Citat:
Ursprungligen postat av
Pastakrydda
Själv tycker jag att det här med att slå näven i väggen är sundare än att slå på människor, men det kan ju vara jag bara.
Det andra, stryptaget på jäntungen är betydligt värre.
Men att dra psykopatkortet fungerar inte här heller. Alla som begår en aggressiv handling är inte per automatik psykopater. Händelsen påminner ju en del om det MB utsatte C*milla och hennes son för. Jag utgår ifrån att du delar ut psykopatkortet till honom med? Han verkar ju även besitta ett sexmissbruk, så borderline är kanske inte helt fel där? (Nej jag menar faktiskt inte det, men kom igen nu)
MB har ju ett förflutet där han faktiskt varit såväl hotfull som utåtagerande emot kvinnor och barn. Men nej, jag säger inte att han är skyldig till mord för det. Men han verkar då verkligen vara kapabel till att gå över gränsen om det svartnar för honom då han misshandlar ett barn och sen inte ens är vuxen nog att be om ursäkt eller visa ånger efteråt. Inte helt frisk i min bok.
Nej, du har nog rätt.
Psykopat är KJ knappast. Men mer än en "säregen knäppskalle" torde han vara med tanke
på allt som nyss berörts och det som hände med Vatchareeya.
Något är riktigt stört där i psyket och jag tror att det klart bästa hade varit att placera honom
på rättspsyk på obestämd tid.
Är rädd för att vi får höra talas om honom nån mer gång och då i ett sammanhang påminnande
om det aktuella.
MB i sin tur, ja, han förefaller ha svårt med den där impulskontrollen emellanåt.
Hetlevrad man onekligen.
Men mördade Vatchareeya gjorde han i vart fall inte.
Och det gjorde inte heller kvinnan som han sammanlever med.
Och det hjälper inte hur mycket somliga än försöker skjuta över skulden på någon av dem
eller båda. Det har ingen bäring på verkligheten, det stannar vid att vara fantasier
sprungna ur rena dreglande önsketänkanden.