Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Är inte att dom lämnar i sig som är problemet, det är deras brist på lojalitet som svider. Att dom först går ut och säger att dom vill stanna i klubben för att fortsätta utvecklas och sedan på ren dumdristighet skriver på för en ärkerival bevisar bara vilka svartfötter dom är. Är absolut inte rätt att prata om klubbkänsla, för det kan man inte vänta sig efter 14 matcher, men han deklarerade tidigt att han ville stanna i Modo, klubben tog väl hand om honom och han trivdes som fisken i vattnet. Så kritiken tycker jag är helt i sin ordning.
Sluta använda ord du inte vet vad dom betyder...
Din reaktion är fruktansvärt löjlig. Nu vet jag inte exakt vad han sagt till lokalpressen, men vad ska spelarna svara när en påstridig reporter frågar om kommande år? "Vill du stanna kvar i klubb X nästa år? "Nej alltså jag vill ju helst spela i ett lag som dels presterar bättre sportsligt och dels betalar bättre, men om jag inte hittar något bättre så stannar jag kvar här, så jävla dåligt var det inte ändå".
Mitt påhittade svar är förmodligen ungefär vad många av importerna (och andra spelare utan direkt koppling till laget) tänker efter sitt första år i en klubb, men så kan dom självklart inte svara. Det bästa och tråkiga svaret är "Jag stänger inga dörrar, vi får se efter säsongen", och det är väl också vad de flesta brukar svara på dylika frågor.
Du hade haft viss rätt att vara upprörd om det var t.ex. Skröder eller Pålsson som gick till en annan elitserieklubb, men nu skämmer du dig bara ut dig.