2014-07-25, 19:32
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrownUpAlphabet
Alltså........................... alltså, jag förstår vad du menar. Men om en nu har bytt ut tämligen dyrt, meningslöst och ohälsosamt beroende mot ett annat beroende som är gratis och som enbart går ut på att räkna dagarna utan snus så tycker jag nog att detta nya beroende är så harmlöst att det förmodligen kan prioriteras ner till förmån för andra sämre egenskaper som bör jobbas på i istället för att angsta över detta : o )

Jag tror ju också att detta nya räkna-dagarna-beroende kommer att ebba ut, för i längden är det inte så roligt : o ). Men om det inte ebbar ut så, tjaa, vad gör det, egentligen?

Och erkänn att även DU tänker på snus, hur skulle du annars kunna befinna dig i denna tråden? Busted! ;-P.

Hur som helst så är jag imponerad av hur bra det har gått för dig och önskar dig god fortsättning på det nikotinfria levernet!

Som sagt, to each his own. Visst är en app harmlös och visst kan den göra nytta.
Jag bara reflekterar över hur lite jag själv tänker på snus. Att jag hänger i tråden är faktiskt mer för att jag tyckte det var så stort att sluta och jag bara MÅSTE dela med mig av mina erfarenheter. Och sen så har FB-forumet blivit min nya hobby. Men visst, busted är jag då.
Citera
2014-07-25, 20:29
Avstängd
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndyHermesKink
Som sagt, to each his own. Visst är en app harmlös och visst kan den göra nytta.
Jag bara reflekterar över hur lite jag själv tänker på snus. Att jag hänger i tråden är faktiskt mer för att jag tyckte det var så stort att sluta och jag bara MÅSTE dela med mig av mina erfarenheter. Och sen så har FB-forumet blivit min nya hobby. Men visst, busted är jag då.
Aa, där håller jag faktiskt med, det var stort att sluta och jag vill att fler ska få vara med om samma sak, det är största anledningen till att jag hänger här och peppar. Det är ju lite av en religiös upplevelse att upptäcka att man inte alls behöver detta meningslösa gift i sitt liv
Men åh vad jag fortfarande älskar att räkna dagar och se de sparade kronorna ticka på Men det får ju inte bli ett självändamål att alltid vara i slutandet.
Citera
2014-07-25, 20:50
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Det är ju lite av en religiös upplevelse att upptäcka att man inte alls behöver detta meningslösa gift i sitt liv

TRUE

Som när Dorothy drar undan gardinen och upptäcker att stora stygga Trollkarlen från Oz i själva verket är en gubbsprätt som drar i spakar.
Citera
2014-07-26, 04:30
Medlem
Något jag har märkt är att jag verkar vara motsatsen till hur alla andra verkar reagera under rökstopp. Har inte läst speciellt aktivt i denna tråd på senare veckor, men jag vet att när man googlar över rökstopp så säger de flesta att den värsta perioden är de första 3 - 5 dagarna. För mig verkar det vara raka motsatsen. De 3 - 5 första dagarna är det lättaste som finns, det är efter det som det verkar bli ett helvete. Suget kommer fram stup i kvarten, och man försöker argumentera med sig själv huruvida man ska köpa en dosa eller inte.

Det är tur att man är mitt ute i Norrland just nu, annars hade det nog skitit sig igen.

Blir att försöka gå och lägga sig nu, vilket inte är det lättaste i denna värme (fyfan)
Citera
2014-07-26, 09:54
Avstängd
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThatCoolGuy77
Något jag har märkt är att jag verkar vara motsatsen till hur alla andra verkar reagera under rökstopp. Har inte läst speciellt aktivt i denna tråd på senare veckor, men jag vet att när man googlar över rökstopp så säger de flesta att den värsta perioden är de första 3 - 5 dagarna. För mig verkar det vara raka motsatsen. De 3 - 5 första dagarna är det lättaste som finns, det är efter det som det verkar bli ett helvete. Suget kommer fram stup i kvarten, och man försöker argumentera med sig själv huruvida man ska köpa en dosa eller inte.

Det är tur att man är mitt ute i Norrland just nu, annars hade det nog skitit sig igen.

