblematik (som i och för sig är kopplat till riskbedömningen) och det 'sociala livet' (som han av naturliga skäl inte fått testat på egen hand sedan lång tid tillbaks) innan han skrivs ut - inte för att han är 'sinnessjuk'.
Citera
2014-08-13, 23:03
Avslutad
Finns det ljudupptagningar från rättegångarna? Jag har sökt men hittar inget iaf
Citera
2014-08-15, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gemenemannen
Finns det ljudupptagningar från rättegångarna? Jag har sökt men hittar inget iaf

Inte som jag vet har offentligjorts, ialf. Men det var väl inte bakom lyckta dörrar så det borde väl gå att komma över? Tycker också att det skulle vara intressant att höra.
Inte följt tråden på ett tag men ni kanske också hört att "Mannen som slutade ljuga" ska bli spelfilm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in