Citat:
Ursprungligen postat av
Oformad
Nej, jag har inte gått igenom dina argument eller källor, men jag har inte heller attackerat dina argument. Dock har jag en känsla av att din källkritik är på samma nivå som gbgs.
Tja, är ganska svårt att argumentera om mina ståndpunkter med dig om du nu inte känner till mina åsikter och mina källor. Kanske borde vara steg ett för dig att ögna igenom vad jag skrivit istället för att grunda dig på att du "har en känsla" av att min källkritik är värdelös?
Citat:
Ursprungligen postat av
Oformad
nehe, så varför hänvisade han till en rapport som jämförde gripandetal?
Jag tolkade det mer som att han ville förmedla att han också ansåg att mörkhyade missgynnas i rättssystemet. Men jag vet inte, jag kanske missuppfattade. Du får väl fråga honom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Oformad
Inom ett flertal kulturer finns fortfarande en konsensus kring att våldtäkt inom äktenskap är en omöjlig paradox. Men nej, just bland svenskar är mörkertalet för våldtäkter i hemmet vanligast?
Låter bakvänt.
För mig är våldtäkt i hemmet när en man eller kvinna blir tvingad till sexuellt umgänge mot sin vilja. Bara för att jag är tillsammans med någon så har hen absolut inte rätt till sex närhelst hen önskar. Det ska vara bådas vilja. När de kriterierna inte uppfylls, ja då anser jag att en våldtäkt har begåtts. Och det är här mörkertalet finns; alla de som inte vågar anmäla när de blir våldtagna i hemmet för att de tror att de måste acceptera det eller för att de tror att det är deras egna fel.
Fick du svar eller missförstod jag din frågeställning nu?
Citat:
Ursprungligen postat av
Oformad
Förstår jag sig rätt så menar du också att antalet faktiska våldtäkter troligen inte ökat, utan det handlar bara om att man väljer anmäla invandrare?
Nix, jag säger ingenting om huruvida antalet faktiska våldtäkter har ökat eller minskat, det har jag inte kollat upp så det yttrar jag mig inte om. Vad jag säger är att en invandrare oftare anmäls, åtalas och döms för en våldtäkt än vad en "svensk" gör. Därför är BRÅ:s rapport om att invandrare våldtar i större usträckning än "svenskar" i min mening ganska intetsägande med tanke på att den inte alls tar i beaktning hur många våldtäkter som faktiskt genomförts totalt, enbart de som har gått till fällande dom (där jag anser att invandrare är i majoritet på grund av ovan nämnda orsaker).