Citat:
Ursprungligen postat av
AndersJoh
Och hur gör man det?
Man RP:ar. Hur svårt kan detta vara att förstå?
Börjar man däremot skriva sina misstänkta outningar eller anklagar folk för 1.01 i tråden är man dock själv en regelbrytare (regel 1.06 respektive 0.03)
Detta borde inses lätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
AndersJoh
Precis. Yttrandefrihet på riktigt. Du får ha vilken åsikt du vill, bara den är svart, som Henry Ford lär ha sagt.
Du har inte riktigt greppat detta. Yttrandefrihet är för viktigt för att tramsas bort. Därför har vi regler för att maximera yttrandefriheten. Maximal yttrandefrihet är nämligen inte nödvändigtvis lika med total yttrandefrihet.
Till exempel; om folk diskuterar situationen i Ukraina i en tråd och jag kommer in och börjar skriva BAJS; BAJS; BAJS; BAJS om och om igen i en massa inlägg,
eller försöker prångla ut min begagnade bil till försäljning,
eller uppmanar alla att bojkotta Israel, så kommer min yttrandefrihet att inskränkas drastiskt genom att mina inlägg raderas.
Du får tycka och tro vad fan du vill och föra fram dessa åsikter på Flashback, men du ska göra det i rätt sammanhang, just för att maximera möjligheterna till diskussion kring de olika ämnena.
Hey Presto! Yttrandefrihet på riktigt.
Sedan finns det ett par regler som FB är tvungna att ha för att kunna existera överhuvudtaget (1.03 t.ex.) . Detta är synnerligen tråkigt men där har FB-ledningen valt att ha dessa inskränkningar i yttrandefriheten för att överhuvudtaget kunna finnas som en kanal för Yttrandefrihet på riktigt.