2014-07-28, 00:19
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Jag är hemskt ledsen men jag köper inte ditt resonemang. Du kan inte tvinga mig att tro på din teori hur du än försöker. Du har inte ännu svarat på hur mycket du tror att det kostade MB att anlita gärningsmännen och hur han betalade dem. Du har väl en teori om den saken.

MB mordhotade AF med nåt MC-gäng.
Citera
2014-07-28, 00:27
Medlem
Grandiosos avatar
"H: Varför…varför skulle jag lägga bevismaterialet överallt?
F2: För du har gjort ett misstag Kristoffer.
H: Jag har…att göra misstag på misstag på misstag är inte…då…om det är för många misstag
på rad då är det ju in…då är det ju uppenbart att det är inte jag som har gjort det. Det är nån
som håller på att plantera.
F2: Kan du utveckla det? Alltså vad…vad menar du, att…är det att du gör inga misstag? Kan
du berätta.
H: Nä, om jag skulle göra nått så skulle jag inte göra misstag. Jag har sett på alldeles för
mycket kriminalarserier så om jag skulle göra ett mord, så skulle jag inte göra ett sånt
misstag. Inte såna där misstag. Lämna bevis i öppet och blodpölar i bilen. Alla som har sett
på typ CSI New York vet att oavsett hur mycket mattor och skit du lägger i bilen så..ehh..det
kommer alltid läka någonstans och det…det krävs ju att man sanerar till exempel ett
bagageutrymme. Det vet alla som har sett typ NCIS. Eller ett ex antal maffiafilmer eller…ja."

"Alltså man ska inte använda någon form av kniv eller…mmm…stickverktyg över huvud taget för att det blir så mycket teknisk bevisning runt omkring en så att…det är liksom…en kropp…kroppen innehåller väl ett visst tryck ändå så att…och man har ju sett på alla de här splatterfilmerna, att hugger man av en arm så sprutar det blod över allt och det vill man ju inte ha om man ska mörda nån annan person eftersom att då…ehh…det är ju ett sånt jäkla mycket be…bevisning överallt så att det skulle vi inte ha utan vi skulle väl använda oss utav en hängsnara."
Citera
2014-07-28, 00:30
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
Det är rätt på sätt och vis, men som jag påpekat några gånger nu så behöver du inte tvinga in en benutplacering mellan den 18 och 20 maj, du kan sträcka ut den tiden till att gälla från ca 12 eller 13 maj. Så någon gång mellan 12/13 och 20 maj.

Det går eventuellt att sträcka ut till före 10 maj då där fanns en svart plastsäck där innehållet kan ha varit benen. Kan förklara varför de var mer bibehållna.
Citera
2014-07-28, 00:31
Medlem
Ur HR-domen s12-13

"Vid bedömningen av vittnesuppgifterna antecknar hovrätten följande. Vittnesuppgifterna måste ha lämnats till polisen först efter det att VB:s försvinnande framgick av tidningar och sociala medier. Det har inte funnits någon särskild anledning för CB att vid tillfället lägga kvinnans utseende på minnet. Hon iakttog kvinnan under endast 2-3 sekunder, under ljusförhållanden som inte var de bästa och har inte kunnat identifiera kvinnan som VB. Till detta kommer att Lejonbacksvägen varken leder mot VB:s hem eller utgör närmaste väg till MBs bostad, som ligger omkring fem km från KJs lägenhet. Hon har, som tingsrätten också anfört, såvitt framkommit inte haft något ärende att uträtta i detta område. Sannolikheten för att det varit VB som vittnet sett den aktuella kvällen är därför så liten att den är försumbar och hovrätten konstaterar därför att det inte framkommit att någon, förutom KJ, sett henne den aktuella kvällen."

Det är för låg kvalitet på vittnesmålet helt enkelt.
Citera
2014-07-28, 00:34
Medlem
Gonatt, kära skribenter!

Det senaste dygnet har, i tråden, denna tejprulle diskuterats in absurdum. Resultatet blev intetsägande och såsom väntat.

Jag tänkte istället fråga er FB:are vad ni anser om dessa ölflaskor som skall ha inmundigats (ölen alltså...) samt KJs skiftande utsagor i förhör angående desamma. Tror ni det gick till såsom KJ till sist ville göra gällande; nämligen att han själv druckit dessa öl eller kan dom ha druckits av någon annan person (bortsett VB såklart)?

Vad tror ni?

Och vart tog dildon vägen? Några tankar kring den?
Citera
2014-07-28, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det går eventuellt att sträcka ut till före 10 maj då där fanns en svart plastsäck där innehållet kan ha varit benen. Kan förklara varför de var mer bibehållna.

