2014-07-24, 00:02
Avstängd
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrownUpAlphabet
Toppen, det kommer bara att bli bättre nu, tänk på det! Det värsta är över!

Men är det inte lite mystiskt det där med dina sömnstörningar? Du har ju varit utan nikotin så himla länge nu att det inte direkt borde påverka på ett fysiskt plan längre....... väl? Sov du bra medan du snusade? Eller har det med värmen att göra? Det är ju inte lätt att sova i den här hettan, med eller utan nikotin...

Hur som helst så känner jag mig väldigt trygg med att du kommer att lyckas den här gången! Well done!

Tack!!! Kan avslöja att jag har mina tvivel till och från på att jag gjort rätt, just pga nätterna! Vaknar sjuttielva gånger per natt gör jag inte längre, men mardrömmarna är still there, och då rubbas sömnen, man känner sig lite väl ur balans på morgonen. Jo det är helt galet, efter så lång tid, men har hört om andra också. Nu var jag givetvis inte den med stadens bästa sömn innan, annars skulle det aldrig bli så här illa.
Men det är ännu värre än innan stoppet, och dessutom snusade jag en del när jag sov förut. Framförallt kunde jag rädda upp en dålig natt med snus på morgonen, och det är det som inte gått nu, så jag har mått konstigt dagtid med (eller började göra det efter en månad), inte kul alls. Helt sjukt att jag inte gav upp då, men är alldeles för envis, kunde inte ens tvinga i mig snus fastän jag hade tankar på det i rent medicinskt syfte
Och nu börjar jag må sådär härligt på dagarna igen som jag gjorde den första månaden efter jag slutade. Du vet så där Spider-Girlskt peppigt som jag är känd för Nu väntar jag bara spänt på att nätter och dagar ska bli okej.
Citera
2014-07-24, 01:17
Medlem
kaffebords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpooN.
Onico är helt klart en dödssynd, det bevisar bara att ens viljestyrka är patetisk. Har man slängt i sig bajs i kroppen flera år får man ta sitt straff. Onico är inte att sluta, onico är som att göra slut med flickvännen och vakna i hennes säng nästa dag. Varför det är en pinsam undanflykt beror helt på att avtändningen inte är dödlig även om man snusat 25 år.

Knark som benzo, sub och opiater kan man fuska med andra preparat för att det kan vara farligt att köra cold turkey dvs sluta tvärt. Nae jag ser det som ett idiotiskt placebo att intala sig att det där bajset hjälper. Bättre med papper eller läkerol i käften om man nu ska va en sån mes

Haha här är det minsann ord och inga visor! Jaja, jag får väl erkänna att jag hade en dag eller 2 med patetisk viljestyrka. Är ju tur att det bara är ni och min sambo som vet om det, så det kan jag leva med.
Citera
2014-07-24, 08:22
Avstängd
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffebord
Haha här är det minsann ord och inga visor! Jaja, jag får väl erkänna att jag hade en dag eller 2 med patetisk viljestyrka. Är ju tur att det bara är ni och min sambo som vet om det, så det kan jag leva med.

Äh, du är hur bra som helst, det är alla som lyckas sluta med den här skiten
Citera
2014-07-25, 11:18
Medlem
CarmeloAnthonys avatar
14 dagar fri! känns som att det vänt lite nu, kan fokusera mer och känner mig mer energisk. Haft lite problem med sömnen, de senaste nätterna har varit väldigt sporadiska. Ni som har samma problem, har ni någon lösning på problemet?
Citera
2014-07-25, 12:26
Avstängd
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarmeloAnthony
14 dagar fri! känns som att det vänt lite nu, kan fokusera mer och känner mig mer energisk. Haft lite problem med sömnen, de senaste nätterna har varit väldigt sporadiska. Ni som har samma problem, har ni någon lösning på problemet?

Jag hade kunnat sälja min högra arm för en lösning på problemet Men för de allra flesta blir det ju bättre.
Jag har den norska appen "Slutta" (där ställer man in om det är snus eller cigg man slutat med) och där finns en massa finesser. Så här står det där om sömnen: (orkade inte översätta norskan )
Citat:
I forbindelse med røyk- eller snusslutt, er det vanlig å ha perioder der man sliter med å få sove, eller at man våkner mange ganger i løpet av natten. Her er noen råd som kan bedre søvnen:Forsøk å ha faste soverutiner, dvs. at du legger deg og står opp til omtrent samme tid hver dag. Dersom du har sovet dårlig en natt, så anbefales det ikke at du "tar igjen" ved å sove på dagtid, men venter med å sove til kvelden. Soverommet bør være kaldt og kjølig. Unngå tv, pc eller smarttelefon på soverommet. Ikke bli liggende i senga og gruble. Dersom du ikke får sove, er det bedre at du står opp og gjør noe annet en liten stund før du går og legger deg igjen.Fysisk aktivitet er bra for søvnen, men unngå hard trening rett før leggetid. Forsøk også å unngå koffein (kaffe, te, cola, energidrikker) på ettermiddagen/kvelden.
Citera
2014-07-25, 14:24
Medlem
CarmeloAnthonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Jag hade kunnat sälja min högra arm för en lösning på problemet Men för de allra flesta blir det ju bättre.
Jag har den norska appen "Slutta" (där ställer man in om det är snus eller cigg man slutat med) och där finns en massa finesser. Så här står det där om sömnen: (orkade inte översätta norskan )

Tack för tipset! Har laddat ner appen nu, den är grymt bra!
Citera
2014-07-25, 14:41
Medlem
NanaSangres avatar
Någon annan av er som känt att slutledningsförmågan åker på stryk när ni försöker sluta?

