2006-08-28, 03:21
Medlem
Atlantiss avatar
Har ännu inte stött på några större problem, suget har minskat stadigt sedan sista prillan. Ibland kommer det en riktig smygattack och man sträcker sig efter fickan och tänker "Nu vore det gott med en snus", men även dessa blir färre. Ska nog gå bra det här.
Citera
2006-08-29, 10:01
Medlem
Så här är min plan:

Jag ska köpa mig något riktigt dyrt
så jag redan har spenderat dessa 10000 kr
jag lägger ut på snus varje år. På så sätt får jag
dåligt samvete varje gång jag tänker
på att ta ett återfall.
Funderar på att köpa den här playstation 3
när den släpps samma dag lägger jag ned snuset.
Första månaden köper jag nikotintugg
för att kapa de värsta abstinenstopparna..
Citera
2006-08-29, 10:40
Medlem
Är själv snusfri sen 6-7 år.
Vet inte om det varit uppe tidigare men ett betydligt bättre substitut än toapapper, som jag sett nämnas, är att ta en liten bit färsk ingefära och använda som snus.
Citera
2006-09-01, 17:36
Medlem
John Wilsons avatar
Kämpa på

Svensk Tiger, Mollydott och alla ni andra som kämpar, respekt!

Det här med beroende är riktiga märkliga saker, och absolut inget man kan förstå förrän man försöker sluta. Det fysiska beroende är i sig skrämmande, känslan av konstant växtvärk i armar och ben, kindmuskler som kniper ihop sig med mera. Men jag tycker att de psykiska är värre. Att det är omöjligt att fokusera på en tanke, ingen sexlust, ingen lust alls förutom till nikotinet. På lördag är de två veckor utan snus för mig. Har varit riktigt nära till återfall några gånger när man har fått i sig några drinkar. Bara en liten en kan man ju alltid unna sig… Du förtjänar den. Ingen kommer märka något. Låter ju som värsta dåliga manuset från en pundarfilm. Men jag har varit stark och det tänker jag fortsätta med. Fan heller att jag tänker ge upp.

Det som jag vill dela med mig till alla om varför man ska sluta är inte de fysiska skadorna eller de bortkastade pengarna (verkligen många som klagar på att det är för dyrt, om man jämför med sprit på krogen är ju snus rena gratisnöjet) Men hur som helst så det just insikten om beroendet som fick mig att lägga av. Att låta något annat än dig själv styra ditt liv och dina vanor är vidrigt. Jag vägrar att vara slav! Även om det är till en herre som är något som njutningsfullt som snus. Är övertygad om att det här kommer stärka självkänslan, om jag klarar det alltså. Och det tänker jag göra, kämpa på och framåt gå!

Svensk Tiger, vi slutade ungefär samtidigt, hur har det gått för dig?
Någon annan som vill dela med sig med en lägesrapport. Mycket nyfiken på hur länge beroende sitter i och vilka former det tar sig..
Citera
2006-09-01, 19:01
Medlem
Fluffos avatar
Sällar mig till de tappra hjältarna här, är uppe i cirka 40 timmar utan snus nu. Jag tog beslutet då jag såg mitt tandkött och blev alldeles förfärad. Antagligen är jag bara nojig, tror inte att det är så illa ställt egentligen, men jag vill verkligen inte att det ska förvärras. Det blir en rejäl skillnad i tillvaron när man slutar tvärt samtidigt som man har snusat mer än en halv dosa (portion) om dagen i drygt fyra år. Har haft ont i huvudet och känt ett rejält sug, men jag måste medge att jag faktiskt trodde att det skulle vara än värre än vad det har varit (men det lär väl komma...). Nåväl, vi får väl hoppas att jag lyckas visa lite karaktär för en gångs skull.

Keep up the good work everybody!
Citera
2006-09-01, 21:35
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John Wilson
Svensk Tiger, Mollydott och alla ni andra som kämpar, respekt!

Det här med beroende är riktiga märkliga saker, och absolut inget man kan förstå förrän man försöker sluta. Det fysiska beroende är i sig skrämmande, känslan av konstant växtvärk i armar och ben, kindmuskler som kniper ihop sig med mera. Men jag tycker att de psykiska är värre. Att det är omöjligt att fokusera på en tanke, ingen sexlust, ingen lust alls förutom till nikotinet. På lördag är de två veckor utan snus för mig. Har varit riktigt nära till återfall några gånger när man har fått i sig några drinkar. Bara en liten en kan man ju alltid unna sig… Du förtjänar den. Ingen kommer märka något. Låter ju som värsta dåliga manuset från en pundarfilm. Men jag har varit stark och det tänker jag fortsätta med. Fan heller att jag tänker ge upp.

