2014-07-29, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tv4ove
Filmen kan lika gärna handla om en som upplevt typisk gangstalking men som i brist på bevis mot övermakten själv måst erkänna sig galen.

Nä, för man ser i slutet av filmen att han fortfarande ser sin rumskompis och dottern (som inte åldrats någon av dem), men har valt att inse att de är hallicunationer och ignorerar dem. Sedan kan jag inte tala för om det verkligen fungerar så här i verkligheten men så är det iaf i filmens värld.

Citat:
Ursprungligen postat av dannyK
trams lars, mind controll, gang stalking finns inte punkt slut.

Visst går det att påverka någon till att göra sjuka saker genom olika metoder för att lura hjärnan. Hur tror du att det kan finnas sekter? Det är dock inte samma sak som att det skulle genomföras av CIA med flera, även om jag när det gäller just det börjar vackla något. Av allt att döma är det lättare att påverka någon till att göra något de aldrig trodde att de skulle göra än man kan tro.
2014-07-29, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Nej, naturligtvis inte vad du menar med 'sann' mind control eller 'sann' gang stalking'. Men klippet visar om inte 'sann' mind control så åtminstone verklig mind control.
Lars-Erik mind controll finns inte. En misslyckad doktorand i matematik ska ge fan i att försöka mästra mig.
2014-07-29, 18:50
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Men är du helt rubbad??
A beatiful mind bygger på Nobelpristagaren John Nash liv, en person som lider av schitzofreni enligt honom själv.....

Hur kan du vara så säker på orsak och verkan i det här fallet? Eftersom jag jobbat med film och nyhetsproduktion i alla led under mitt liv vet jag hur lätt det är för dem som mest själva är rädda att tappa kontrollen att istället manipulera folk och verklighet. Flera personer jag känner har gett upp mot expertisen och hellre gått med på att vara medfött obotligt sjuka.
2014-07-29, 19:12
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Hur kan du vara så säker på orsak och verkan i det här fallet? Eftersom jag jobbat med film och nyhetsproduktion i alla led under mitt liv vet jag hur lätt det är för dem som mest själva är rädda att tappa kontrollen att istället manipulera folk och verklighet. Flera personer jag känner har gett upp mot expertisen och hellre gått med på att vara medfött obotligt sjuka.

För han har själv uttryckt detta i intervjuer i CBS 60 minutes om sin sjukdom, hans fru har beskrivit hans sjukdom och att det triggades av stress inför att bli far och att vara erkänd inom sitt område. Ge dig nu för fan och kom med något nytt och något som nu kan handla om det påstådda gang stalking!
2014-07-29, 20:53
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
För han har själv uttryckt detta i intervjuer i CBS 60 minutes om sin sjukdom, hans fru har beskrivit hans sjukdom och att det triggades av stress inför att bli far och att vara erkänd inom sitt område. Ge dig nu för fan och kom med något nytt och något som nu kan handla om det påstådda gang stalking!

Syftet med gangstalking är just att kunna förändra offrets självbild så att det själv tar på sig skulden. Jag har ingående kunnat studera fall där stigmatiserade offer anpassat sig helt efter överordnades fördomar i sin ännu sjukare omgivning.
Psykoterapeuter är ofta de sista till att inse hur de själva manipulerar fram obotliga symtom och falska bekännelser. Väl driven till vansinne så som både Svartenbrandt och Quick fick uppleva på Säter gick de med på allt.
Nashs historia är fortfarande lite väl sterotypt tillrättalagd för att verka trovärdig för mig. Hoppas jag har fel.
2014-07-30, 01:11
Medlem
Citat:
Nashs historia är fortfarande lite väl sterotypt tillrättalagd för att verka trovärdig för mig. Hoppas jag har fel.

Självklart är en film stereotyp och tillrättalagd, det hör liksom till mediet, speciellt när den är producerad i Hollywood. Själva personen filmen är baserad på känner du inte.
2014-07-30, 09:53
Medlem
Baserat dels på mina egna erfarenheter av gang stalking och dels på mina observationer av hur dessa stalkers beter sig så kan jag berätta lite grann om några av deras metoder. De gör verkligen allt de kan för att nästla sig in i ditt liv så att de kan få tillfälle att trakassera och och misshandla.

