2014-07-27, 22:05
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Var kommer blodet på tejpen i håret ifrån, från vilken skada? Å ena sidan förklarar man avsaknaden av blod i KJ lägenhet med att skadorna som VB tillfogades inte nödvändigtvis innebar stort blodflöde, men å andra sidan så var tejpbitarna blodbesudlade. Även i bilen hittades blod, och på en tejprulle, handskar samt en plastpåse.
Du har missat att hon styckades efteråt?

Och för att inga missförstånd skall uppstå - så ingen har antytt att hon mördats uppe på badrumsskåpet och det då kommit blod på tejpen.
Citera
2014-07-27, 22:07
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Du får tycka och tro att han är som vem som helst när det är lämpligt, han anses än dock som säregen även av HR när det passar. Men ifall du läser domen ordentligt så ser du dock att dom
väljer fritt, precis som du vad dom vill eller inte vill tro på i hans "berättelse". Flaskor i
rumpestumpen inte så mycket,tejprullar en hel del. Det är en av den värsta, mest svävande och ojämna dom jag någonsin läst och nej han har inte handlat i affekt!!
Hur vet du att han inte handlat i affekt?

Och att han är skyldig finns det tung bevisning för. Blod i bilen, blod på tejpen, hans DNA på ett avtvättat ben osv.
Citera
2014-07-27, 22:09
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Du får tycka och tro att han är som vem som helst när det är lämpligt, han anses än dock som säregen även av HR när det passar. Men ifall du läser domen ordentligt så ser du dock att dom
väljer fritt, precis som du vad dom vill eller inte vill tro på i hans "berättelse". Flaskor i
rumpestumpen inte så mycket,tejprullar en hel del. Det är en av den värsta, mest svävande och ojämna dom jag någonsin läst och nej han har inte handlat i affekt!!

Dom bedömer de bevisen som läggs fram och tar upp vad han sagt. Det håller inte.
Säregen är nog ett bra namn förövrigt, men det handlar inte om att inte tro på honom utan det som läggs fram emot honom sopar bort det han säger.
Det är alltså den enklaste förklaringen en anklagad tar till det är ditlagt och jag har inte gjort något.-

Jag har läst den här domen flera gånger och tar fram det dom verkligen säger. Och hur dom resonerar om vad just KJ säger. Han körde med att säga att han kört med flaska för att sen få ränneskita och inte dyka upp till mötet med sin vän. Det va väl så att det va den dagen man hittade första fyndet har jag för mig. Kan man festa och dricka öl och ha flickvänner bör man kunna knyta skorna och han är bevisligen fullt kapabel till att döda och stycka samt dumpa.-

Ja, han är kapabel till en del medan hans föräldrar och andra vill ha honom nästan förståndshandikappad. Det är han dock inte.
Citera
2014-07-27, 22:09
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han blev inte ombedd att förevisa en enda pryl som han tejpat med denna sårtejp. Belägg för att tio bitar av nämnd sårtejp återfanns i VB:s hår? Hur kunde han begå mordet i lägenheten utan att lämna ett enda spår, varken blod eller liklukt? Hur fick han ut kroppen ur lägenheten utan att bli sedd? Vem var den unga söta kvinnan med asiatiskt utseende som gick på vår lilla väg där unga söta kvinnor sällan går vid en tidpunkt som passar mycket bra ihop med tidpunkten då hon uppges ha lämnat lägenheten?
Det fetade: Haka inte upp dig för mycket vid just den saken.

Styckmordet nedan utfördes i en lägenhet, i ett badkar och hur mycket spår tror du
kriminalteknikerna hittade där vid en genomsökning?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13186712.ab

Och det snackas så mycket i tråden om MOTIV; det måste finnas ett mycket starkt motiv
annars dödas det inte.
Läs då här:

Numera, efter några månader bakom galler, är Johan Flykt och Dennis Jonsson snaggade, medan Andreas Clarström har kvar hårgelélooken. Att de här tre unga männen gjort sig skyldiga till ett av de grymmaste och vidrigaste morden i svensk kriminalhistoria vore svårt att gissa sig till. Även när man vet det är det nästan omöjligt att ta in att NÅGON tonåring kan ha utvecklat så sadistiska böjelser.
Den där dagen för ett år sedan, tisdag den 7 september 2010, var en dag som alla andra i Bollnäs. Förutom att tre tonåringar bestämde sig för att det var en bra idé att tortera, mörda och stycka en kille de nyss lärt känna: Christian Larsson, 26. De var övertygade att han stulit en burk med 40 tabletter av ett narkotikaklassat läkemedel av Johan Flykt, ett tillräckligt motiv för den nya tidens styckmördare.
I tingsrätten fick de tio, elva och tolv års fängelse. Nu sitter trion här i hovrätten i Sundsvall och hukar. De vill ha kortare straff. Åklagaren vill ge dem längre. Ingen är nöjd.

