2014-07-28, 18:53
Medlem
quanto_tempos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullinkambe
En fantastisk händelse, stor komik! Jag tror att zigenarna är ännu mer nöjda med en sådan här räd, att blåsa dem som verkligen tror på dem. Lite som det judiska chutzpah: fräckhet upphöjt till konst.

Håller med , detta är den perfekta komedin
Citera
2014-07-28, 19:09
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Dagens garv.

Inget förvånar när det gäller dessa underliga typer. Tjyvahedern har de aldrig hört talas om heller. Men finns det någon polisanmälan om stölderna? Eller är det hörsägen som gäller?

Om dom gör en polisanmälan så riskerar de att så att säga stigmatisera föremålen för stödgalan så därför kommer det aldrig att ske. Cred till ziggisarna som lyckades stjäla så mycket på så kort tid. Humor av högsta klass
Citera
2014-07-28, 19:25
Medlem
senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oirutetuieort65
Vad "gynnar debatten" då? Hur ska en svensson som jag bemöta feminist-rom-hysterikor som "tappar" sina mobiler vid ett evenemang för och med zigenare? "Det var säkert nazister som infiltrerade vår statsfinansierade multi-kulti-fest!". Nää, jag tror inte ens att Gudrun skulle våga ta den approachen..

"Evenemanget" må vara "bortplockat", men "internet glömmer aldrig". Jag har sparat ner deras präktiga multikulturella hemsida som PDF. Och jag tror inte att jag är ensam. Googla "expo sievert öholm zigenare" och kolla första träffen.

Möjlighet till debatt brukar gynna debatten. Hur sugen blir du själv att diskutera med någon som bara förlöjligar det du gör och står för? I detta fall fanns ju en mycket god chans att några av besökarna som troget svalt mångkulturens sockerpiller fick skygglapparna slagna på sniskan, men är nu istället det första de ser en hop självbelåtna Flashbackdödsknarkarnazister så lär de rätta till dem igen, illa kvickt.

Man behöver inte säga någonting alls. Romerna gjorde jobbet bra på egen hand.

Och visst, internet kanske inte glömmer, men någon närmare insikt i just detta specifika fall lär vi nu gå miste om då kikhålet korkats igen. Meningslöst utfall som knappast resulterade i något gott för någon, utom möjligen ett tiotal enstaka besserwissers.

Är för övrigt redan bekant med Olle Palmlöfs artikel sedan tidigare, och hade gensvaret då blivit detsamma som här så hade det aldrig blivit någon artikel, det är jag övertygad om.
Citera
2014-07-28, 19:50
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkpapper
Den här kommentaren från en ung kvinna tycker jag var slående:

"Alla rasister som skriver här och vars kommentarer tyvärr fortfarande syns fast i blekare text: tror ni att vi är så korkade och grunda i vår analys att dessa stölder (OM de utförts av EU-migranter) skulle få oss att ändra inställning. Att människor som befinner sig i extrem fattigdom ibland kan stjäla från dem med överflöd är väl ingenting nytt? Inte heller att alla kanske inte tycker att de har råd att avstå bara för att de är på en fest där "goda" medelklasspersoner slänger till dem några smulor (inget ont om festen, jag var själv där och stödjer cyklopens arbete till 100%, men relativt sett ÄR det smulor). Hoppas i alla fall att några av de som blivit av med saker får tillbaka dem!"

Jag tolkade denna sköna kommentar såhär :

"De har rätt att stjäla ifrån oss eftersom vi är rika och de är fattiga, men jag tycker de ska lämna tillbaka mobilerna. Festen var bra men ändå inte".

Detta hyckleri med att försöka neutralisera det hela och försöka gottgöra med att dom blev bestulna på sin stödfest för EU-migranter. Varför inte bara erkänna att det gick åt helvete? Nej, det är man nog för stolt i sin ideologi för att kunna göra och säga att det finns tjuvar bland lyckosökarna.

Det är alltid tråkigt att se på när folk frivilligt blundar för verkligheten bara för deras ideologi och naivitet övertalar dom till att blunda "annars går man emot sig själv".

Fan, tänka om ändå folk kan börja erkänna problem så man faktiskt kan börja lösa problemen.
Citera
2014-07-28, 19:52
Bannlyst
HAHAHA
"Hoppas det positiva övervägde under kvällen."

vad var det som var så positivt?

