2014-07-28, 18:56
Medlem
Ferry31s avatar
De Vrij är klar för Lazio nu. Fjärde nyckelspelaren som har sålts under sommaren (Janmaat, BMI och Graziano är redan borta) och en enda ersättare har köpts in hittills. Två dagar kvar till CL-kvalet mot Besiktas, känns lagom kul. Lite skillnad på klubbarna kan man säga. De köper in en klasspelare som Demba Ba och vi släpper alla våra bra spelare som hade behövts i det här mötet. Väntar mig nu bara att Clasie ryker också, så är allt komplett.

viwil002 kanske inte är jätteimponerad av detta dock. Stefan har ju trots allt bara spelat och varit bra i den mediokra holländska ligan, där det inte spelar någon roll hur man presterar. Fast han var väldigt bra i VM i och för sig, alltid något
Senast redigerad av Ferry31 2014-07-28 kl. 19:14.
2014-07-28, 18:58
Medlem
Det som är kvar (om vi förmodar att Rodriguez och Schneiderlin är borta) är ju inköpen de har gjort sedan man avancerade till PL för två år sedan. Dvs Wanyama, Boruc, Gaston Ramirez, Dani Osvaldo. Spelare som man förmodligen inte kan sälja för någon vinst alltså.

Lägg därtill "okej" brittiska spelare som Clyne, Ward-Prowse, Cork samt Dusan Tadic och Graziano Pellé som man köpt denna sommaren.

Det finns alltså ändå fortfarande ett par bra namn, frågan är ju dock hur bra motivation det finns i spelare som Osvaldo, Wanyama och Ramirez. Mycket talar säkert för att dessa också vill bort så fort som möjligt.

Southampton har dock en fantastisk akademi och kommer ha sålt spelare för över en miljard när denna sommaren är slut så nog är ändå framtiden relativt ljus.
2014-07-28, 19:42
Medlem
Gantss avatar
En elva utavav sålda Southampton spelare i ett 4-4-2 system (ponera att Schneiderlin och Jay säljs)

X
Chambers - Lovren - X - Shaw
Lallana - Schneiderlin - X - X
Jay - Lambert
2014-07-28, 20:07
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
En elva utavav sålda Southampton spelare i ett 4-4-2 system (ponera att Schneiderlin och Jay säljs)

X
Chambers - Lovren - X - Shaw
Lallana - Schneiderlin - X - X
Jay - Lambert
Vart gar Jay och Schneiderlin?
2014-07-28, 20:12
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Vart gar Jay och Schneiderlin?

Spurs är väldigt nära en överenskommelse.
2014-07-28, 20:33
Medlem
boba fetts avatar
Jävlar vad Arsenal spenderar! Underbart att se. Känns lite ovant bara.
2014-07-28, 21:08
Medlem
Calogeros avatar
På tal om Southampton, nog fan borde någon utav trion från norr satsa på Gaston Ramirez? Jag talar nu alltså om Juventus, Inter och Milan. Känns som att han skulle göra nytta i samtliga ovan nämnda lag. Kanske framförallt Juventus.
2014-07-28, 21:33
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Chambers är en spännande värvning av Arsenal och Lovren är ett helt ok köp från Liverpools sida, även om man kan ifrågasätta prislappen kanske.

Det är kul att det är klart. Jag tycker också att han verkar väldigt spännande, även om Debuchy såklart är förstaval än så länge. Är det någonting Wenger har så är det ju öga för talanger, så han är säkert värd pengarna.

Det är kul att ha lite fler spelare med hög potential i klubben istället för de trötta avbytare man haft förr. Vid sidan av Chambers så verkar Joel Campbell stanna i truppen än så länge iaf, sedan har vi Chamberlain, Gnabry, och sedan får väl Wilshere numera klassas som avbytare - där finns det onekligen potential - och Diaby är på benen och spelar igen (än så länge). Mitt tips är att Chamberlain kan få sitt genombrott i år. Han blir 21 nu, och börjar komma i rätt ålder, han har inte haft riktigt samma skadehelvete som Wilshere och Ramsey - om än med en del skador - och har samlat på sig erfarenhet. Jag tycker man har sett vilken klass han har förra säsongen, och om han får vara skadefri så kan det bli riktigt bra.

Som jag skrev tidigare så är en annan viktig poäng också att det känns som Arsenal börjar få två riktigt bra kanter för en gångs skull. Gibbs/Monreal är starkt liksom Debuchy/Chambers. Därtill Walcott, Sanchez, Cazorla, Chamberlain, Gnabry o.s.v. i offensiven. Det finns onekligen en hel del pigga ben i den samlingen, vilket jag tror kan gynna Arsenal och Özil nästa säsong om man får in mer fart och större ytor med Walcott/Sanchez och tar ut stoppklossen Cazorla.

Citat:
Ursprungligen postat av Wallyman
Schneiderlin sägs pysa till Spurs och Bender har det stått ytterst lite om. Skulle kunna sätta en liten peng på att William Cavralho kan bli ett chockköp inte många såg komma.

Jag tror också att Carvalho kan bli ett "chockköp". Chambers kom ju lite ur det blå, och Ornstein (som haft rätt om det mesta rörande Arsenals transfers i år) skrev att man fortfarande kikar på mittfältare. Som jag skrev tidigare tror jag att William Carvalho är nästan precis den spelare Wenger vill ha (d.v.s en storväxt Vieira i ny tappning). Frågan är nog mest om Wenger anser att han är tillräckligt bra och värd sitt pris. Portugisiska klubbar är bra på att ta betalt dock, vilket kan vara problemet.

