2014-07-12, 11:21
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Var har du läst det om James Rodriguez? Jag har bara sett att han uttalat sig väldigt positivt om Real Madrid och dess spelare.
Kan det vara Ricardo Rodriguez han pratat om?
2014-07-12, 11:25
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
SSN säger även dom 75M PUND. Vart hittade du 65,3?

Liverpool have agreed to sell Luis Suarez to Barcelona in a deal which could be worth as much as £75m.

http://www1.skysports.com/football/news/11669/9379054/transfer-news-barcelona-have-agreed-a-fee-with-liverpool-for-luis-suarez
I princip alla spanska tidningar är överens om att det är 65 miljoner pund medan de engelska vidhåller 75 miljoner pund. Vi får helt enkelt vänta tills det blir officiellt.

Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
Kroos och Rodriguez i princip klara för Real,skönt.
Källa på det vore på sin plats.
2014-07-12, 11:37
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Kan det vara Ricardo Rodriguez han pratat om?

Jag tror inte det men vi får se.

Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
I princip alla spanska tidningar är överens om att det är 65 miljoner pund medan de engelska vidhåller 75 miljoner pund. Vi får helt enkelt vänta tills det blir officiellt.

Källa på det vore på sin plats.

Summorna brukar inte offentliggöras.
2014-07-12, 11:39
Medlem
svulles avatar
Om nu Suarez var dyr, så får man nog säga att det är ett kraftigt överpris om de summor som spekuleras stämmer angående Rodriguez till Madrid. Han har ju inte direkt någon enastående statistik från Monaco. Luktar lite som en ren och skör VM-värvning, där risken finns att han dansade en sommar för att sedan visa sin "riktiga" kvalitet.

Suarez är trots allt en beprövad anfallare som har levererat i flera klubbar och under en längre tid.
2014-07-12, 11:41
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Jag tror inte det men vi får se.

Summorna brukar inte offentliggöras.
Barcelona har offentliggjorts alla summor den här säsongen, Neymars förra året också. Så vi får se.
2014-07-12, 11:47
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Barcelona har offentliggjorts alla summor den här säsongen, Neymars förra året också. Så vi får se.
Nu är det dock lite skillnad på de summor Barcelona gått ut med och det som de betalt. Enligt dem kostade väl Neymar 60 miljoner euro eller något. Vad blev det i slutändan?
2014-07-12, 11:51
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:

Jag ser ingenting på Barcelonas hemsida om priset på ter Stegen, Suarez, Bravo, Rakitic, Fabregas eller Alexis. Har de offentliggjort det någon annanstans? Jonathan dos Santos pris nämnde man däremot.
2014-07-12, 12:03
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Jag ser ingenting på Barcelonas hemsida om priset på ter Stegen, Suarez, Bravo, Rakitic, Fabregas eller Alexis. Har de offentliggjort det någon annanstans? Jonathan dos Santos pris nämnde man däremot.

Från Barcelonas officiella twitterkonto:
Citat:
.@C1audioBravo has joined for 12 million Euros after signing a four year deal with a 40 million buy out clause #benvingutFCB

Jag vet att man skrev ut Rakitic pris på Twitter också samt att Ter Stegen hade en klausul på 80 miljoner euro och att han kostade 12 miljoner euro.
2014-07-12, 12:11
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Var har du läst det om James Rodriguez? Jag har bara sett att han uttalat sig väldigt positivt om Real Madrid och dess spelare.

Råkade skriva fel, menade att de var nära Real.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/spanien/article19211112.ab
2014-07-12, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
Råkade skriva fel, menade att de var nära Real.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/spanien/article19211112.ab

Kroos har jag förståelse för, men J Rodriguez... finns nåt som heter källkritik. Det är säkerligen mest rykten och tänker Real verkligen punga ut 750 mille för en synnerligen oprövad 22-åring? Visst har han själv uttalat sig positiv till en Real-flytt, men den primära delen av dealen tas hand om klubbarna trots allt.
2014-07-12, 12:27
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Från Barcelonas officiella twitterkonto:

Jag vet att man skrev ut Rakitic pris på Twitter också samt att Ter Stegen hade en klausul på 80 miljoner euro och att han kostade 12 miljoner euro.

Om man söker på "euros", "millions" och liknande som det Barcelona-kontot skrivit så får man bara fram priset på Bravo. Det är i alla fall så att det inte är säkert att Suarezs pris offentliggörs. Då blir som med Bale där spansk media (och eventuellt Perez beroende på hur man tolkar ett svar han gav) säger €91m och engelsk media säger €100m.
2014-07-12, 12:49
Medlem
NirvanAs avatar
Är inte medlemsbaserade föreningar skyldiga att redovisa transfersummor etc?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in