2014-07-22, 22:59
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
.....Jag tror faktiskt att statssponsrade förföljelser av slumpmässigt utvalda personer från vaggan till graven skulle kunna existera/ha existerat i lite mer avancerade skurkstater typ gamla Sovjetunionen,Nordkorea och möjligen senare års USA....Dock faller det i mina ögon på att ingen avhoppare med dåligt samvete/nyfrälst etc gett sig till känna......
Att det skulle existera i Sverige håller jag för helt uteslutet och då har jag ändå sannerligen inga högre tankar om myndigheterna..... så skulle alltså dessa experiment som ett absolut minimum ha lanserats redan under Ingvar Carlssons era....Det är alldeles för grovt för att jag ska köpa det..
Sverige är numera ett ypperligt experimentfält för modern marknadsföring och hjärntvätt. I en minnesskrift över 50 år av psykförsvarets verksamhet kallad "Förfäras ej" kan man läsa en hel del mellan raderna som mycket väl kan tolkas som en bikt över vad skribenterna känner till men inte får förklara eller ge någon betydelse åt.
Efter de diskreta avslöjandena och särskilt efter att SPF gjort bort sig även i mörkandet av Estonia omorganiserades denna myndighet. Verksamheten i samarbete med NATO och med än mer lönande uppdrag åt näringslivet har sedan bara fortsatt med större resurser än någonsin - precis som gamla IB....
Ingvar Carlsson insåg väl åtminstone i detta läge att han måste ha bli nyttig idiot åt SPF direkt sedan man därifrån med Säpo och Författningsskyddets hjälp fått Palme undanröjd. Att någon med sådan insyn kunnat dra sig tillbaka med både hedern och livet i behåll hör dock till undantagen. Andra har fått offra det ena eller andra om inte hela sin familj.
Vi som av olika anledningar inte vill rätta oss efter rådande majoritetsdiktatur och fortfarande kräver svar på grundläggande frågor får nu finna oss i att bli utsatta för GS eller andra experiment man håller på med för att försöka isolera eller driva oss till vansinne. Utan anhöriga och vänner som kunnat stå emot eller reagera desto tydligare skulle faktiska förhållanden bli omöjliga att förklara.
2014-07-23, 08:57
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
Oerhört fascinerande tråd om ett (påstått) fenomen som jag aldrig tidigare har hört talas om..
Dessutom med tanke på att någon i tråden påstod sig ha varit förföljd sen födseln och är väl får jag anta en bit över 20 så skulle alltså dessa experiment som ett absolut minimum ha lanserats redan under Ingvar Carlssons era..

Kanske till och med Palmes dagar eller under uppbyggnaden av folkhemmet under efterkrigstiden..

Det är alldeles för grovt för att jag ska köpa det..
Att gangstalking förekommer är självklart, frågan är bara hur vanligt och i vilken omfattning; frågor som är svåra att sakligt svara på men desto lättare att ha en personlig uppfattning om. Även statssubventionerad stalking förekommer och kan vara en rationell fortsättning på den övervakning och registrering som alla känner till nuförtiden.

Min personliga uppfattning är att det i alla mänskliga samhällen (i alla tider) finns en genomgripande lokal "registrering" av alla människor som befinner sig på orten permanent eller tillfälligt. Inte nödvändigtvis nedtecknade uppgifter men sådana som diskuteras mellan personer som har till uppgift att bevaka orten samt personer som samverkar med dessa. Närhelst en främling har synts i närheten så blir främlingen "på tapeten". Och attityder hos varje individ på orten är väl kända och diskuterade.

Makthavare/hövdingar behöver dessa informationer och de nätverk som innehar informationerna. Verksamheten är säkert mycket decentraliserad och bara i speciella fall så kommuniceras uppgifter till en mer central nivå. Och det är svårt att föreställa sig att dessa nätverk inte också sysslar med någon form av förföljelser av misstänkliggjorda medborgare. I diktaturländer sker förföljelserna öppet: I Stalins Sovjet och i Hitlers Tyskland kunde det bara komma någon och hämta de ej betrodda, medan motsvarande verksamhet i demokratiska samhällen måste ske i hemlighet utanför de synliga lagarnas ramar.

