2014-07-29, 11:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, däremot bör han inte identifiera den som sin om det inte är det. Sluta larva dig nu.
Det är mycket han inte bör ha gjort. Han spekulerade hej vilt, och det vändes mot honom.

Vad var det du tolkade tokigt? (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Citera
2014-07-29, 12:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är mycket han inte bör ha gjort. Han spekulerade hej vilt, och det vändes mot honom.

Nej, han spekulerar inte hejvilt gällande tejpen, att hon befunnit sig hos honom aktuell tid osv .. De hejvilda spekulationerna kommer först när han inser att det finns teknisk bevisning på olika platser..

Han anger dessutom platsen för blod i bilen till bagaget - långt innan någon FL nämnt det ... Rätt udda om han nu inte brukade skjutsa runt henne just i bagaget.
Citera
2014-07-29, 12:03
Medlem
Citat:
Fast de gör inte den skillnaden i sin analys - de talar om blodfynd.

Oavsett - dina gissningar har inget stöd någonstans. KJ säger att det är hans tejp och KJ har uppenbarligen inte sett någon sådan tejp hos VB...

Kan du släppa tejpen nu - för det räcker inte att du svamlar om den, du måste också svamla bort DNA på hennes ben, blod i hans bagage, blod på handskar, blod på påse osv..

Inte helt självklart, eller?

På den högra vristen har man på SKL1 hittat
manligt DNA som i någon mån talar för att det kommer från den person som är gripen,
anhållen och häktad i ärendet, Kristoffer Johansson
Citera
2014-07-29, 12:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, han spekulerar inte hejvilt gällande tejpen, att hon befunnit sig hos honom aktuell tid osv .. De hejvilda spekulationerna kommer först när han inser att det finns teknisk bevisning på olika platser..

Han anger dessutom platsen för blod i bilen till bagaget - långt innan någon FL nämnt det ... Rätt udda om han nu inte brukade skjutsa runt henne just i bagaget.
Hur skiljer du spekulationer och påståenden åt? Jag kan bara göra det med teknisk bevisning, och det finns ingen teknisk bevisning som talar för att tejpen är KJ:s. Däremot finns det teknisk bevisning som talar för att tejpen är VB:s, det finns DNA oblandat med blod på insidan och utsidan av rullen. Det kan rimligen bara ha kommit dit genom att hon har hållit i rullen mellan tummen och ett finger.

Vad var det du tolkade tokigt? (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Citera
2014-07-29, 12:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Jag anser du hänvisar eller plockar fram material där SKL påstår att tejpen som fanns i VB:s hår är samma tejp som fanns på skåpet i badrummet.
De säger inte ATT det är så - de säger att sannolikheten talar för det ...

Vad de INTE säger är din vantolkning att de skulle ha avfört möjligheten eller ens lagt sin slutsats i neutralt 0 läge..
Citera
2014-07-29, 12:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Hur skiljer du spekulationer och påståenden åt? Jag kan bara göra det med teknisk bevisning, och det finns ingen teknisk bevisning som talar för att tejpen är KJ:s. Däremot finns det teknisk bevisning för att tejpen är VB:s, det finns DNA oblandat med blod på insidan och utsidan av rullen. Det kan rimligen bara ha kommit dit genom att hon har hållit i rullen mellan tummen och ett finger.
Hävdar du nu att de hittat fingeravtryck från tumme och finger på rullen?
Visa var det framgår...

eller är det bara ytterligare ett av dina fantasifoster som är i spel igen?

Citat:
[/quote]
Du kan sluta tjata om detta - gå tillbaka och se under vilket citat kommentaren ligger - dvs vad i det du säger - som jag kommenterat.
Citera
2014-07-29, 12:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hävdar du nu att de hittat fingeravtryck från tumme och finger på rullen?
Visa var det framgår...

eller är det bara ytterligare ett av dina fantasifoster som är i spel igen?

Nej, att jag hävdar det är din fantasi.
Citat:
Du kan sluta tjata om detta - gå tillbaka och se under vilket citat kommentaren ligger - dvs vad i det du säger - som jag kommenterat.
Jag har tittat under vilket citat kommentaren ligger. (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten) Vad var det du tolkade tokigt?
Citera
2014-07-29, 12:17
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Jag orkar inte läsa igenom all dokumentation i jakt på den detaljen. Någon av bröder eller vänner uppgav i någon av dokumentationerna att denne vid något tillfälle hjälp honom bära ut typ skåp från lägenheten..