Stalkers med uppdrag att bli kärlekspartners

Om du t ex registerar dig på en dejtingsida på nätet så är de genast där och tar kontakt och skriver till dig. Eftersom att de har studerat dig så pass länge så vet de precis vad du gillar och kan ganska lätt få dig att bli intresserad. Snabba att ta kontakt är de också. Jag förmodar att det beror på att de vill hinna före alla vanliga ärliga personer som inte är stalkers. Om det går så pass långt så att det blir en dejt då har jag märkt att när man börjar prata med en sådan här stalker så finns det ingen substans bakom orden när de börjar berätta om sina liv. Man märker att de ljuger och fabulerar ihop en falsk livshistoria. Ganska snart kommer det också fram att de är väldigt besatta av sex. Likadant är det om du anmäler dig till en kurs eller liknande; någon stalker får i uppdrag att också gå på den kursen eller vad det nu är. Jag har t o m varit med om uppraggningsförsök när jag har haft annonser ute på Blocket.

Omkodat språk

Dessa stalkers verkar ha en tendens att koda om det vanliga språket, vilket innebär att om de t ex säger: "Jag älskar dig", "Jag tycker att vi har det så trevligt tillsammans" eller "Jag gillar verkligen att umgås med dig" så menar de inte vad de säger i vanlig bemärkelse, utan vad de egentligen menar är ungefär så här: "Jag älskar dig och jag gillar dig för att du ger mig tillfälle att få utlopp för mina sadistiska sidor och det är så trevligt att umgås med dig för att jag kan trakassera dig och misshandla dig verbalt och det mår jag verkligen bra av". (Jag misstänker också att några av dem får betalt, men det kan jag inte vara säker på, men får de det så har de ju ännu en bra anledning att gilla dig). Dessutom har många av de stalkers som jag har kommit i kontakt med både talat och skrivit med ett symboliskt språk som är laddat med symbolik för sex. De verkar knappt tänka på något annat, så därför är det mesta som de själva säger och skriver olika metaforer för sex, och de översätter även det som du som TI (targeted individual) säger och skriver till att ha något med sex att göra. Det spelar ingen roll vad samtalsämnet egentligen handlar om, för dessa stalkers handlar det nästan alltid om att få tillfälle att använda sig av verbal sexmisshandel.

Nazistsympatier

Har också märkt att dessa stalkers ofta har nazistsympatier och någon slags besatthet eller intresse av Hitler.

Visar tydligt att de är inblandade i gang stalking

De VILL att du ska veta att de är involverade i gang stalkingen, så ganska snart levererar de en ledtråd som gör att du förstår. Denna ledtråd kan komma i form av något de säger, gör eller skriver som tydligt visar att de vet något om dig som de absolut inte skulle kunna känna till. Det är någon liten detalj som de slänger ur sig i förbifarten bara. Om du däremot konfronterar dem och frågar rakt ut ifall de är inblandade i detta då nekar de alltid och påstår att de inte vet vad du pratar om. Detta skapar verkligen förvirring och är nånting som är väldigt jobbigt och frustrerande att tackla.

Detta var några exempel på gang stalker-taktik som har använts mot mig personligen. Kanske att jag återkommer och skriver om fler sätt som de använder sig av en annan gång.
Senast redigerad av rosalotus 2014-07-30 kl. 09:57. Anledning: Förtydliga
2014-07-30, 10:19
Medlem
Angående mina föräldrar och det som jag tidigare har skrivit om dem här:

I mitt senaste (och förhoppningsvis sista) telefonsamtal med min mamma så erkände hon på ett subtilt sätt (som de ofta gör) att hon inte är min riktiga mamma. Jag vill inte gå in på några detaljer kring detta här för det är så pass invecklat. Men nu är jag i alla fall 99 % säker på att de personer som har utgivit sig för att vara mina föräldrar inte är det. 100 % säker kan jag inte vara, känner jag, för det kan vara någon detalj som jag har missuppfattat. Men det sjuka är att hon lät nästan glad och lite fnittrig på rösten när hon meddelade detta.
2014-07-30, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Stalkers med uppdrag att bli kärlekspartners