När jag var liten var det en helt annan ordning än idag. Den växande välfärden efter kriget ifrågasattes inte av någon och de sociala institutionerna fanns där för alla. Men även politiker är färgade av tidsandan: Tage Erlander och Gustaf Möller initierade på 40-talet en registrering av tattare i Sverige vilken bl.a. ledde till tvångssterilisering... Och många förföljelser har skett för "samhällets bästa" som aldrig har nått upp på central nivå.
2014-07-24, 21:14
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Att gangstalking förekommer är självklart... Även statssubventionerad stalking förekommer och kan vara en rationell fortsättning på den övervakning och registrering som alla känner till nuförtiden.....även politiker är färgade av tidsandan: Tage Erlander och Gustaf Möller initierade på 40-talet en registrering av tattare i Sverige vilken bl.a. ledde till tvångssterilisering... Och många förföljelser har skett för "samhällets bästa" som aldrig har nått upp på central nivå.
Även i min släkt har vi stympats eller steriliserats på olika sätt genom tre generationer fast av vitt skilda anledningar. Jag har fått mycket konkreta anledningar till att ställa frågor men bemöts med total ignorans från ansvarigt håll där man hellre vill göra gällande att jag missuppfattat allting samtidigt som man ger mig insyn i ännu värre vidrigheter satta i system på så sätt att ingen enskild skall kunna förklara vad som faktiskt sker. Nu gäller att vi blir fler som kan genomskåda maktstackarna och förmår bemöta dem med en gäspning på deras eget djuriska sätt. Så kan vi hoppas att åtminstone några i statsapparaten reagerar som människor.
2014-07-25, 03:33
Medlem
Intressant tråd.

Bara skummat igenom tråden, inte ens læst alla inlægg av TS, men. Kan sæga att paranoid schizofreni ær en vældigt stor gråskala som vældigt många upplevt på liten till stor skala nær dem gått ifrån ett socialt aktivt liv till ett mindre socialt aktivt. I grunden ær det væl om man vænt sig ifrån att vara extrovert till introvert. Det hærsammar alltså ifrån att man ær inte lika med i vad som hænder runt ikring en som man en gång var. Tex kanske en kompis till dig sæger något om dig till er tredje væn, som om du inte fanns dær: Du uppfattar det som något bisarrt men dem tycker du ær konstig som inte hoppar in i diskussionen.

Men som TS också sjælv kommit i underfund med - sjælva grejen ær ju att om 1 rød bil kør och tutar mot en 3-4 gånger så etsas det in att alla røda bilar som kør eller tutar aggressivt ær en del av denna GS.

Hmm.. skulle nog kunna skriva långa texter om det hær, men skall læsa vidare någon annan dag så jag inte bara repeterar saker som redan diskuterats.

Kan før øvrigt sæga att jag personligen kan førestælla mig flertalet anledningar till varfør det hær skulle kunna vara precis lika verkligt som TS uppfattar det. Allt ifrån Experiment -> någon førsøker stjæla hans bok -> någon førsøker driva honom till att bli en autistisk superanalytiker(før att få sedan stjæla hans bok). Tror øverlag svenssons i tråden øverskattar samhællet vi lever i. Klart som fan det pågår Experiment sjukare æn vad vi ens kan førestælla oss.

Fan, skrev om lite i mitten så det blev lite utav en soppa.. det ær dock till TS, tror han kan reda ut det
2014-07-25, 03:48
Bannlyst
Bara för att man är paranoid betyder det inte att man inte är förföljd.

Ts var inte rädd.
2014-07-25, 11:50
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Penkaz
Bara för att man är paranoid betyder det inte att man inte är förföljd.

Ts var inte rädd.
Det gäller som sagt att ha en humoristisk självdistans samtidigt som man inte skall förneka att gang stalking faktiskt kan förekomma i de mest bildade kretsar. En film jag minns med ömhet är "A beautiful mind" där jag tror att huvudpersonen faktiskt blev manipulerad av organiserad gang stalking. Syftet var väl att han inte skulle kunna gå vidare med sin forskning då den riskerade att avslöja militära hemligheter. I dessa sammanhang finns hur mycket hemliga resurser och hjärntvättade agenter som helst att tillgå. Dramats verkliga person hedrades åtminstone med ett nobelpris men knappast för sina egentliga upptäckter gissar jag.
2014-07-25, 13:42
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tv4ove
Det gäller som sagt att ha en humoristisk självdistans samtidigt som man inte skall förneka att gang stalking faktiskt kan förekomma i de mest bildade kretsar. En film jag minns med ömhet är "A beautiful mind" där jag tror att huvudpersonen faktiskt blev manipulerad av organiserad gang stalking. Syftet var väl att han inte skulle kunna gå vidare med sin forskning då den riskerade att avslöja militära hemligheter. I dessa sammanhang finns hur mycket hemliga resurser och hjärntvättade agenter som helst att tillgå. Dramats verkliga person hedrades åtminstone med ett nobelpris men knappast för sina egentliga upptäckter gissar jag.

