2014-07-27, 14:06
Medlem
Zebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sprstr
Självbiografier tenderar väl i allmänhet att bli egocentriska det är ju själva poängen om man skriver med utgångspunkt från sig själv. Ska man dessutom beskriva sin egen psykiska sjukdom är det väl omöjligt att utgå från någon annan? Eller att skriva om någon annan. Det blir ju ointressant i sammanhanget.

Nah...de maste inte bli outhardligt ego-sjalvmasturberande... t ex Pojken som kallades Det...upplevde jag inte som sadan trots att det ocksa ar en sjalvboigrafi.
Citera
2014-07-27, 18:19
Medlem
Miss-Kittys avatar
Det märks att hon är ute efter att penga-provocera igen med sitt senaste blogginlägg; nya kläder, smink, inredning och gud vet vad. Så nu kan man väl vänta sig heta photosessions a la torskläppar och 3 storlekar för smått.

Jag kan erkänna att jag är nyfiken på hennes nya bok (skulle dock inte förvåna mig om det blir pannkaka av det också som det mesta) men kommer definitivt inte att köpa den då jag vägrar att sponsra Berny på något som helst vis. Enough said.
Senast redigerad av Miss-Kitty 2014-07-27 kl. 18:32.
Citera
2014-07-27, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Många som har varit sjuka länge blir nog egocentriska, gäller folk med fysiska åkommor också. Man vänjer sig vid att endast lyssna till sin kropps signaler och förmodligen så hjälper andra till, även vården.
Nja, vården gör ju tvärtemot; -Ta en panodil och gå hem! Inget fel på dig.
Och så dör patienten i cancer en vecka senare. Men visst; sjuka blir egocentriska för att kroppen/psyket påminner dem ständigt att något är fel. De har inget val. Hade den svenska vården istället fungerat som den gör i så många andra länder, hade vi inte haft så många sjuka.
Citera
2014-07-27, 21:58
Medlem
motyls avatar
Haha, nu provocerar hon bara på bloggen. Skriver att hon har råd att köpa allt hon vill ha, det är tydligt att hon bara vill få fram en reaktion genom det hon skriver.

Tycker dock synd om hennes vänner som får springa hennes ärenden hela tiden, hon följer inte ens med för att hämta sitt eget paket på posten utan det får kreti och pleti göra. Vilken otroligt parasiterande livsstil Berny har egentligen, hon är nog den människa som ger allra minst tillbaka utan bara dränerar människor på precis allt de har här i livet.
Citera
2014-07-28, 03:34
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motyl
Haha, nu provocerar hon bara på bloggen. Skriver att hon har råd att köpa allt hon vill ha, det är tydligt att hon bara vill få fram en reaktion genom det hon skriver.

Tycker dock synd om hennes vänner som får springa hennes ärenden hela tiden, hon följer inte ens med för att hämta sitt eget paket på posten utan det får kreti och pleti göra. Vilken otroligt parasiterande livsstil Berny har egentligen, hon är nog den människa som ger allra minst tillbaka utan bara dränerar människor på precis allt de har här i livet.

Jag har aldrig sett Berny skriva om att hon gör något för någon annan. Har aldrig sett henne skriva om att HON hjälper Miia med något för omväxlings skull liksom. Det är ju alltid Berny som behöver hjälp med något. När hon och Amelia bodde i huset så visste ju ingen av dem hur ett proppskåp fungerade och skulle hanteras.

Angående shoppandet och allt så känns det så jävla överspelat vid det här laget. Det märks så tydligt att hon kör verkligen all in med att provocera inför boksläppet. Sen ska man ta det hon skriver med en nypa salt, jag tror te.x inte att hon verkligen beställt allt hon påstår att hon har beställt, jag tror hon mest bara vill provocera faktiskt och jag tror att ca hälften av det hon skriver, skriver hon enbart för att provocera. Sen tycker jag det är tydligare nu än någonsin vart pengarna kommer ifrån, hennes familj dvs. Hur skulle hon annars ha råd med allt? Det är knappast välförtjänta pengar hur som helst.
Citera
2014-07-28, 03:46
Medlem
Eller så är det helt enkelt bokpengar. Hon kan ha lämnat in kapitel av boken och fått betalt därefter. Det kallas att arbeta. Du borde prova det någon gång, Osynlig!
Citera
2014-07-28, 06:06
Medlem
Denosynliges avatar
Med tanke på hur mycket skulder hon har så borde hon inte ha råd egentligen, men jag antar att hon inte lägger några pengar på att betala tillbaka sina skulder så är väl därför hon anser sig "ha råd", förutom att det inte är hon som betalar då.
Citera
2014-07-28, 09:08
Medlem
sinfons avatar
Ehum. Hon har knappast fått ett nytt förskott:

