Citat:
Ursprungligen postat av
oirutetuieort65
Vad "gynnar debatten" då? Hur ska en svensson som jag bemöta feminist-rom-hysterikor som "tappar" sina mobiler vid ett evenemang för och med zigenare? "Det var säkert nazister som infiltrerade vår statsfinansierade multi-kulti-fest!". Nää, jag tror inte ens att Gudrun skulle våga ta den approachen..
"Evenemanget" må vara "bortplockat", men "internet glömmer aldrig". Jag har sparat ner deras präktiga multikulturella hemsida som PDF. Och jag tror inte att jag är ensam. Googla "expo sievert öholm zigenare" och kolla första träffen.
Möjlighet till debatt brukar gynna debatten. Hur sugen blir du själv att diskutera med någon som bara förlöjligar det du gör och står för? I detta fall fanns ju en mycket god chans att några av besökarna som troget svalt mångkulturens sockerpiller fick skygglapparna slagna på sniskan, men är nu istället det första de ser en hop självbelåtna Flashbackdödsknarkarnazister så lär de rätta till dem igen, illa kvickt.
Man
behöver inte säga någonting alls. Romerna gjorde jobbet bra på egen hand.
Och visst, internet kanske inte glömmer, men någon närmare insikt i just detta specifika fall lär vi nu gå miste om då kikhålet korkats igen. Meningslöst utfall som knappast resulterade i något gott för någon, utom möjligen ett tiotal enstaka besserwissers.
Är för övrigt redan bekant med Olle Palmlöfs artikel sedan tidigare, och hade gensvaret då blivit detsamma som här så hade det aldrig blivit någon artikel, det är jag övertygad om.