Även jag skulle uppskatta att få källa på ditt påstående ovan. Jag kan nämligen inte hitta något sådant.
Citera
2014-07-29, 12:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej, att jag hävdar det är din fantasi.
Ja eller hur - för det är ju jag som sitter och fantiserar om hur "det måste" ha uppkommit.

Citat:
Jag har tittat under vilket citat kommentaren ligger. (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten) Vad var det du tolkade tokigt?
Citat var det som avsågs givetvis ... det var skälet till att jag citerade det och sedan skrev kommentaren under det...

Vad tror du annars jag kan ha avsett med en manövern?
Citera
2014-07-29, 12:44
Medlem
Citat:
De säger inte ATT det är så - de säger att sannolikheten talar för det ...

Vad de INTE säger är din vantolkning att de skulle ha avfört möjligheten eller ens lagt sin slutsats i neutralt 0 läge..

I tingsrättens förhör med SKL

Carolina H: Men då förstår jag som att det ni egentligen uttalar er om, är er sannolikhetsbedömning – det är om det är en liknande tejp, som har funnits på kroppen, som finns på den här funna rullen?
SKL: Ja vi…det är ju dom hypoteserna vi jobbar emot, om dom kommer från den här rullen. Ställt mot att det kommer från någon annan rulle. Och då bedömer vi att var sjätte rulle, kan ju inte se ut som just den här rullen då.
Carolina H: Mm. Och det för att ni anser att dom är liknande i sin uppbyggnad? Förstår jag det..?
SKL: Jaa. Det stämmer.
Carolina H: Jaa. Innebär det att jag kan ta en annan tejprulle som är liknande i sin uppbyggnad, och få samma resultat?
SKL: Eeh…om vi hade…eeh…nu har vi jämfört med alla andra rullar, eller andra tejprullar, men hade vi ändrat alternativhypotes, till exempel, om vi hade jämfört - huvudhypotesen är den samma, men vi hade en annan alternativhypotes, att vi jämförde med eeh…samma, liknande rullar, så skulle ju det, vi säkert fått en grad 0.
Citera
2014-07-29, 12:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
I tingsrättens förhör med SKL

Carolina H: Men då förstår jag som att det ni egentligen uttalar er om, är er sannolikhetsbedömning – det är om det är en liknande tejp, som har funnits på kroppen, som finns på den här funna rullen?
SKL: Ja vi…det är ju dom hypoteserna vi jobbar emot, om dom kommer från den här rullen. Ställt mot att det kommer från någon annan rulle. Och då bedömer vi att var sjätte rulle, kan ju inte se ut som just den här rullen då.
Carolina H: Mm. Och det för att ni anser att dom är liknande i sin uppbyggnad? Förstår jag det..?
SKL: Jaa. Det stämmer.
Carolina H: Jaa. Innebär det att jag kan ta en annan tejprulle som är liknande i sin uppbyggnad, och få samma resultat?
SKL: Eeh…om vi hade…eeh…nu har vi jämfört med alla andra rullar, eller andra tejprullar, men hade vi ändrat alternativhypotes, till exempel, om vi hade jämfört - huvudhypotesen är den samma, men vi hade en annan alternativhypotes, att vi jämförde med eeh…samma, liknande rullar, så skulle ju det, vi säkert fått en grad 0.
Grad 0 för annan rulle - tolkar jag det som, och tydligen rätten också.

Ingenting har framkommit som tyder på att VBs blod och DNA
avsatts på tejprullen vid något annat tillfälle än i samband med hennes död. Kristoffer
Johansson har uppgett att det är hans tejprulle och det finns ingen anledning att
ifrågasätta denna uppgift. Tejpbitar som liknar den tejp som finns på rullen har
påträffats i VBs hår. Förekomsten av VBs DNA
och blod på tejprullen i Kristoffer Johanssons lägenhet och det förhållandet att tejpen
på rullen och i håret rivits på liknande sätt, förstärker SKL:s bedömning att den tejp
som påträffades i VBs hår kommer från nämnda tejprulle.
Senast redigerad av micro113 2014-07-29 kl. 12:54.
Citera
2014-07-29, 12:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Även jag skulle uppskatta att få källa på ditt påstående ovan. Jag kan nämligen inte hitta något sådant.
Jag hittar inte igen det:

Ser dock att detta står i domen:
Han har inte hjälpt Kristoffer
Johansson bära ut något stort föremål från lägenheten den 7 eller den 8 maj 2013.

Och funderar på om jag missat ordet inte vid genomläsningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in