2014-07-29, 12:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja eller hur - för det är ju jag som sitter och fantiserar om hur "det måste" ha uppkommit.
Nej, det är inte din fantasi. Men jag skulle gärna vilja veta hur DNA oblandat med blod kom på insidan och utsidan av rullen.

Att jag skulle hävda fingeravtryck är din fantasi. Är detta också din fantasi?
Citat:
Jag orkar inte läsa igenom all dokumentation i jakt på den detaljen. Någon av bröder eller vänner uppgav i någon av dokumentationerna att denne vid något tillfälle hjälp honom bära ut typ skåp från lägenheten..
Citat:
Citat var det som avsågs givetvis ... det var skälet till att jag citerade det och sedan skrev kommentaren under det...

Vad tror du annars jag kan ha avsett med en manövern?
Citatet förklarar inte vad det var du tolkade tokigt. Vad var det?
Citera
2014-07-29, 12:53
Medlem
EN sak jag omöjligt förstår från denna tråd, varför sitter det ett folk här och försvarar de inavlade kräken till lappjävlar som mördade en tjej? Hon blev mördad av de åtalade, det fattar vilken idiot som helst, men varför försvarar ni dom, är ni av samma skrot och korn?
Citera
2014-07-29, 13:10
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
EN sak jag omöjligt förstår från denna tråd, varför sitter det ett folk här och försvarar de inavlade kräken till lappjävlar som mördade en tjej? Hon blev mördad av de åtalade, det fattar vilken idiot som helst, men varför försvarar ni dom, är ni av samma skrot och korn?

Hej.
Jag kan bara tala för mig själv.
Jag försvarar inte KJ jag ifrågasätter bevisningen och utredningen som är under all kritik.
Media har varit delaktig i att påverka domen och även de poliser/åklagare som läckt information till media som gynnat deras åtal.

Man har heller inte uteslutit alternativ GM och när detta inte är utrett så bör man inte kunna fällas om det finns möjliga alternativa scenarion.

Att åklagarna vinklat och förvanskat bevisning i FUP och spridit ut falsk information ang bevisning till media innan dom är skrämmande.

Eftersom det är ett indiciemål där det nu visar sig att många av indicierna är felaktiga så anser jag att KJ är dömd på felaktiga grunder.

Jag vet inte hur pass insatt du är i fallet?
Senast redigerad av Namibia1 2014-07-29 kl. 13:12.
Citera
2014-07-29, 13:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Hej.
Jag kan bara tala för mig själv.
Jag försvarar inte KJ jag ifrågasätter bevisningen och utredningen som är under all kritik.
Media har varit delaktig i att påverka domen och även de poliser/åklagare som läckt information till media som gynnat deras åtal.

Man har heller inte uteslutit alternativ GM och när detta inte är utrett så bör man inte kunna fällas om det finns möjliga alternativa scenarion.

Att åklagarna vinklat och förvanskat bevisning i FUP och spridit ut falsk information ang bevisning till media innan dom är skrämmande.

Eftersom det är ett indiciemål där det nu visar sig att många av indicierna är felaktiga så anser jag att KJ är dömd på felaktiga grunder.

Jag vet inte hur pass insatt du är i fallet?

(FB) Killer groupies
Citera
2014-07-29, 13:16
Medlem
Citat:
De säger inte ATT det är så - de säger att sannolikheten talar för det ...

Vad de INTE säger är din vantolkning att de skulle ha avfört möjligheten eller ens lagt sin slutsats i neutralt 0 läge..
Som slutsats har SKL anfört om tejpen.
Resultaten talar i någon mån för att tejpbitarna på VB:s hår kommer från tejprullen på skåpet i badrummet. I utlåtandeskalan har angetts Grad 1+ som är en låg grad och visar att det är samma typ av tejp på VB:s hår som på skåpet i badrummet.

Enligt SKL:s uttalande finns det ingenting som bevisar att den tejpen som fanns på VB:s hår kommer från tejprullen på skåpet i badrummet.
När sammanpassning av tejpbitarna gjordes överensstämde inte bitarna på något sätt med tejprullen på skåpet.
Det är helt felaktigt att påstå tejpbitarna i VB:s hår kommer från tejprullen på skåpet.
Citera
2014-07-29, 13:16
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
(FB) Killer groupies

Du är rätt löjlig nu.

Jag har noll intresse av KJ som person.

