2014-06-26, 13:06
Medlem
B-Dawks avatar
Jakub Klepis är en klassvärvning och kommer passa in bra i Färjestad. Tjecker har generellt lyckats bra i klubben så ska bli spännande att se vad Klepis kan åstadkomma.

Lär gå in i en förstakedja med Gulas och någon till vid sin sida.

Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Av vem?

Alexander Salak om du läser texten.
2014-06-26, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Första val my ass. Prag har problem och Klepis blev tillgänglig.

Men bra värvning helt klart.

Källa på det?

Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Skulle nog säga att Tellqvist/Nilstorp får rankas som de bästa värvningarna.

Jag skulle ranka Christian Berglund till BIK som det bästa i Silly. Möjligen tillsammans med Nihlstorp.

Sedan kan Nygren kanske komma tillbaka. Man avvaktar och kollar av vad som händer med/för han i NHL.
2014-06-26, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Jakub Klepis är en klassvärvning och kommer passa in bra i Färjestad. Tjecker har generellt lyckats bra i klubben så ska bli spännande att se vad Klepis kan åstadkomma.

Tror Aquino blir sista länken i den kedjan till en början och om han inte presterar så byts han ut mot Åslund. Gillar denna värvningen. Han kommer servera Gulas en massa mackor. Jag tycker truppen för 14/15 ser bra mycket mer spännande ut än föregående års upplaga (som gick till final).
2014-06-26, 15:38
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Klepis gick i första rundan 2002 men har haft svårt att leva upp till det. KHL-karriären imponerar inte direkt. Senast 17 pinnar på 38 matcher.
2014-06-26, 15:53
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Klepis gick i första rundan 2002 men har haft svårt att leva upp till det. KHL-karriären imponerar inte direkt. Senast 17 pinnar på 38 matcher.
Bara 38 matcher också. Och endast 4 under slutspelet. Skadeproblem?
2014-06-26, 16:29
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Källa på det?

Jag kan vara snäll och serva dig källan HÄR.

Klepis får anses var en mycket vass värvning på pappret. Visst, man kan EP-runka och jämra sig över det. Men jag tror ingen klubb i SHL skulle tacka nej till Klepis.
Men man undrar samtidigt varför han inte hamnar i en annan KHL-klubb? Förmodligen har han ett stort hjärta för FBK eftersom det var enda alternativet.
2014-06-26, 16:33
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk

Rykten tar långa vägar... Jag hörde att Skellefteå AIK sa nej tack till Klepis. Men han kan säkert märkas på ett eller annat sätt i Färjestad. Har inte Karlstad haft ett antal på vinst eller förlustvärvningar senaste åren?
2014-06-26, 16:42
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Jag kan vara snäll och serva dig källan HÄR.

Klepis får anses var en mycket vass värvning på pappret. Visst, man kan EP-runka och jämra sig över det. Men jag tror ingen klubb i SHL skulle tacka nej till Klepis.
Men man undrar samtidigt varför han inte hamnar i en annan KHL-klubb? Förmodligen har han ett stort hjärta för FBK eftersom det var enda alternativet.

Han kanske inte är så sugen på att spela i just Ryssland? Dessutom har han tydligen varit i kontakt med bland annat Salak som pratat väldigt gott om FBK.

Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Rykten tar långa vägar... Jag hörde att Skellefteå AIK sa nej tack till Klepis. Men han kan säkert märkas på ett eller annat sätt i Färjestad. Har inte Karlstad haft ett antal på vinst eller förlustvärvningar senaste åren?

Lätt att vara kaxig efter två guld...men försvinner spelarna för er i den här takten så ska det bli kul att se vad ni kan åstadkomma. Färjestad har konstant stannat uppe i toppen av ES/SHL trots otaliga spelarförluster gång på gång.
2014-06-26, 16:47
Medlem
Mikojans avatar
[quote=B-Dawk|49355740
Lätt att vara kaxig efter två guld...men försvinner spelarna för er i den här takten så ska det bli kul att se vad ni kan åstadkomma. Färjestad har konstant stannat uppe i toppen av ES/SHL trots otaliga spelarförluster gång på gång.[/QUOTE]

Vi syns i slutspelet
Senast redigerad av Mikojan 2014-06-26 kl. 16:49.
2014-06-26, 17:05
Medlem
m4tt145s avatar
Prag släppte Klepis långt innan det kom fram att laget inte skulle delta i KHL. Så Prags uttåg från KHL har inget att göra med att Klepis blev tillgänglig, han hade spelat i FBK även om Prag skulle fortsätta i KHL. Då har vi rett ut det.

http://www.levpraha.com/clanek.asp?id=Klepis-and-Humphries-finished-with-LEV-854
2014-06-26, 19:06
Medlem
Displaceds avatar
Thure mot KHL?

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2014/06/26/thuresson-till-khl/
2014-06-26, 19:57
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Prag släppte Klepis långt innan det kom fram att laget inte skulle delta i KHL. Så Prags uttåg från KHL har inget att göra med att Klepis blev tillgänglig, han hade spelat i FBK även om Prag skulle fortsätta i KHL. Då har vi rett ut det.

http://www.levpraha.com/clanek.asp?id=Klepis-and-Humphries-finished-with-LEV-854

Lite skadebekymmer alltså.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in