2014-07-29, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Märks att du inte såg våra matcher förra säsongen. Han var som en virvelvind och öste in poäng och gjorde inte en dålig match under sin tid hos oss. Och sen att han är ofin nog att skriva på för ett gäng skoterraggare kan han fan inte anklaga oss för
Så varför inte bara plocka fram deg nog att köpa honom?

Jaja, ryssar ska en inte ha i sitt lag det kan aldrig gå bra, säkert därför MoDo-ledningen fimpar eländet.
2014-07-29, 00:13
Medlem
Minns att Brynäs hade ett gäng hyfsade ryssar, typ Davydkin och Davydov. Belov i HV?
I Skellefteå har vi bara haft ryssar när vi lirade en division ner.
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Det har inget med saken att göra - Skellefteå har definitivt inte fått tio miljoner och jag är väldigt skeptisk till att man fått en miljon dollar ens vilket jag redan redogjort för. Du kan rapa hur många kedjekonstellationer du vill men det är inget argument. Det spelar ingen roll om så Jimmie Åkesson spelar mellan Putin och Lukasjenko.
Nej ingen har sagt att man fått 10 miljoner och att man fått upp mot 6,8 är bara ett rykte från Uffe Bodin. Du har dock inte mer argument för dina spekulationer än vi.
2014-07-29, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Så varför inte bara plocka fram deg nog att köpa honom?

Jaja, ryssar ska en inte ha i sitt lag det kan aldrig gå bra, säkert därför MoDo-ledningen fimpar eländet.
Det var ju därför han öste in poäng under sin korta tid hos oss? Imponerande logik
2014-07-29, 00:16
Medlem
Citat:
Det var ju därför han öste in poäng under sin korta tid hos oss? Imponerande logik
Var nu en god modosupporter och säg att poängen han öste in berodde på Nylander.
2014-07-29, 00:17
Medlem
På tal om ryssar förresten. Någon som kan ha en teori om varför det varit så få ryssar i SHL genom åren? Inte kan det väl bara handla om pengar?
2014-07-29, 00:18
Bannlyst
Citat:
Det var många som gjorde det i MoDo i början sedan sluta det som det sluta när de andra lagen börja hitta formen sådär ett tag efter julen som en ska göra
2014-07-29, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Var nu en god modosupporter och säg att poängen han öste in berodde på Nylander.
Till viss del var det ju så men du är ju bara naiv om du påstår att det bara var hans förtjänst. Han hade platsar i Rysslands VMtrupp.
2014-07-29, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Sätt ihop han med Petrasek.
Det vore stort för killens framtidskarriär att få spela med Petrasek men tyvärr för den här snubben så tror jag nog det mer tisslas och tasslas om honom i Jönköping än vad det finns substans i det hela en femöring på att väljer att förstöra sin karriär i KHL framför att få utvecklas i defensiven tillsammans med den store Pettan...
2014-07-29, 00:21
Medlem
DyingAtheists avatar
Citat:
Är inte att dom lämnar i sig som är problemet, det är deras brist på lojalitet som svider. Att dom först går ut och säger att dom vill stanna i klubben för att fortsätta utvecklas och sedan på ren dumdristighet skriver på för en ärkerival bevisar bara vilka svartfötter dom är. Är absolut inte rätt att prata om klubbkänsla, för det kan man inte vänta sig efter 14 matcher, men han deklarerade tidigt att han ville stanna i Modo, klubben tog väl hand om honom och han trivdes som fisken i vattnet. Så kritiken tycker jag är helt i sin ordning.

Sluta använda ord du inte vet vad dom betyder...

Din reaktion är fruktansvärt löjlig. Nu vet jag inte exakt vad han sagt till lokalpressen, men vad ska spelarna svara när en påstridig reporter frågar om kommande år? "Vill du stanna kvar i klubb X nästa år? "Nej alltså jag vill ju helst spela i ett lag som dels presterar bättre sportsligt och dels betalar bättre, men om jag inte hittar något bättre så stannar jag kvar här, så jävla dåligt var det inte ändå".

Mitt påhittade svar är förmodligen ungefär vad många av importerna (och andra spelare utan direkt koppling till laget) tänker efter sitt första år i en klubb, men så kan dom självklart inte svara. Det bästa och tråkiga svaret är "Jag stänger inga dörrar, vi får se efter säsongen", och det är väl också vad de flesta brukar svara på dylika frågor.

Du hade haft viss rätt att vara upprörd om det var t.ex. Skröder eller Pålsson som gick till en annan elitserieklubb, men nu skämmer du dig bara ut dig.
2014-07-29, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Det var många som gjorde det i MoDo i början sedan sluta det som det sluta när de andra lagen börja hitta formen sådär ett tag efter julen som en ska göra
Ja för ni var ju fantastiskt bra den förra säsongen?
2014-07-29, 00:24
Medlem
Citat:
Är inte att dom lämnar i sig som är problemet, det är deras brist på lojalitet som svider. Att dom först går ut och säger att dom vill stanna i klubben för att fortsätta utvecklas och sedan på ren dumdristighet skriver på för en ärkerival bevisar bara vilka svartfötter dom är. Är absolut inte rätt att prata om klubbkänsla, för det kan man inte vänta sig efter 14 matcher, men han deklarerade tidigt att han ville stanna i Modo, klubben tog väl hand om honom och han trivdes som fisken i vattnet. Så kritiken tycker jag är helt i sin ordning.

Så länge Modo var ett alternativ så måste han ju säga positiva saker, som han säkert också tycker för all del. Men förstår inte varför han ska behöva visa lojalitet, det tycker jag väldigt få ska göra då det inte visas någon från klubb till spelare.

Kabanov kan inte gärna säga "Modo är ok men jag hoppas på något bättre" så länge Modi fortfarande är med i bilden.
2014-07-29, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyingAtheist
Sluta använda ord du inte vet vad dom betyder...

Din reaktion är fruktansvärt löjlig. Nu vet jag inte exakt vad han sagt till lokalpressen, men vad ska spelarna svara när en påstridig reporter frågar om kommande år? "Vill du stanna kvar i klubb X nästa år? "Nej alltså jag vill ju helst spela i ett lag som dels presterar bättre sportsligt och dels betalar bättre, men om jag inte hittar något bättre så stannar jag kvar här, så jävla dåligt var det inte ändå".

Mitt påhittade svar är förmodligen ungefär vad många av importerna (och andra spelare utan direkt koppling till laget) tänker efter sitt första år i en klubb, men så kan dom självklart inte svara. Det bästa och tråkiga svaret är "Jag stänger inga dörrar, vi får se efter säsongen", och det är väl också vad de flesta brukar svara på dylika frågor.

Du hade haft viss rätt att vara upprörd om det var t.ex. Skröder eller Pålsson som gick till en annan elitserieklubb, men nu skämmer du dig bara ut dig.
Sluta för det första att påstå att jag använder ord jag inte förstår. Sedan måste du förstå min reaktion när han går till en klubb i samma region. Själva grejen att han lämnar har jag inga problem med. Men han kunde skött det mycket snyggare. Det tjänar inte ett jävla skit att mörka och säga massa saker i media. Nån sorts respekt i kroppen bör man ju ha. Förvänta dig inte att han kommer vara populär när Skellefteå kommer till Fjällräven Center.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in