Menar du att alla som granskar ett fall är Killer groupies?
Senast redigerad av Namibia1 2014-07-29 kl. 13:28.
Citera
2014-07-29, 13:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Som slutsats har SKL anfört om tejpen.
Resultaten talar i någon mån för att tejpbitarna på VB:s hår kommer från tejprullen på skåpet i badrummet. I utlåtandeskalan har angetts Grad 1+ som är en låg grad och visar att det är samma typ av tejp på VB:s hår som på skåpet i badrummet.
Som talar om positiv sannolikhet - inte negativ och inte neutral.

Citat:
Enligt SKL:s uttalande finns det ingenting som bevisar att den tejpen som fanns på VB:s hår kommer från tejprullen på skåpet i badrummet.
När sammanpassning av tejpbitarna gjordes överensstämde inte bitarna på något sätt med tejprullen på skåpet.
Det är helt felaktigt att påstå tejpbitarna i VB:s hår kommer från tejprullen på skåpet.
Nej, däremot är det helt felaktigt att påstå att SKL skulle ha kommit fram till den vantolkning du försöker sprida i tråden.
Citera
2014-07-29, 13:37
Medlem
zero73s avatar
Citat:

Nej, däremot är det helt felaktigt att påstå att SKL skulle ha kommit fram till den vantolkning du försöker sprida i tråden.

Är det någon som sprider vantolkningar här inne är det du.

Kan du inte svara på frågan?

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

EDIT: SKLs analys är felaktig, de har ju för fan inte ens jämfört med liknande tejp.
Senast redigerad av zero73 2014-07-29 kl. 13:48.
Citera
2014-07-29, 13:55
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:

Gick tejpen att sammanpassa?
Citera
2014-07-29, 14:35
Medlem
Citat:
Grad 0 för annan rulle - tolkar jag det som, och tydligen rätten också.

Ingenting har framkommit som tyder på att VBs blod och DNA
avsatts på tejprullen vid något annat tillfälle än i samband med hennes död. Kristoffer
Johansson har uppgett att det är hans tejprulle och det finns ingen anledning att
ifrågasätta denna uppgift. Tejpbitar som liknar den tejp som finns på rullen har
påträffats i VBs hår. Förekomsten av VBs DNA
och blod på tejprullen i Kristoffer Johanssons lägenhet och det förhållandet att tejpen
på rullen och i håret rivits på liknande sätt, förstärker SKL:s bedömning att den tejp
som påträffades i VBs hår kommer från nämnda tejprulle.
Men varför skulle inte KJ kunnat använda VBs rulle? Jag förstår mig inte på din trångsynta attityd, helt ärligt.

Om vi leker med tanken att KJ visste att rullen var VBs så kan man ju erinra sig att han rent instinktivt, på förfrågan, skulle vilja proklamera sig som ägare av den berömda rullen?
Citera
2014-07-29, 14:39
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, det är inte din fantasi. Men jag skulle gärna vilja veta hur DNA oblandat med blod kom på insidan och utsidan av rullen.
Du är fel ute här: Två besudlingar (synliga för blotta ögat) förprövades för blod och en DNA-standardanalys gjordes. Sedan vad beträffar de "områden" man gjorde en LCN-analys på, är det fråga om så små områden att de ej gått att förpröva för blod - varför man heller inte kan utesluta att det resultat man fått fram härrör från blod. - Betr. "områden" så har man troligen valt ut de ställen på tejpen där man kan förvänta sig att få ett resultat. Således går det inte att utesluta att alla fyra träffarna härrörde från VB:s blod (och det är också därför man betr. LCN-analysen skriver "blodet/DNA:t").
Citera
2014-07-29, 14:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Men varför skulle inte KJ kunnat använda VBs rulle? Jag förstår mig inte på din trångsynta attityd, helt ärligt.
Det skulle han säkert kunna - men han identifierar rullen som sin och inte någonstans finns något som pekar på att den skulle vara VB:s istället.

Citat:
Om vi leker med tanken att KJ visste att rullen var VBs så kan man ju erinra sig att han rent instinktivt, på förfrågan, skulle vilja proklamera sig som ägare av den berömda rullen?
Om vi leker med tanken på att KJ ens hyste minsta hopp om att kunna säga att den var hennes så hade han givetvis sagt det - om inte annat när det visade sig att hennes blod fanns på den och den kunde användas som bevis mot honom...

Killen är idiot - tvärtom faktiskt, de tester han genomgått visar att han inte har intelligenstapp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in