Sedan har det känts som Khedira är stendött, vilket i huvudsak tycks bero på hans lönekrav. Men det skulle inte förvåna mig om den historien ändå blir utdragen och att någonting mer skulle kunna hända innan fönstret stänger. Nu har Real plockat in en del spelare, så frågan är hur Khedira resonerar och hur gärna han i så fall vill komma till Arsenal. Dessutom är jokern i Khediraleken faktumet att han bara har ett år kvar på kontraktet, och teoretiskt då kan gå gratis nästa år och få en rejäl summa i handen istället för orimlig lön.

Wenger brukar ju fiska bland bra erbjudanden i slutet på fönstret, och varför då inte en mittfältare?

Citat:
Ursprungligen postat av boba fett
Jävlar vad Arsenal spenderar! Underbart att se. Känns lite ovant bara.

Det är ju resultatet av det där med Arsenals finanser som vi har gapat om ett tag här på forumet. Nu har man pengar, mycket pengar, och liknar Bayern Munchen, rent ekonomiskt, långt mer än folk förstått tidigare. Det som har hänt nu är helt enkelt att även Wenger tycks ha växlat upp till slut och fått in sin skalle att han har möjligheter att spendera.

Vi kritiserar ju ofta Wenger, så nu får vi också erkänna när han gör någonting bra, och det ska han ha heder av att han till slut "klarat av" att bryta sina gamla mönster, som han levt med så länge. Detta kunde gjorts långt tidigare rent ekonomiskt, men bättre sent än aldrig. Personligen tror jag att ett problem har varit att Wenger snålat så länge, samtidigt som priserna ökat, att hela hans värdering av spelare (tidigare) blivit helt skev. Nu får han bevisligen affärer gjorda, och efter att ha gjort ett par stora köp så är Wenger förhoppningsvis på en mer verklighetsnära nivå till vad som krävs för laget, och vad det kostar. Det verkar åtminstone som om hans nya projekt är att bygga ett nytt topplag (invincibles) och vinna saker, snarare än att agera talanguppfödare.
Senast redigerad av zizacon 2014-07-28 kl. 21:35.
2014-07-28, 21:46
Medlem
Untouchables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Det är ju resultatet av det där med Arsenals finanser som vi har gapat om ett tag här på forumet. Nu har man pengar, mycket pengar, och liknar Bayern Munchen, rent ekonomiskt, långt mer än folk förstått tidigare. Det som har hänt nu är helt enkelt att även Wenger tycks ha växlat upp till slut och fått in sin skalle att han har möjligheter att spendera.

Vi kritiserar ju ofta Wenger, så nu får vi också erkänna när han gör någonting bra, och det ska han ha heder av att han till slut "klarat av" att bryta sina gamla mönster, som han levt med så länge. Detta kunde gjorts långt tidigare rent ekonomiskt, men bättre sent än aldrig. Personligen tror jag att ett problem har varit att Wenger snålat så länge, samtidigt som priserna ökat, att hela hans värdering av spelare (tidigare) blivit helt skev. Nu får han bevisligen affärer gjorda, och efter att ha gjort ett par stora köp så är Wenger förhoppningsvis på en mer verklighetsnära nivå till vad som krävs för laget, och vad det kostar. Det verkar åtminstone som om hans nya projekt är att bygga ett nytt topplag (invincibles) och vinna saker, snarare än att agera talanguppfödare.
Det du skriver här låter minst sagt osannolikt. Under hela Emiratesperioden har det upprepats att 2014 är året man kommer kunna konkurrera ekonomiskt igen eftersom nya lukrativa sponsoravtal då träder i kraft. Precis detta har hänt, varpå Wenger kan spendera pengar på det sätt han önskar. Han har knappast gått omkring med hjärnspöken i åtta års tid och plötsligt insett hur marknaden ser ut.

De stora kontantreserverna (som jag antar att du syftar på) har som jag förstått det fungerat som en säkerhet mot de lån man har på arenan och har därmed inte funnits tillgängliga för spelarköp.
2014-07-28, 22:40
Medlem
OG-lovers avatar
Nån verkar inte ha postat tidigare men Griezmann är officiellt klar nu för Atletico.

http://www.clubatleticodemadrid.com/noticias/acuerdo-con-la-real-sociedad-para-el-traspaso-de-griezmann

Hamnade priset på 30 miljoner euro?

Edit: Verkar vara 27 miljoner pund.
Senast redigerad av OG-lover 2014-07-28 kl. 22:42.
2014-07-28, 22:47
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Nån verkar inte ha postat tidigare men Griezmann är officiellt klar nu för Atletico.

http://www.clubatleticodemadrid.com/noticias/acuerdo-con-la-real-sociedad-para-el-traspaso-de-griezmann

Alltid gillat Griezmann, detta är väl ett "lagom" steg uppåt i karriären, får lira CL te.x däremot tror jag han hade kunnat platsat i en ännu större klubb men det kommer väl så småningom, killen är sjukt underskattad tycker jag...bättre än Herrera, Muniain och dylika.
2014-07-28, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover

30 miljoner euro enligt Spansk media, de brukar oftast ha koll på transfersummor (när det gäller Spanien).

Griezmann tar ett perfekt steg tycker jag. Visst hade han kunnat gå till Real eller Barcelona och nöta bänk, men det är bättre för hans egen skull att spela regelbundet i ett lag som ändå är snäppet under de stora.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in