Men är du helt rubbad??

A beatiful mind bygger på Nobelpristagaren John Nash liv, en person som lider av schitzofreni enligt honom själv. Han har aldrig påstått att någon annan har gjort honom sjuk men har beskrivit vanföreställningarna han hade när det var som värst.

Militära hemligheter?? Han är ekonomiprofessor vilka militära hemligheter brukar de komma i kontakt med?

Jo han fick nobelpris inom sitt område, det vara bara det att upprinnelsen till det som gav honom priset var en ide om hur man skulle lyckas matematiskt att hitta en tjej på en utekväll.

Ja gissa du vidare eller ljug ihop någon mer skröna!
2014-07-26, 12:10
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Men är du helt rubbad??

A beatiful mind bygger på Nobelpristagaren John Nash liv, en person som lider av schitzofreni enligt honom själv. Han har aldrig påstått att någon annan har gjort honom sjuk men har beskrivit vanföreställningarna han hade när det var som värst.

Militära hemligheter?? Han är ekonomiprofessor vilka militära hemligheter brukar de komma i kontakt med?

Jo han fick nobelpris inom sitt område, det vara bara det att upprinnelsen till det som gav honom priset var en ide om hur man skulle lyckas matematiskt att hitta en tjej på en utekväll.

Ja gissa du vidare eller ljug ihop någon mer skröna!

Rubbad eller inte så har jag konkret erfarenhet av fall som hittills ingen kunnat förklara på bättre sätt.

Psykologer hos psykförsvaret är experter på gang stalking och ger heller aldrig upp förrän offret gått med på att anse sig själv ha medfött och obotligt handikapp.
Svartenbrandt och Quick genomskådade dem alla och kom oberoende av varandra fram till samma slutsats som jag ur ett trots allt privilegierat perspektiv.

Marknadsföring - opinionsbildning - hjärntvätt hör till det militärekonomiska komplexet och där intar vårt nationella psykförsvar och mediaövervakning en ledande position.

Nobelpristagaren tvingades dölja både sig själv och sitt livsverk bakom en falsk fasad.

Din typiska reaktion mot mig som inte kunnat ta allt det för givet som visas i media stärker min teori.
2014-07-26, 12:56
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Rubbad eller inte så har jag konkret erfarenhet av fall som hittills ingen kunnat förklara på bättre sätt.

Psykologer hos psykförsvaret är experter på gang stalking och ger heller aldrig upp förrän offret gått med på att anse sig själv ha medfött och obotligt handikapp.
Svartenbrandt och Quick genomskådade dem alla och kom oberoende av varandra fram till samma slutsats som jag ur ett trots allt privilegierat perspektiv.

Marknadsföring - opinionsbildning - hjärntvätt hör till det militärekonomiska komplexet och där intar vårt nationella psykförsvar och mediaövervakning en ledande position.

Nobelpristagaren tvingades dölja både sig själv och sitt livsverk bakom en falsk fasad.

Din typiska reaktion mot mig som inte kunnat ta allt det för givet som visas i media stärker min teori.

Massa ord och svammel som inte backas av något ting och en massa OT om en kriminell och en narkoman, ingen har uttryckt det du påstår.

John Nash håller inte på med marknadsföring eller opinionbildning så har nu något vettigt att komma med på den punkten som tex en koppling mellan honom och militären.

Vadå dölja sitt livsverk han fick ju för f-n nobelpris för det

min reaktion är utifrån att du använder en person som stöd för din tes där du inte kan visa på att så är fallet och där med solkar ner dennes namn med ditt fabulerande.

Kan du inte skaffa dig ett eget uttryck istället för att imitera oveMollvik?
2014-07-26, 13:45
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Massa ord och svammel som inte backas av något ting och en massa OT om en kriminell och en narkoman, ingen har uttryckt det du påstår.