Gärna för mig men det finns ett eller två bra vittnen som säger sig verkligen ha tittat in ordentligt och inte sett något och det var tror jag den 12 maj.
Citera
2014-07-28, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Ur HR-domen s12-13

"Vid bedömningen av vittnesuppgifterna antecknar hovrätten följande. Vittnesuppgifterna måste ha lämnats till polisen först efter det att VB:s försvinnande framgick av tidningar och sociala medier. Det har inte funnits någon särskild anledning för CB att vid tillfället lägga kvinnans utseende på minnet. Hon iakttog kvinnan under endast 2-3 sekunder, under ljusförhållanden som inte var de bästa och har inte kunnat identifiera kvinnan som VB. Till detta kommer att Lejonbacksvägen varken leder mot VB:s hem eller utgör närmaste väg till MBs bostad, som ligger omkring fem km från KJs lägenhet. Hon har, som tingsrätten också anfört, såvitt framkommit inte haft något ärende att uträtta i detta område. Sannolikheten för att det varit VB som vittnet sett den aktuella kvällen är därför så liten att den är försumbar och hovrätten konstaterar därför att det inte framkommit att någon, förutom KJ, sett henne den aktuella kvällen."

Det är för låg kvalitet på vittnesmålet helt enkelt.

Sant.
Citera
2014-07-28, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Gonatt, kära skribenter!

Det senaste dygnet har, i tråden, denna tejprulle diskuterats in absurdum. Resultatet blev intetsägande och såsom väntat.

Jag tänkte istället fråga er FB:are vad ni anser om dessa ölflaskor som skall ha inmundigats (ölen alltså...) samt KJs skiftande utsagor i förhör angående desamma. Tror ni det gick till såsom KJ till sist ville göra gällande; nämligen att han själv druckit dessa öl eller kan dom ha druckits av någon annan person (bortsett VB såklart)?

Vad tror ni?

Ja, inte har han druckit dem på en timme i alla fall, om han inte av någon anledning haft en vansinnig ångest för något han nyss gjort förstås.
Citera
2014-07-28, 00:44
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Gonatt, kära skribenter!

Vad tror ni?

Den slängde mamman då hon städade i hans lägenhet. Vad dom mer har kunnat slängt vet man inte.
Dom vet mer än vad dom sagt det är min uppfattning.
Citera
2014-07-28, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
"H: Varför…varför skulle jag lägga bevismaterialet överallt?
F2: För du har gjort ett misstag Kristoffer.
H: Jag har…att göra misstag på misstag på misstag är inte…då…om det är för många misstag
på rad då är det ju in…då är det ju uppenbart att det är inte jag som har gjort det. Det är nån
som håller på att plantera.
F2: Kan du utveckla det? Alltså vad…vad menar du, att…är det att du gör inga misstag? Kan
du berätta.
H: Nä, om jag skulle göra nått så skulle jag inte göra misstag. Jag har sett på alldeles för
mycket kriminalarserier så om jag skulle göra ett mord, så skulle jag inte göra ett sånt
misstag. Inte såna där misstag. Lämna bevis i öppet och blodpölar i bilen. Alla som har sett
på typ CSI New York vet att oavsett hur mycket mattor och skit du lägger i bilen så..ehh..det
kommer alltid läka någonstans och det…det krävs ju att man sanerar till exempel ett
bagageutrymme. Det vet alla som har sett typ NCIS. Eller ett ex antal maffiafilmer eller…ja."

"Alltså man ska inte använda någon form av kniv eller…mmm…stickverktyg över huvud taget för att det blir så mycket teknisk bevisning runt omkring en så att…det är liksom…en kropp…kroppen innehåller väl ett visst tryck ändå så att…och man har ju sett på alla de här splatterfilmerna, att hugger man av en arm så sprutar det blod över allt och det vill man ju inte ha om man ska mörda nån annan person eftersom att då…ehh…det är ju ett sånt jäkla mycket be…bevisning överallt så att det skulle vi inte ha utan vi skulle väl använda oss utav en hängsnara."

Ok, det här visar ju hur lost han är som bygger sin idé om verkligheten på splatterfilmer och deckare. Varför skulle han inte göra misstag, hela hans försvar går ut på att förklara alla tillkortakommanden med funktionshindret så det är naturligtvis det som spökar när det gäller misstagen att städa upp ordentligt efter dödandet och styckningen. Att inte orka byta det sista vinterdäcket skulle man kunna säga.
Citera
2014-07-28, 00:48
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Vart tog då KJ:s delade rulle vägen..? - Och varför skulle hon ersätta sin delade rulle med en annan delad rulle..?

Delar av KJs delade rulle hittades ju i hennes hår. Den finns nu i brandresterna nergrävda på 2 meters djup. Rullen på badrumsskåpet visste han inte ens att den fanns. Den var VBs.

I reklamen för den tejp som köps in av landstinget framhålls att en fördel är att man kan dela den på längden. Den går alltså att passa in både för lilltån, stortån, tummen och lilla vickevire.
Citera
2014-07-28, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, vi har vävtejp i vår familj - både för sportskador och bygg .. Nej, den gör inte så typiskt...

Jag frågade inte hur andra liknande sorters tejp fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in