Jag kan få för mig att folk är ute efter mig, och tro att något som jag i vanliga fall hade förstått meningen av tolkar som något helt annat, när jag inte har fått mitt nikotin.

Jag menar alltså att det är något mer än bara lättretligheten, man blir mer korkad och tänker mer med reptilhjärnan...

Vill så gärna sluta men det suger att behöva utsätta sina närstående för skit under tiden, även om de vet varför jag beter mig skumt. Bästa vore om man kunde sättas i karantän några veckor!
Citera
2014-07-25, 14:42
Avstängd
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarmeloAnthony
Tack för tipset! Har laddat ner appen nu, den är grymt bra!

Erkänn! Den är min favorit Jag kan se exakt hur många dagar jag varit snusfri, exakt hur många prillor jag undvikit (tror det är 1500 nu) hur mycket pengar jag sparat, avslappningstekniker, vilka delar av min kropp som blir starkare när jag slutar osv Jävligt roligt med dessa käcka norska meddelanden som den skickar till en nästan varje dag med (om du inte stängt av den funktionen) Den har varit en klart bidragande orsak till att jag hållit mig på den snusfria vägen
Citera
2014-07-25, 17:55
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Alltså, bara ni är nöjda och så i er process.

Appar som drar statistik kring snusslutandet är väl bra, bara ni inte fastnar i det sifferonanerandet också. Jag menar, grejen är att man ska SLUTA med snuset, eller hur? Man ska gå vidare. Lämna det bakom.
Sluta tänka på det.

Konservativt måste jag höja ett varningens finger *höj, höj* för allt som håller kvar snus i ert sinne.
Med det sagt, keep up the good work.
Citera
2014-07-25, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IndyHermesKink

Appar som drar statistik kring snusslutandet är väl bra, bara ni inte fastnar i det sifferonanerandet också. Jag menar, grejen är att man ska SLUTA med snuset, eller hur? Man ska gå vidare. Lämna det bakom.
Sluta tänka på det.

Konservativt måste jag höja ett varningens finger *höj, höj* för allt som håller kvar snus i ert sinne.

Alltså........................... alltså, jag förstår vad du menar. Men om en nu har bytt ut tämligen dyrt, meningslöst och ohälsosamt beroende mot ett annat beroende som är gratis och som enbart går ut på att räkna dagarna utan snus så tycker jag nog att detta nya beroende är så harmlöst att det förmodligen kan prioriteras ner till förmån för andra sämre egenskaper som bör jobbas på i istället för att angsta över detta : o )

Jag tror ju också att detta nya räkna-dagarna-beroende kommer att ebba ut, för i längden är det inte så roligt : o ). Men om det inte ebbar ut så, tjaa, vad gör det, egentligen?

Och erkänn att även DU tänker på snus, hur skulle du annars kunna befinna dig i denna tråden? Busted! ;-P.

Hur som helst så är jag imponerad av hur bra det har gått för dig och önskar dig god fortsättning på det nikotinfria levernet!
Citera
2014-07-25, 19:08
Medlem
CarmeloAnthonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NanaSangre
Någon annan av er som känt att slutledningsförmågan åker på stryk när ni försöker sluta?

Jag kan få för mig att folk är ute efter mig, och tro att något som jag i vanliga fall hade förstått meningen av tolkar som något helt annat, när jag inte har fått mitt nikotin.

Jag menar alltså att det är något mer än bara lättretligheten, man blir mer korkad och tänker mer med reptilhjärnan...

Vill så gärna sluta men det suger att behöva utsätta sina närstående för skit under tiden, även om de vet varför jag beter mig skumt. Bästa vore om man kunde sättas i karantän några veckor!

Håller med dig fullt ut! Känner ungefär likadant, har svårt att förstå skämt ibland eller måste läsa en mening 4 gånger innan jag förstår den. Det fungerar nu i semestertider, men frågan är hur det blir med plugget sen.... Någon som har erfarenhet med tentor utan nikotin?
Citera
2014-07-25, 19:14
Avstängd
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndyHermesKink

Sluta tänka på det.

Haha, du har så rätt (som vanligt!), och mina tankar har redan gått i de banorna det senaste, men jag gillar min lilla krycka ett tag till tror jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in