Det som jag vill dela med mig till alla om varför man ska sluta är inte de fysiska skadorna eller de bortkastade pengarna (verkligen många som klagar på att det är för dyrt, om man jämför med sprit på krogen är ju snus rena gratisnöjet) Men hur som helst så det just insikten om beroendet som fick mig att lägga av. Att låta något annat än dig själv styra ditt liv och dina vanor är vidrigt. Jag vägrar att vara slav! Även om det är till en herre som är något som njutningsfullt som snus. Är övertygad om att det här kommer stärka självkänslan, om jag klarar det alltså. Och det tänker jag göra, kämpa på och framåt gå!

Svensk Tiger, vi slutade ungefär samtidigt, hur har det gått för dig?
Någon annan som vill dela med sig med en lägesrapport. Mycket nyfiken på hur länge beroende sitter i och vilka former det tar sig..
Min man hade inga problem med abstinens. Hur länge jag själv led tror jag ingen vill veta... har länge undrat om skillnaden mellan män och kvinnor, män är mer resultatinriktade och kvinnor mer känslopjunkiga kanske??

Sexlusten ja.
Du är nu upptagen med att vilja ha drogen. Snart känner du av ökar blodflöde till kroppens utskjutande delar, och du börjar få det lite -trist? Behöver göra av med överskottsenergi kanske?
Återkom med rapport!
Citera
2006-09-02, 15:10
Medlem
NEj ,
NU ska jag sluta
skrev i denna tråd för cikrus 1 år sedan i ett seriöst försök o sluta.
men gör et nytt försök nu
mängd snus per dag. 1+ dosa general portion. har snusat i cikrus 8-9 år
har varit fri från nikotinet i cikrus cirkus 12 timmar (tog den sista vid 3 tiden i natt)

dax o bli sneknullad igen då. smärta ,förvirring här kommer jag!!!
Citera
2006-09-02, 15:12
Medlem
Remslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puttezippo
NEj ,
NU ska jag sluta
skrev i denna tråd för cikrus 1 år sedan i ett seriöst försök o sluta.
men gör et nytt försök nu
mängd snus per dag. 1+ dosa general portion. har snusat i cikrus 8-9 år
har varit fri från nikotinet i cikrus cirkus 12 timmar (tog den sista vid 3 tiden i natt)

dax o bli sneknullad igen då. smärta ,förvirring här kommer jag!!!
Lycka till
Citera
2006-09-03, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remslem
Lycka till

tackar.
Citera
2006-09-06, 14:04
Medlem
Chrille Ps avatar
Har snusat 1 dosa Ettan om dan i 10 år.

Är nu inne på dag 3 i snusfrihet.

Jag har som längst hållit upp 3 månader förut men började igen eftersom jag insåg att jag inte ville sluta.

Håller på att försöka gå ner i vikt. (104 kg, ska ner under 90
...) så jag tänkte kicka snuset när jag ändå håller på.

Så nu är det färdigt.
Citera
2006-09-07, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille P
Har snusat 1 dosa Ettan om dan i 10 år.

Är nu inne på dag 3 i snusfrihet.

Jag har som längst hållit upp 3 månader förut men började igen eftersom jag insåg att jag inte ville sluta.

Håller på att försöka gå ner i vikt. (104 kg, ska ner under 90
...) så jag tänkte kicka snuset när jag ändå håller på.

Så nu är det färdigt.

Lycka till.- låg också på en dosa per dag.

har klarat av 5-6 dagar av inget intag av nikotin.
Dock s har jag köpt onico det nikotinfria snuset - har faktsikt hjälpt en del, då det faktsikt känns som riktig snus (iallafall pepparmint,)i stället för de där jäkla örtskit snuset som är tortt som sandpapper
Citera
2006-09-13, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puttezippo
Lycka till.- låg också på en dosa per dag.

har klarat av 5-6 dagar av inget intag av nikotin.
Dock s har jag köpt onico det nikotinfria snuset - har faktsikt hjälpt en del, då det faktsikt känns som riktig snus (iallafall pepparmint,)i stället för de där jäkla örtskit snuset som är tortt som sandpapper

Edit-.
uppe i 11-12 dagar nu....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in