Citat:
Ursprungligen postat av
phluff
Sjukt komiskt att du verkar inkludera dig själv, när du faktiskt är den person i tråden som trollat hela tiden och inte bidragit med någonting. Den mest korkade jag någonsin stött på. Men det brukar ju vara så med troll. Även om jag inte håller med de andra som skriver här så har de i alla fall försökt föra någon form av argumentation (måhända knapphändig).
Har läst dina källor Aegishjalmr, förresten. Men jag ger inte mycket för dem. Den första "källan" du angav (som jag inte kunde läsa på jobbet) var mest ett försök att meja ner motståndarna i text, snarare än informativ fakta. Dessutom var den ganska tydligt vinklad och det fanns en del (läs: ganska många) luckor här och där. Som jag sa innan; olika förutsättningar i livet ger olika förmågor som människan lär sig. Saknar man utbildning och föda så utvecklar man inte samma förmågor som den som gått eftergymnasial utbildning och ätit sig mätt varje dag. "Rapporten" var ganska tydligt inställd på vad den ville nå för resultat och hade inte några direkt övertygande bevisningar. Dock roande om man läser den ironiskt. Din andra källa (om tvillingstudien) var något bättre skriven men fortfarande väldigt otydlig med vad och vilka de faktiskt jämfört och exakt hur jämförelserna hade gått till. Det var mest resultat, samt att de skrev att "de gjorts på tvillingstudier". Ingenting som övertygar oss som vet att världens befolkning delar extremt lika gener. Gissar att jag ger lika mycket för dina källor som du har gett för mina. Vi kommer alltså inte komma någonvart. Ni vet vad ni tycker, jag vet vad jag tycker och förhoppningsvis har jag lyckats övertyga någon av alla de som inte kommenterar utan bara läser om att BRÅ:s statistik inte är hela sanningen i alla fall. Ingen av oss kan med 100% säkerhet veta hur våldtäktsstatistiken ser ut med tanke på det stora mörkertalet, men förhoppningsvis har några öppnat ögonen för den enorma propaganda som ligger i titeln "23 gångers överrepresentation för vissa invandrargrupper i våldtäktsstatistiken", enbart baserad på BRÅ:s statistik (vilken i sak säkert stämmer - men endast för de brott som klarats upp, vilket bara utgör en bråkdel av det antal brott som har begåtts).
Nej, nu får jag tacka för mig i den här tråden. Ingen av oss kommer lyckas övertyga den andra ändå och med tanke på att över hälften av användarna här röstar på SD så kan jag inte se att jag själv skulle utvecklas så mycket heller av att ta del av era åsikter här.
Och förresten, för er som fortfarande funderar på ifall Sverige är feministiskt eller inte: Feminism handlar om alla människors lika värde och rättigheter. Med tanke på skillnaderna som finns mellan män och kvinnor idag kan gemene man väldigt snabbt kosntantera att Sverige inte är feministiskt ännu:
http://www.scb.se/Statistik/_Publikationer/LE0201_2013B14_BR_X10BR1401.pdf
Även om Sverige är mer feministiskt än andra länder, så är vi fortfarande inte feministiska.
Men fördomarna och smutskastningen av feminister är väl snart lika stort som det redan tyvärr är mot invandrare.
Tack och hej.
Nej, att du skulle vara kapabel att ta till dig de empiriska studier jag länkat till hade jag egentligen inte räknat med eftersom slutsatserna inte överensstämmer med din "religion". Men du har inte lyckats framföra en enda konkret och saklig invändning mot studierna jag hänvisat till, än mindre har du framfört något stöd för dina slutsatser utifrån ditt "mörkertal".
Förövrigt kan jag upplysa dig om att när det gäller gener så märks det att du inte alls vet någonting utan du har bara anammat en politisk uppfattning. Det är betydande genetiska skillnader mellan raser vilket vi vet tack vare modern genforskning. Den genetiska variationen mellan hundraser är <0.2% och mellan människoraser är den MINST 0.5% så om du tycker att det finns genetiska skillnader i beteendet mellan en pudel och en pitbull så kan du kanske föreställa dig skillnaderna mellan t.ex en vit och en svart människa. Allt detta är förövrigt helt enligt evolutionsläran och vad Darwin hävdade. En bra introduktion för dig kan vara den norska programserien "Hjernevask" där bl.a Dag Undlien, Professor i medicinsk genetik, medverkar.
Att du skulle vara en "allas lika värde" papegoja var ju också helt förväntat men vet du att uttrycket är en felöversättning av Artikel 1 i FNs deklaration om mänskliga rättigheter?
Den korrekta översättningen är Dignity=Värdighet, inte Värde. Nedan Artikel 1 på originalspråket engelska samt tyska, danska, holländska, frisiska, franska, spanska och italienska. Längst ned ned den svenska egalitära felöversättningen.
"All human beings are born free and equal in dignity and rights.They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood".
"Alle Menschen sind frei und gleich an Würde und Rechten geboren. Sie sind mit Vernunft und Gewissen begabt und sollen einander im Geiste der Brüderlichkeit begegnen".
Würde betyder värdighet, medan wert betyder värde, på tyska.
"Alle mennesker er født frie og lige i værdighed og rettigheder. De er udstyret med fornuft og samvittighed, og de bør handle mod hverandre i en broderskabets ånd".
"Yn betinken nommen dat it erkennen fan de ynherinte weardichheid en fan de gelikense en ûnferfrjemdbere rjochten fan alle leden fan de minskemienskip grûnslach is foar de frijheid, rjochtfeardigens en frede yn 'e wrâld".
"Overwegende, dat erkenning van de inherente waardigheid en van de gelijke en onvervreemdbare rechten van alle leden van de mensengemeenschap grondslag is voor de vrijheid, gerechtigheid en vrede in de wereld".
"Considérant que la reconnaissance de la dignité inhérente ā tous les membres de la famille humaine et de leurs droits égaux et inaliénables constitue le fondement de la liberté, de la justice et de la paix dans le monde".
" Considerando que la libertad, la justicia y la paz en el mundo tienen por base el reconocimiento de la dignidad intrínseca y de los derechos iguales e inalienables de todos los miembros de la familia humana".
"Considerato che il riconoscimento della dignitā inerente a tutti i membri della famiglia umana e dei loro diritti, uguali ed inalienabili, costituisce il fondamento della libertā, della giustizia e della pace nel mondo".
"Alla människor är födda fria och lika i värde och rättigheter. De har utrustats med förnuft och samvete och bör handla gentemot varandra i en anda av gemenskap".