Om du t ex registerar dig på en dejtingsida på nätet så är de genast där och tar kontakt och skriver till dig. Eftersom att de har studerat dig så pass länge så vet de precis vad du gillar och kan ganska lätt få dig att bli intresserad. Snabba att ta kontakt är de också. Jag förmodar att det beror på att de vill hinna före alla vanliga ärliga personer som inte är stalkers. Om det går så pass långt så att det blir en dejt då har jag märkt att när man börjar prata med en sådan här stalker så finns det ingen substans bakom orden när de börjar berätta om sina liv. Man märker att de ljuger och fabulerar ihop en falsk livshistoria. Ganska snart kommer det också fram att de är väldigt besatta av sex. Likadant är det om du anmäler dig till en kurs eller liknande; någon stalker får i uppdrag att också gå på den kursen eller vad det nu är. Jag har t o m varit med om uppraggningsförsök när jag har haft annonser ute på Blocket.

Omkodat språk

Dessa stalkers verkar ha en tendens att koda om det vanliga språket, vilket innebär att om de t ex säger: "Jag älskar dig", "Jag tycker att vi har det så trevligt tillsammans" eller "Jag gillar verkligen att umgås med dig" så menar de inte vad de säger i vanlig bemärkelse, utan vad de egentligen menar är ungefär så här: "Jag älskar dig och jag gillar dig för att du ger mig tillfälle att få utlopp för mina sadistiska sidor och det är så trevligt att umgås med dig för att jag kan trakassera dig och misshandla dig verbalt och det mår jag verkligen bra av". (Jag misstänker också att några av dem får betalt, men det kan jag inte vara säker på, men får de det så har de ju ännu en bra anledning att gilla dig). Dessutom har många av de stalkers som jag har kommit i kontakt med både talat och skrivit med ett symboliskt språk som är laddat med symbolik för sex. De verkar knappt tänka på något annat, så därför är det mesta som de själva säger och skriver olika metaforer för sex, och de översätter även det som du som TI (targeted individual) säger och skriver till att ha något med sex att göra. Det spelar ingen roll vad samtalsämnet egentligen handlar om, för dessa stalkers handlar det nästan alltid om att få tillfälle att använda sig av verbal sexmisshandel.

Dessa två punkter låter som de flesta killar på första dejten... Det är inget nytt att varenda tjej som inte ser hemsk ut får mångdubbelt fler mail än vad killar får på dejtingsidor, helt enkelt för att de är i minoritet och det finns många desperata killar.

Väldigt många av dem saknar troligen all form av social kompetens, och det är förstås bara bra att du dissar dem när de uppenbarligen beter sig som skitstövlar, men troligen av helt fel anledning.
2014-07-30, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Dessa två punkter låter som de flesta killar på första dejten... Det är inget nytt att varenda tjej som inte ser hemsk ut får mångdubbelt fler mail än vad killar får på dejtingsidor, helt enkelt för att de är i minoritet och det finns många desperata killar.

Väldigt många av dem saknar troligen all form av social kompetens, och det är förstås bara bra att du dissar dem när de uppenbarligen beter sig som skitstövlar, men troligen av helt fel anledning.

Haha ... jag inser givetvis att du har rätt i ditt påpekande om desperata killar

Men för egen del är detta inte ett beteende (de övergripande trakasserierna och förföljerserna som har pågått hela mitt liv) som enbart begränsar sig till eventuella kärlekspartners, utan också vänner, arbetskollegor, familj, släkt, grannar och andra random personer ute på stan. Tillsammans med det andra som jag har delat med mig av här så handlar det om gang stalking som en del av ett psykologiskt experiment som några har roat sig med att utsätta mig för. Jag trodde ju inte på det heller först. Trodde verkligen inte att sådana människor existerade som kunde tänka sig att gå med på något liknande.