Den alltid lika läsvärde Lars Lindström på expressen står för texten.

http://www.expressen.se/kronikorer/lars-lindstrom/den-nya-tidens-styckmordare/
Senast redigerad av Grandioso 2014-07-27 kl. 22:11.
Citera
2014-07-27, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vittnet sa i TR att hon tycker det är ovanligt med en ung söt tjej på vår lilla väg den tiden en lördagkväll. Att hon dessutom hade asiatiskt utseende gör det mycket sannolikt att det var VB.

Ge då en förklaring till att mannen som körde inte vittnade om denna tös som gick efter en smal grusväg i norrländska obygden, märkte inte ens att tösen fanns.
Citera
2014-07-27, 22:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du har missat att hon styckades efteråt?

Och för att inga missförstånd skall uppstå - så ingen har antytt att hon mördats uppe på badrumsskåpet och det då kommit blod på tejpen.

Nej det har jag inte missat och styckningen är central i blodfrågan tycker jag. Det skedde inte i lägenheten eftersom att man inte hittade blodspår där, så kan det vara. Varken mord eller styckning, för hur fick han ut en hel kropp osedd? Enda chansen är om de var minst två som hjälptes åt att snabbt bära ut kroppen från lägenheten.
Citera
2014-07-27, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Dina frågor är ointressanta, om medel använts mot hundarna skulle polisen kommit på det, att känna till sådana medel är inget märkvärdigt det finns ett flertal medel också.
Med betalning finns det inget svar på, man kan säga att KJ skulle aldrig ha kunnat finansiera något beställningsmord med hans ekonomi och han skulle aldrig ha klarat av logistiken, det behövs fordon, kommunikation som inte kan spåras m.m.
Varför är mina frågor ointressanta? Jag tänkte som så att du skulle nappa på frågan och antyda att MB sålde bilar i maj för att få loss pengar till att betala gärningsmännen men så var tydligen inte fallet enligt dig.
Citera
2014-07-27, 22:22
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej det har jag inte missat och styckningen är central i blodfrågan tycker jag. Det skedde inte i lägenheten eftersom att man inte hittade blodspår där, så kan det vara. Varken mord eller styckning, för hur fick han ut en hel kropp osedd? Enda chansen är om de var minst två som hjälptes åt att snabbt bära ut kroppen från lägenheten.
Nej, varför skulle det behöva vara två för det?
Citera
2014-07-27, 22:24
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Nähä. Så du menar att dådet är överlagt eller vad menar du?
Citera
2014-07-27, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur vet du att han inte handlat i affekt?

För att jag vet det, mer än så finns inte att säga. Du däremot ställde en fråga i affekt utan
större eftertanke.

Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Dom bedömer de bevisen som läggs fram och tar upp vad han sagt. Det håller inte.
Säregen är nog ett bra namn förövrigt, men det handlar inte om att inte tro på honom utan det som läggs fram emot honom sopar bort det han säger.
Det är alltså den enklaste förklaringen en anklagad tar till det är ditlagt och jag har inte gjort något.-

Jag har läst den här domen flera gånger och tar fram det dom verkligen säger. Och hur dom resonerar om vad just KJ säger. Han körde med att säga att han kört med flaska för att sen få ränneskita och inte dyka upp till mötet med sin vän. Det va väl så att det va den dagen man hittade första fyndet har jag för mig. Kan man festa och dricka öl och ha flickvänner bör man kunna knyta skorna och han är bevisligen fullt kapabel till att döda och stycka samt dumpa.-

Ja, han är kapabel till en del medan hans föräldrar och andra vill ha honom nästan förståndshandikappad. Det är han dock inte.

Jodå han är "förståndshandikappad", och det vet jag. Han kan rensa fisk och knyta skor dessa påståenden är tagna ur sitt sammanhang för att misskreditera Pappan, KJ däremot säger det som
han hört av Pappan allt för många gånger sedan barnsben, dessa påståenden har fått för stora
proportioner.
Citera
2014-07-27, 22:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Ge då en förklaring till att mannen som körde inte vittnade om denna tös som gick efter en smal grusväg i norrländska obygden, märkte inte ens att tösen fanns.
Bättre du läser FUP.
Citat:
Hennes man [JB] såg inte tjejen, han hade problem med magen på hemfärden och koncentrerade sig bara på att köra bilen och sprang sedan snabbt in på toa.
Citera
2014-07-27, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nähä. Så du menar att dådet är överlagt eller vad menar du?

Överlagt är inte motsatsen till affekt, det vet vi båda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in