2014-07-28, 17:30
Medlem
Kafferastens avatar
Chambers är en spännande värvning av Arsenal och Lovren är ett helt ok köp från Liverpools sida, även om man kan ifrågasätta prislappen kanske.

Russinen ur kakan är verkligen plockade nu (Morgan kvar dock..än så länge) och det blir intressant att se hur Soton klarar sig nästa säsong. Ja dom kommer ha ett bättre lag på pappret än dom 4-5 starkast nederlagstippade lagen men dom arbetar i alla fall med ungefär samma trupp som förra säsongen. Hade jag supportat Soton så hade jag varit lite orolig faktiskt.
2014-07-28, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Du är ju sanslös. Största gnälleröven på hela Flashback. Men håller man på Milan förstår jag att livet är surt.

Dessutom är just ytterbackar något britterna faktiskt är bra på. Att han kommer ifrån Southampton gör inte saken sämre.

Dyr, ja. Dålig värvning? Nepp.

Med tanke på utbudet på ytterbackar och hans ålder så tycker jag inte att han är dyr. Bra värvning.

Khedira verkar inte gå till Arsenal, är det Bender och Schnederin som Wenger siktat in sig på nu?
2014-07-28, 17:36
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Var fick Valencia pengar ifrån nu helt plötsligt?! Ska erkännas att jag har bristande koll på spansk fotboll, men var inte det en klubb i yppersta ekonomiska kris? Med tal om sälja arenan t.o.m osv...
Nu värvar det ju otroligt friskt.

Citat:
Ursprungligen postat av hakansukkur
60m Eur fran Chinesen Peter Lim
EDIT: ej chines, fran singapor och tror han bjod pa ManU och Liverpool for ngra ar sedan. Delagare i McLaren. Kul typ.
Mjo, den här figuren Lim har alltså klivit in med den stora plånboken och avser att lösa klubben från bankerna och ta över ägarskapet. Han har redan beordrat tränarbyte (bort med Pizzi och in med någon Nuno från Portugal) och börjat lyfta in spelare från i huvudsak Benfica som tydligen är "hans" på någon vänster, vilket åtminstone jag tycker låter sådär. Samtidigt har publikfavoriter som Bernat och Mathieu sålts. Under tiden så har klubben alltjämt inte sålts formellt, utan det kommer med jämna mellanrum fåordiga rapporter om "framgångsrika möten mellan parterna" och liknande.

Nog för att klubben verkligen behövde ett pengatillskott för att kunna komma ur det limbo man befunnit sig i i flera år efter vanstyret under Soler och Co, men jag kan inte låta bli att tycka att allt det här med Kina och agenter och internationella affärsmän känns som ett i allra högsta grad tveeggat svärd. Better the devil you know och allt det där.
2014-07-28, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Med tanke på utbudet på ytterbackar och hans ålder så tycker jag inte att han är dyr. Bra värvning.

Khedira verkar inte gå till Arsenal, är det Bender och Schnederin som Wenger siktat in sig på nu?

Arsenal är också intresserade av William Carvalho!

Går lite rykten på twitter att Schneiderlin och Rodriguez är på väg till Tottenham!
2014-07-28, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer

Schneiderlin sägs pysa till Spurs och Bender har det stått ytterst lite om. Skulle kunna sätta en liten peng på att William Cavralho kan bli ett chockköp inte många såg komma.
2014-07-28, 18:05
Bannlyst
Vad är grejen med att Spurs fortsätter förstärka där det inte behövs? Sitter man inte redan på 4-5 mittfältare? De borde åtrå sig till att leta efter en bra anfallare istället.

Spurs problem är att man inte har någon som ska göra dem där målen. Framspelare har man. Men defensiven och anfallet ser skakigt ut.
2014-07-28, 18:10
Medlem
Emolls avatar
Citat:
60m Eur fran Chinesen Peter Lim
EDIT: ej chines, fran singapor och tror han bjod pa ManU och Liverpool for ngra ar sedan. Delagare i McLaren. Kul typ.

Det hade jag helt missat. Intressant!
2014-07-28, 18:12
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Nog för att klubben verkligen behövde ett pengatillskott för att kunna komma ur det limbo man befunnit sig i i flera år efter vanstyret under Soler och Co, men jag kan inte låta bli att tycka att allt det här med Kina och agenter och internationella affärsmän känns som ett i allra högsta grad tveeggat svärd. Better the devil you know och allt det där.

Racing gick i den fällan.
2014-07-28, 18:16
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Och Malaga
2014-07-28, 18:30
Medlem
Villons avatar
Citat:

Citat:
Och Malaga

Javisst. Nu är Valencia en betydligt större piazza än både Santander och Malaga, så det borde vara svårare för oberäkneliga individer att agera helt egenmäktigt i klubben. Men några garantier finns ju inte. Grejen med lokala pampar som Soler, Soriano och Llorente är ju att de är just det: lokala pampar, med ett lokalt anseende att upprätthålla. Är man från arabvärlden, eller för delen Kina är situationen annorlunda.
2014-07-28, 18:44
Medlem
Emolls avatar
Jay Rodriguez och Morgan Schneiderlin ska båda vara mycket nära Spurs nu.. Bekräftar diverse trovärdiga personer.

Har Saints några spelare kvar ens?!

Edit: http://bleacherreport.com/articles/2143405-ronald-koeman-tweets-empty-southampton-training-ground-after-selling-stars
Senast redigerad av Emoll 2014-07-28 kl. 18:46.
2014-07-28, 18:51
Moderator
zanteras avatar
De har väl i princip krängt av 80-85% av startelvan om Schneiderlin och Rodriguez skulle försvinna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in