Blir att försöka gå och lägga sig nu, vilket inte är det lättaste i denna värme (fyfan)

Den värsta fysiska abstinensen (vaken hela natten, yrsel, ofokuserad i skallen etc) kommer de första dygnen, iaf för oss som snusat väldigt länge...Sen får man börja kämpa med det psykiska. Mitt värsta sug började ju efter fyra veckor. Alla är nog olika dock.
Men nu har du klarat dig rätt länge utan prillor
Citera
2014-07-28, 02:06
Avstängd
Spider-Girls avatar
Snubben som rekommenderar är ju nån marknadsförare. Hen har lagt upp detta inlägg i flera trådar.
Och ja, det är ju jäkligt trendigt med vapors och liknande, sjukt dyrt med.
Citera
2014-07-28, 12:53
Medlem
Andra försöket att sluta snusa. Inne på 3:e dagen nu. Kall kalkon.

Förra gången höll jag upp i 2.5 år efter 15 års snusande och lite perioder av rökande.

Trist nog halkade jag dit igen för ca 2 år sedan. Detta på grund av stress och förhållande som gick i kras med mycket festande som följd.

Skillnaden i abstinens denna gång är enorm. Det går mycket lättare än förra gången. Då fick jag ordentliga psykbryt, kunde knappt jobba och att köra bil var inte att tänka på. Minns att jag drack en hel flaska virre första natten utan nikotin för att inte flippa ut fullständigt.

Nu har jag iofs semester, men ändå känns det oerhört mycket lättare. Vaknar inte på nätterna, svettas inte. Häver inte i mig enorma mängder sprit och mat. Känns som en barnlek mot förra gången.

Men gäller att vara vaksam. Sugen är jag trots allt. Och vis av erfarenhet vet jag att det är en riktigt lömsk drog.

Wish me luck!
Citera
2014-07-28, 13:45
Avstängd
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkijon
Andra försöket att sluta snusa. Inne på 3:e dagen nu. Kall kalkon.

Förra gången höll jag upp i 2.5 år efter 15 års snusande och lite perioder av rökande.

Trist nog halkade jag dit igen för ca 2 år sedan. Detta på grund av stress och förhållande som gick i kras med mycket festande som följd.

Skillnaden i abstinens denna gång är enorm. Det går mycket lättare än förra gången. Då fick jag ordentliga psykbryt, kunde knappt jobba och att köra bil var inte att tänka på. Minns att jag drack en hel flaska virre första natten utan nikotin för att inte flippa ut fullständigt.

Nu har jag iofs semester, men ändå känns det oerhört mycket lättare. Vaknar inte på nätterna, svettas inte. Häver inte i mig enorma mängder sprit och mat. Känns som en barnlek mot förra gången.

Men gäller att vara vaksam. Sugen är jag trots allt. Och vis av erfarenhet vet jag att det är en riktigt lömsk drog.

Wish me luck!

Ja den är lömsk, vilket din berättelse vittnar om, stort lycka till! Tror du gör helt rätt som slutar när du har semester och är nere i varv
Citera
2014-07-29, 21:59
Medlem
CarmeloAnthonys avatar
Inne på 18e dagen nu, har börjat känna mig trött och hängig samt blir väldigt enkelt deppig. Har inte så mycket energi och orkar knappt göra något. Någon annan som har samma symptom? Dessutom så känner jag att motivationen tryter
Citera
2014-07-29, 23:27
Avstängd
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarmeloAnthony
Inne på 18e dagen nu, har börjat känna mig trött och hängig samt blir väldigt enkelt deppig. Har inte så mycket energi och orkar knappt göra något. Någon annan som har samma symptom? Dessutom så känner jag att motivationen tryter

Det kommer vara lite uppåt och neråt så här! Inte kul alltid. Men välj att känna glädje över att nikotinmonstret är på väg att dö och lämna kroppen och därför kämpar emot med näbbar och klor (du är starkare, kom ihåg det!) Din kropp avgiftar sig låmgsamt men säkert. Lyckospark
Citera
2014-08-01, 21:17
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Mår ni bra, alla slutare? Går det bra för er? Går bra här iaf.
No problems.
No problemsarinos.
Keine Problemen.
Så att e...

Spider-Girl, sover du bra?
Citera
2014-08-01, 22:06
Medlem
Twin Peakss avatar
Den 19:e juli var det 4 år sen jag slutade efter nästan 30 års snusande!
Jag slutade abrupt utan vare sig plåster,Onico eller något liknande.
Har du bara BESTÄMT dig så är det mycket lättare,att hålla på att gå in på med någon slags "jagtestarattslutalitegrannmentalitet" är dömt att misslyckas.
Då kan man lika gärna strunta i att försöka.
Det GÅR att sluta.

Lycka till ni som vill sluta,men kom ihåg,håll inte på med några halvmessyrer utan se till att du har en jävla motivation så kommer det att gå !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in