ROLFLMFAO

Citera
2014-07-28, 19:56
Medlem
quanto_tempos avatar
kan förstå ditt tankesätt här men tack vare motreaktioner på diverse atällen fick jag uppleva det mest humoristiska i år iom denna stöldfestival )
edit: till vargvid
Citera
2014-07-28, 19:57
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister-Serioso
Kan inte bjuda in dem, restriktionerna hindrar. Men ni andra kan visa medmänsklighet och ge dem lite omtanke. En ny bekantskap ni inte kommer att glömma, minnen ni kommer att sakna.

Restriktionerna? Sitter du på en sluten psykiatrisk anstalt eller? Det skulle förvisso förklara en del, men om inte så kan du gott upplåta ditt hem till dessa "stackare" sen kan du tala om efter några dagar hur det gick när du kom hem från jobbet första dagen efter inkvarteringen.

Varför ska jag visa medmänsklighet och omtanke för tjuvande drägg? I första hand så ser jag till mitt eget folks bästa och i allra sista hand till kriminellt slödder. Att zigenare är kända över hela världen för att vara exceptionellt tjuvaktiga är ingen fördom, det är frukten av flera hundra års erfarenhet av dem som bara hjärntvättade dårar väljer att ignorera.

Att jag skulle få oförglömliga minnen av att husera zigenare tvivlar jag inte en sekund på, det är minnen jag helst slipper dock.
Citera
2014-07-28, 19:59
Medlem
quanto_tempos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitamin-CE
HAHAHA
"Hoppas det positiva övervägde under kvällen."

vad var det som var så positivt?

ROLFLMFAO

hahaha jao det är som en parodi på en parodi. Poe's lag anyone anyone
supermateriel för monty python. byt ut stulna telefoner till våldtäkter och svaret blir:
"hoppas det positiva övervägde under lvällen." hahahaha
Senast redigerad av quanto_tempo 2014-07-28 kl. 20:05.
Citera
2014-07-28, 20:09
Medlem
Kanske upprepar mig? EXPO (http://expo.se/2005/vaga-fraga-varifran-fordomarna-kommer_1303.html) skriver:
Citat:
För några år sen handlade programmet Nattcafé om fördomar mot romer. Samtliga gäster tyckte det var lika hemskt med alla osanningar om "tjyvaktiga zigenare". Gott så. Men inte en enda fråga om bakgrunden till fördomarna ställdes. Och det ironiska var att när programmet var slut och gästerna gått hem, hade allt porslin stulits från redaktionen. I dag ångrar programledaren Siewert Öholm att han inte berättade om händelsen i nästa Nattcafésändning. Vad det handlar om är att inte se ner på människor och omyndigförklara dem, utan bevärdiga dem med att få svara på kritiska frågor på precis samma sätt som andra.
Citera
2014-07-28, 20:21
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quanto_tempo
kan förstå ditt tankesätt här men tack vare motreaktioner på diverse atällen fick jag uppleva det mest humoristiska i år iom denna stöldfestival )
edit: till vargvid

Haha jo helt klart. Jag och mina arbetskollegor satt och skrattade gott åt det hela idag när vi läste det.
Det är en tragisk komedi över det hela. Det är som att lyssna på tjejen vars pojkvän spöar henne dagligen som upprepar sig själv "Han älskar mig, det är därför han gör det".
Citera
2014-07-28, 20:22
Medlem
TheBurdens avatar
Många stulna mobiltelefoner efter stödfest för zigenare.

Anarkister ordnade zigenarfest – blev bestulna på mobiltelefoner:
Citat:
En fest som arrangerades av den vänsterextrema föreningen Cyklopen slutade med ett flertal stulna mobiltelefoner. Till festen hade man bjudit in tiggande zigenare och festen arrangerades för att ge dem stöd.
https://www.realisten.se/2014/07/27/anarkister-ordnade-zigenarfest-blev-bestulna-pa-mobiltelefoner/
Citera
2014-07-28, 20:31
Medlem
Jag måste faktiskt tacka dessa stackars dumnaiva vänsterextremister, tänk så skojigt man kan ha det åt dom ibland, man upphör aldrig att förvånas över deras dumhet och brist på verklighetsförankring.

För att inte någonting skall förstöra deras snedvridna bild av verkligheten så raderas alla kommentarer som dom anser som "suspekt" på facebooksidan i sann kommunistisk censuranda.

Årets snyggaste självmål!
Senast redigerad av Pazzamo 2014-07-28 kl. 20:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in