Jag respekterar dina åsikter, och jag respekterar att du inte tror mig, det är helt ok. Som jag har sagt tidigare så tog det lång tid för mig att lägga ihop allt som har hänt till någon slags övergripande förståelse. Det har varit så himla förvirrande och sorgligt och frustrerande och alla andra starka känslor som har kommit upp. Det är först detta år som jag har börjat få klarhet i detta och även kunnat ta mig ur det känslomässiga förvirringsträsket.

Min telefon t ex - den är kopplad till en annan central som då och då fångar upp mina samtal där agenter/skådespelare svarar. Men det är en helt annan historia ...

Föstår att kanske ingen tror mig, men det får jag leva med. Vill berätta och skriva om detta i vilket fall som helst.
2014-07-31, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Haha ... jag inser givetvis att du har rätt i ditt påpekande om desperata killar

Men för egen del är detta inte ett beteende (de övergripande trakasserierna och förföljerserna som har pågått hela mitt liv) som enbart begränsar sig till eventuella kärlekspartners, utan också vänner, arbetskollegor, familj, släkt, grannar och andra random personer ute på stan. Tillsammans med det andra som jag har delat med mig av här så handlar det om gang stalking som en del av ett psykologiskt experiment som några har roat sig med att utsätta mig för. Jag trodde ju inte på det heller först. Trodde verkligen inte att sådana människor existerade som kunde tänka sig att gå med på något liknande.

Jag respekterar dina åsikter, och jag respekterar att du inte tror mig, det är helt ok. Som jag har sagt tidigare så tog det lång tid för mig att lägga ihop allt som har hänt till någon slags övergripande förståelse. Det har varit så himla förvirrande och sorgligt och frustrerande och alla andra starka känslor som har kommit upp. Det är först detta år som jag har börjat få klarhet i detta och även kunnat ta mig ur det känslomässiga förvirringsträsket.

Min telefon t ex - den är kopplad till en annan central som då och då fångar upp mina samtal där agenter/skådespelare svarar. Men det är en helt annan historia ...

Föstår att kanske ingen tror mig, men det får jag leva med. Vill berätta och skriva om detta i vilket fall som helst.

Stackare. Du är så j-a LURAD! En av de svåraste sakerna här i livet är att erkänna att man haft fel och ändra sig och tänka om. Kanske speciellt i ditt fall om du ägnat stora delar av ditt liv av att tycka synd om dig själv och känt dig som ett offer.

Varför svarade du inte på mitt inlägg (FB) Mina erfarenheter av Gang Stalking i Sverige ?

När du skriver om dessa "subtila hintar" och din 99% säkerhet blir jag bara än mer övertygad om att du blev lurad (mest av dig själv) på samma sätt som jag.

En annan "trigger" som användes mot mig var subtila hintar av riggad konversationstyp som jag nämnt om att det fanns en skuld att betala, vilket såklart funkade jättebra på mig då jag haft lite problem med kronkalle samt även på ett liknande sätt "blivit bötfälld" av kriminella element tidigare. Då var det också bara antydningar och hintar om att jag själv borde känna skuld och vilja betala, men ALDRIG något konkret uttalande om att jag måste betala annars skulle jag få stryk, att jag var skyldig osv (vilket hade gjort dem skyldiga till utpressning). Jag övervägde flera gånger att självmant erbjuda mig betala pga rädsla att nån indrivare skulle komma och knipsa fingrar, skulden skulle växa osv men då skulden bara var hittepå-trams hände såklart aldrig något.
2014-07-31, 13:00
Medlem
Baba.Sedos avatar
Citat:
Sådan skit har jag aldrig tidigare varit utsatt för. Varför släpptes det igenom filtret just nu? Jag tolkar det inte alls som gang stalking utan snarare fishing för att anonyma panelen här vill ha min identitet bekräftad. Vad har min världsbild med saken att göra?
jag har fått samma pm från ingalil888... Personen har förmodligen skickat samma pm till varenda fb medlem.. aggressiv marknadsföring, inget annat.. sluta noja

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in