http://www.expressen.se/gt/kvinnlig-forfattare-stal-och-forstorde-hotellrum/

Och det här skrev Berny i tråden:
Citat:
Ursprungligen postat av berny
Jag hade skrivit kontrakt med två bokförlag i ett och samma avtal och jag är fortfarande skyldig dom en bok.

Vad gäller det förlag/ förlagen (det var ett avtal med flera förlag) som du frågar om dom vill ha tillbaka förskottspengarna. Dom vill ha en bok. Och det kommer dom att få.

Det är garanterat pengar från familjen. Det är säkert därför hon har sådan "odefinierbar" ångest emellanåt och inte kan sova. Hade ju varit värdigare att prostituera sig än att ta emot pengar från dem som enligt uppgift traumatiserat hela ens uppväxt. Samtidigt som man skriver boken om just detta. Helt stört för fan.
Citera
2014-07-28, 10:35
Medlem
Antitrinitarians avatar
"...ska man göra vidare utredning. Speciellt eftersom jag sällan dricker alkohol."

Hahahaha, alltså, Bönan, vilken jävla värld lever du i? Undrar hur Bernys version av att dricka alkohol ofta ser ut då.
Citera
2014-07-28, 11:11
Medlem
motyls avatar
Berny hyllar sitt eget utseende i bloggen. Fotografer "älskar" att fota henne och är fullständigt galna i hur speciell hon ser ut. Ja, vi alla minns väl fotosessionerna med Emma.

Se länkarna nedan och läs sedan Bernys inlägg om hennes utseende igen.
http://instagram.com/p/m0uHqeNG_d/?modal=true

http://instagram.com/p/p6sHZNtGw9/?modal=true

http://instagram.com/p/jAwaEXtG-A/?modal=true

Berny tycker faktiskt att hon är vacker, hon hyllar sitt utseende och tror på allvar att hon ser bra ut. Hon skriver att hon inte är tjock, tack vare hennes bilder ur "fat girl angle" höll jag med henne för ett par veckor sedan. Men nu. Jo Berny, du är tjock. Och ditt ansikte är härjat och du har fullt med rökrynkor som du aldrig kommer bli av med. Jag börjar mer och mer tro att Berny är renodlad narcissist med borderline. Hon har inte antisocial personlighetsstörning, inte heller schizofreni eller adhd. Inte ens asperger.
Citera
2014-07-28, 11:44
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Ehum. Hon har knappast fått ett nytt förskott:

http://www.expressen.se/gt/kvinnlig-forfattare-stal-och-forstorde-hotellrum/

Och det här skrev Berny i tråden:

Det är garanterat pengar från familjen. Det är säkert därför hon har sådan "odefinierbar" ångest emellanåt och inte kan sova. Hade ju varit värdigare att prostituera sig än att ta emot pengar från dem som enligt uppgift traumatiserat hela ens uppväxt. Samtidigt som man skriver boken om just detta. Helt stört för fan.

Inte särskilt hög sannolikhet att hon har fått något förskott, varför skulle hon få det när det blev som det blev sist? Dessutom får man som författare inga pengar fören som tidigast när man levererat en fullständig tryckfärdig bok. Så vitt jag vet så har Berny inte ens skrivit färdigt än så.
Citera
2014-07-28, 11:51
Medlem
motyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Inte särskilt hög sannolikhet att hon har fått något förskott, varför skulle hon få det när det blev som det blev sist? Dessutom får man som författare inga pengar fören som tidigast när man levererat en fullständig tryckfärdig bok. Så vitt jag vet så har Berny inte ens skrivit färdigt än så.

Stämmer inte, det är vanligt att få förskott för boken innan den är färdigskriven. Dock brukar förlagen inte vilja betala ut det såvida du inte är en seriös person som inte har uppvisat beteende på att ta emot pengar, slösa upp dem och inte leverera en bok... Hrrm...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in