2014-07-28, 01:03
Medlem
Venators avatar
Den vänsterinriktade Cyklopen anordnade igår den 26/7 "Discoteca" som var en "Stödfestival för "EU-migranterna".

"Lördagen den 26 Juli samlas vi på Cyklopen för att i solidaritet och tillsammans med de hemlösa EU-migranterna samla in pengar till arbetet som HEM, Föreningen för hemlösa EU-migranter och volontärgruppen utför. Det blir en minifestival i dansens och kärlekens tecken från 12.00 på dagen till 03.00 på natten, där tunga klubbacts, fria musikanter, inspirerande performance och frestande grillmat bjuder in till en stor folkfest ni inte vill missa."

På eventets Facebook-sida framgår dock att det hela inte riktigt avlöpte som var tänkt…

Citat:
https://www.facebook.com/events/516083961825818/

I*grid Joha*sson
11 hrs
Hej, igår blev jag av med min vita tygpåse med svart tryck med en massa saker i. Bland annat en iphone och en dumbphone, en nyckel med grön bricka, en svart manschesterjacka, badkläder, ett par blå skor osv. Om något dyker upp när ni städar får ni gärna skriva till mig här!
Like · · Share

Cyklopen Jättetråkigt, vi ska kolla och fråga runt så hör vi av oss. Det var fler som fick sina mobiler stulna, vi beklagar det verkligen och tar det på allvar. Hoppas det positiva övervägde under kvällen.
10 hrs · Like · 1
I*grid Joha*sson Tack!
4 hrs · Like
Re*a Solt*nian Hittar ni min Samsung (en vit S5)så blir jag oerhört tacksam om den återlämnas. Den får helt enkelt inte komma i orätta händer, det skulle bli så väldigt dumt. Pengarna och nyklarna kan kvitta, för jag har redan ordnat med låset.
1 hr · Like
Ma*cus El*is Kr*ster Abra*amsson Haha
41 mins · Like · 1
Dani*l Ås*rand Våga fråga varifrån fördomarna kommer:
http://expo.se/.../vaga-fraga-varifran-fordomarna-kommer...
28 mins · Like · 1

Nejdå, jag säger inte att zigenare stjäl, men om några av vänstermupparna som går på sådana event valde den kvällen för att stjäla av sina vänner så var det ett mycket illa valt tillfälle om de är måna om zigenarnas rykte och vill undvika att spä på fördomar…

Så vad tror ni? Några av Cyklopen-besökarna som är mindre benägna att hjälpa EU-migranter idag än de var igår? Vad kan egentligen arrangören och de drabbade göra mer än polisanmäla? Och kommer de i så fall göra det...?

För att spara våra vänner moderatorerans nerver så tänker jag inte börja raljera och jag tycker faktiskt ämnet är värt en seriös diskussion, i synnerhet om någon har lite insyn i vad som hände, hur stämningen var, om det dök upp folk som inte inte hade där att göra, etc… Men jag är nog ingen god människa för jag kan inte stå emot en liten, liten smiley…

Edit: Vill tillägga att Eventet på Facebook-sidan jag kopierat ifrån är helt publikt.
Citera
2014-07-28, 01:15
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Så vad tror ni? Några av Cyklopen-besökarna som är mindre benägna att hjälpa EU-migranter idag än de var igår? Vad kan egentligen arrangören och de drabbade göra mer än polisanmäla? Och kommer de i så fall göra det...?

Tyvärr är de alldeles för hjärntvättade och samtliga lider av grova vanföreställningar. De ser säkert stölderna som välgörande ändamål.
Citera
2014-07-28, 01:24
Medlem
Det brukas blunda för invandringens negativa sidor från sjuklövern inte minst vänstern!
Kvittar vilket brott invandrare begår så brukar det försvaras av dessa folk.
Gött att bli berikad och inte kunna visa ilska för det för man är rädd för rasist stämpeln
Citera
2014-07-28, 01:57
Medlem
En liten ledtråd vart mobilerna försvann i fall de inte förstår det:
Citat:
Lady Fla**ers Mobiler verkar vara det som efterfrågas mest. Skänk din mobil och behåll hundringen!
2 tim · Gilla · 1
Jag säger KARMA
Citera
2014-07-28, 02:10
Medlem
Clawdices avatar
Det som är bra med detta är att det är mobiler och inte pengar!
Hade folk blivit av med pengar så hade de sett det som välgörenhet. Zigenarna behöver ju faktiskt pengarna mer än oss liksom.

Men en mobil innehåller mycket affektionsvärde (sjukt nog). Och för unga tjejer att bli bestulna på dessa är som att stjäla ett barn från en mor. Finns GARANTERAT de som har en annan inställning än tidigare.
Citera
2014-07-28, 02:19
Medlem
En väldigt blåögd deltagare
Citat:

Nic*le Mon**n
Idag kl. 08:05.
Hej! Var på festen igår, Diskoteka, och tappade bort min telefon. Någon som lämnade in en telefon till dem som jobbar?
Citera
2014-07-28, 03:02
Bannlyst
Hela Cyklopen är väl byggt på stulna pengar, så är någon förvånad?

En fest med Romer där grejerna inte är fastskruvade i golvet är som att be om allt lösöre skall stjälas.
Citera
2014-07-28, 08:29
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Behöver inte vara "tiggare" eller zigenare som knyckt, det kryllade tydligen av vänstermuppar där. De är oftast i samma kategori.

Vad hade besökarna väntat sig egentligen?
Citera
2014-07-28, 08:45
Medlem
Mullrets avatar
Tids nog så fattar väl en PK idiot att tiggarnas uppgift och uppfostran går ut på en sak, tigga och stjäla. Borde garva åt skiten - men inser att man kan inte garva åt så verklighetsfrånvända idioter som vänster om vänster idioter.

Tack för ni valde Sverige !
Citera
2014-07-28, 08:49
Medlem
Läste den underbara nyheten på FT:
http://www.friatider.se/v-nsterextremiser-bestals-p-zigenargala

Vänstertomtar! :P
Citera
2014-07-28, 08:51
Medlem
Tjuvarna ville nog bara visa upp sin "kultur"

Det här är ju komedi på högsta nivå, alla andra som har blivit bestulna på sina mobiltelefoner av samma klientel måste ju ligga dubbelvikta av skratt vid det här laget.

Karma is a bitch!
Citera
2014-07-28, 08:55
Medlem
napsterspys avatar
Liknande fest arrangerades i Göteborg förra året av vänsterorienterade SWT team.
Då kom det svärm av tiggare som sket i att betala inträdde, gick runt och plockade ölburkar.
Läsa kommentarer på SWT's hemsida dagen efter var underhållande då väldigt många naiva idioter blivit av med sina saker.
SWT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in