John Nash håller inte på med marknadsföring eller opinionbildning så har nu något vettigt att komma med på den punkten som tex en koppling mellan honom och militären.

Vadå dölja sitt livsverk han fick ju för f-n nobelpris för det

min reaktion är utifrån att du använder en person som stöd för din tes där du inte kan visa på att så är fallet och där med solkar ner dennes namn med ditt fabulerande.

Kan du inte skaffa dig ett eget uttryck istället för att imitera oveMollvik?

Den sjuka del av samhället som lyckades skapa och hade behov av Svartenbrandt eller Quick hör ihop med ledarna för gang stalking som jag ser det.

John Nashs matematiska modeller gick inte att förneka. Psykförsvar och finansmakt lär då ha funnit ett gemensamt intresse i att med samma matematiska precision kunna styra över opinion och marknad eller varför inte lika organiserad gang stalking mot förment rubbade individer?

Tillämpningen av sitt livsverk fick varken han eller ens Nobel makt att låta fortsätta i den anda de själva hade tänkt.

Jag har en mängd exempel till stöd för min tes. Vilken person menar du att jag utnyttjar?

Jag är fortfarande en och samma person och har aldrig förhållit mig anonym fast jag nu just på grund av gang stalking tvingats avsäga mig mitt familjenamn.
2014-07-26, 13:53
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Den sjuka del av samhället som lyckades skapa och hade behov av Svartenbrandt eller Quick hör ihop med ledarna för gang stalking som jag ser det.

John Nashs matematiska modeller gick inte att förneka. Psykförsvar och finansmakt lär då ha funnit ett gemensamt intresse i att med samma matematiska precision kunna styra över opinion och marknad eller varför inte lika organiserad gang stalking mot förment rubbade individer?

Tillämpningen av sitt livsverk fick varken han eller ens Nobel makt att låta fortsätta i den anda de själva hade tänkt.

Jag har en mängd exempel till stöd för min tes. Vilken person menar du att jag utnyttjar?

Jag är fortfarande en och samma person och har aldrig förhållit mig anonym fast jag nu just på grund av gang stalking tvingats avsäga mig mitt familjenamn.

Du solkar ner John Nash med ditt otroliga svammel, jag struntar fullständigt i dina exempel om de inte kan stödjas av fakta. Sedan visar ditt svammel att du inte förstår Nash matematiska modeller.

Men Nash är inte eller har inte utsatts för gang stalking utom i din förvirrade hjärna.
2014-07-27, 22:20
Medlem
Intryck sen senast:

Sista kvällen när jag gjorde senaste hemtentan så kunde jag notera fler än hundra mopedister som åkte utanför mellan 21.30 och 23.30. Tentan skulle vara inlämnad innan tolvslaget. Det var ovanligt mycket för att vara en sen söndagkväll. Bilar tutade och levde om för att störa mig.

Man försöker bomma igen möjligheterna att skaffa inkomst för mig, det märks tydligt, medan folk som är involverade samtidigt lockar med olika jobb som förmodligen är set-ups där jag kan förtalas eller liknande. När jag kollar upp chefer är de sammankopplade med folk jag vet är i nätverket och på de arbetsplatser som erbjuds vet jag att det finns folk som är delaktiga i GS, som posten t.ex.

Jag har testat på mindre enklare sommarjobb den senaste tiden och även noterat att de försöker störa en till viss del, sabotera med mera men lärt mig hantera det.

En person stannar cykeln strax utanför ett av mina lägenhetsfönster och givetvis är den starkt rödfärgad sedan tar han upp en vit Ipad och viftar den i luften, bara lyfter upp den med ena handen och gör rörelser med den utan att använda den, vinklar den emot mig med den främre kameran som är vid skärmen som för att ta bild sedan lägger ner den i ryggsäcken och cyklar iväg.

2 personer åker inlines, en av dom tar sig i skrevet och ruskar om ballen mot mig som typ Michael Jacksson fast mer extremt och håller den i 5 sekunder.

En person går förbi och gör tecken med armarna allt eftersom och pekar med hela armen mot mig medan den går förbi då jag sitter på en plats.

Märkt cyklister som felsignalerar att de ska till ställen när jag går över vägen som att de ska svänga sedan fortsätter de cykla framåt.

