2014-07-21, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Girasoul
Däremot så bör förlustregistrering ske efter ca 245 dagar eller vad det nu stod i investerardokumentet, förutsatt att skulden hos fogden då är större än lånet var från början eller liknande. Men det tar väl längre tid om det ligger på x antal månader hos inkasso eller dylikt.

Problemet som är för tillfället är att förlustregisteringen fungerar extremet dåligt, har lån som det inte har hänt något (varken ränta eller återbetalning) på 18 månader. Har varit i kontakt med Jesper på Trustbuddy men han skyller bara på att systemet inte fungerar och att det kommer att ändra sig så fort det har fått ordning på sina system
Citera
2014-07-22, 10:31
Medlem
Lyckades logga in och kan inte se några större förändringar sedan sist,
annat än att låntagare nu kan låna 10000.- istället för 5000.-

Bara hoppas att de har lite bättre koll på nuvarande låntagare så man inte förlorar
det dubbla efter detta.
Citera
2014-07-24, 00:32
Medlem
Jag tänkte förlänga ett lån men när jag försökte betala in pengarna så står det att mottagaren inte accepterar OCR-nummer men ändock har de ett ocr-nummer jag ska ange?
Citera
2014-07-24, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendouz
Jag tänkte förlänga ett lån men när jag försökte betala in pengarna så står det att mottagaren inte accepterar OCR-nummer men ändock har de ett ocr-nummer jag ska ange?

Ange OCR nummret som ett meddelande istället, detdär problemet har de haft i åratal.
Citera
2014-07-25, 14:35
Medlem
På den förra plattformen kunde man välja i inställningarna att stänga utlåning så att man fick tillbaka alla pengar för uttag, hur gör man det nu? Hittar inget sånt längre. Jag kan bara ta ut 3,8kr utan ränteförlust just nu.
Citera
2014-07-25, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfieboy
På den förra plattformen kunde man välja i inställningarna att stänga utlåning så att man fick tillbaka alla pengar för uttag, hur gör man det nu? Hittar inget sånt längre. Jag kan bara ta ut 3,8kr utan ränteförlust just nu.

Var väl mer än ett år sedan de tog bort möjligheten att själv stoppa uttag. Du kan begära en överföring och på så sätt stoppa uttag, och sen ringa och begära uttag via kundtjänst innan du kommer upp till beloppet som var begärt att överföra. Men ibland så fungerar inte det stoppet utan det bryts manuellt så man förlorar ränta ändå (som du får tillbaka av kundtjänst om du gnäller lite).

Var något löst lovat om att stopp av utlåning skulle återkomma som funktion med den nya plattformen, kanske när den är färdigimplementerad i Augusti eller när det nu skulle vara...
Citera
2014-07-25, 16:50
Medlem
Citat:
Var väl mer än ett år sedan de tog bort möjligheten att själv stoppa uttag. Du kan begära en överföring och på så sätt stoppa uttag, och sen ringa och begära uttag via kundtjänst innan du kommer upp till beloppet som var begärt att överföra. Men ibland så fungerar inte det stoppet utan det bryts manuellt så man förlorar ränta ändå (som du får tillbaka av kundtjänst om du gnäller lite).

Var något löst lovat om att stopp av utlåning skulle återkomma som funktion med den nya plattformen, kanske när den är färdigimplementerad i Augusti eller när det nu skulle vara...
ok tack då vet jag
Citera
2014-07-29, 10:21
Medlem
Tillbaka i Sverige efter en månads semaster, kan konstatera att trustbuddy fortfarande inte har löst sina problem och att det fortfarande inte går att få fram korrekta saldon.

Har bett trustbuddy att stoppa all utlåning och kommer låta det samlas in några kronor innan jag gör 90% uttag även på den svenska marknaden.
Citera
2014-07-29, 17:34
Medlem
Att överföra pengar till Trustbuddy för utlåning har aldrig krånglat för mig (såklart). Men det gör det däremot när man vill göra ett uttag, händer inte ett skit när jag försöker få ut 50,000kr.
Jävla Kalle Anka-företag!
Går in under Uttag
Väljer Sverige
Skriver 50000
Trycker på gröna knappen Genomför uttag
Sedan händer ingenting... Ja, jag har väntat i över en vecka nu, även försökt flera gånger.
Det GÅR INTE att ta ut pengar från Trustbuddy, grattis..
Senast redigerad av Dr.Oktor 2014-07-29 kl. 17:40.
Citera
2014-07-29, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Oktor
Att överföra pengar till Trustbuddy för utlåning har aldrig krånglat för mig (såklart). Men det gör det däremot när man vill göra ett uttag, händer inte ett skit när jag försöker få ut 50,000kr.
Går in under Uttag
Väljer Sverige
Skriver 50000
Sedan händer ingenting... Ja, jag har väntat i över en vecka nu, även försökt flera gånger.

Fick du någon bekräftelse när du tryckte på knappen?

Annars är det något fel i systemet och du får helt enkelt ringa in till kundtjänst och skälla lite på dem. Har aldrig haft problem med uttag när jag begärt det "face-to-face" så att säga.

Förutom nu förstås när jag accepterat erbjudandet att få hela mitt sparande avslutat pga fiaskot jag var med om (mer än två veckor sen jag bad att få allt utbetalt)
Citera
2014-07-29, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Oktor
Går in under Uttag
Väljer Sverige
Skriver 50000

Om jag minns rätt har de 30 dagar på sig att genomföra uttag enligt avtalet. Men håller med om att det är ett Kalle Anka företag i många andra avseenden.
Citera
2014-07-29, 21:02
Medlem
Citat:
Fick du någon bekräftelse när du tryckte på knappen?

Annars är det något fel i systemet och du får helt enkelt ringa in till kundtjänst och skälla lite på dem. Har aldrig haft problem med uttag när jag begärt det "face-to-face" så att säga.

Förutom nu förstås när jag accepterat erbjudandet att få hela mitt sparande avslutat pga fiaskot jag var med om (mer än två veckor sen jag bad att få allt utbetalt)

Trodde jag skulle få någon sorts bekräftelse på mailen, men det fick jag inte. Däremot dyker det upp en ljusgrön remsa på skärmen där det står att ett uttag har registrerats. Men något uttag sker aldrig, och varje gång jag loggar in har den där remsan försvunnit.
Ringa kundtjänst är väl lönlöst, det är väl ingen som svarar där. Men jag får väl försöka slå en signal imorgon kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in