Häromdagen går en okänd man förbi mig vid ett ställe och säger till mig och ingen annan med hög röst "Go home!" detta strax efter att en annan person med OBEY keps Och OBEY tröja gått förbi mig och försökt få mig att notera den personen. Tydlig Manipulering.

Personer som jag aktivt uttrycker att jag värderar och gillar vänds snart så de börjar agera aggressivt mot mig. Ett kärlekssamtal slutar snart i massa utropstecken och gräl.
Flertalet av de jag interagerar med blir extremt sura för ingenting.

Jag tror man försöker få mig att skapa vänskapsband och relationer som sedan ska slitas upp och därmed skapa emotionella sår hos mig.

Andra saker som är vanliga är att folk spottar precis i närheten där man är.

Den här veckan när jag samtalar med en släkting om mina högskoleval för hösten, och lustigt nog när jag går igenom alla val som jag gjort så börjar hon tre gånger samtala om ämnen som är relaterade till mina ansökningar, helt i takt som de dyker upp på min skärm när jag bläddrar ned då jag går igenom listan medan hon pratar. Jag märker även tonläget som blir lite speciellt när de nämns. Jag har inte berättat att jag sökt och det sker helt timeat med när jag läser listan för mig själv.

Det får mig att bekräfta något jag funderat över ett tag att min aktivitet på datorn delas med flertalet andra i nätverket i realtid. Annars hade det inte funkat om hon nu inte tog emot kommando från nätet medan vi pratade i telefon. Hon har även konstant gjort uttalanden som har med mina google sökningar och liknande att göra, om jag googlar bröderna Dalton så givetvis så nämner hon Bröderna Dalton bara någon dag efter.

Flertalet av de jag misstänker har t.ex försvunnit från min facebookchat när jag fört min muspil över deras namn eller klickat för att starta konversation, exakt samtidigt.

Man börjar mer och mer använda folk från olika nationaliteter. Olika typer av invandrare. Även zigenare. Bara för någon vecka sedan nämner en tiggare mitt namn när jag går förbi utan att jag introducerat mig till henne eller nån annan zigenare.

Vissa saker är organiserade. jag kommer till en plats där står det en mindre vit lastbil som tutar kraftigt mot mig sedan åker den fram till en bil framför sedan sitter en man i det andra sätet och gör rörelser med armen ut genom fönstret, upp och ned.

Jag kontrar och använder det som en humoristisk idé kring en karaktär med en okontrollerbar ninja-arm som aktiveras vid olika tillfällen. Jag har på senare tid kunnat använda min fantasi för att skapa ett skydd och därmed en Iron Dome mot alla psykologiska attacker.

Även noterat: Bilar som lyser med helljus från parkeringsplats mot stället där jag bor.
Folk som stått mitt i natten och kollat upp mot min lägenhet.

Flertalet skumma initiativ från kommunen har folk i släkten jag inte tror är engagerade klagat på. säkert 5 saker de finner extremt absurda vad gäller kommunens hantering av ett ärende.
Man även vid ett tillfälle gett fel medicin till en släkting på ett sjukhus vilket hade kunnat sluta illa.

Man fortsätter att försöka få en annan släkting att hamna i någon olycka, bilar som kör galet, bussar och allt möjligt folk som beter sig underligt i trafiken. En annan släkting som noterat saker i huset och hemmet och klagat över det har fått tumörer den senaste tiden. Har misstänkt det senaste året att de varit utsatta för GS. Deras grannes absurda beteende, som börjat bli så sjukt bizarr, aggressiv och förtala dem om allt möjligt, sabotaget, ljuden jag hört där med mera. H*n hade märkt underliga detaljer. Jag minns kommentaren om att det pågår mycket skumma saker här, som att det var tomtar på loftet eller liknande uttryck..

GS förklarar även det konstiga bemötande jag fått från läkare de senaste åren när jag gjort undersökningar och legat på sjukhus för ett fysiskt symptom. Jag funderade på om det ens var lagligt att bete sig så.

Community-stalking med kärnan i ett medborgargarde eller frimurare är min starkaste misstanke i dagsläget. Samtidigt är mycket de gör illegalt. Det är en paradox..

Ska berätta mer om min mentala "Iron Dome", mitt psykologiska självförsvar i nästa inlägg jag skriver.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in