2014-07-27, 20:59
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Då kunde han ha sagt att den låg på badrumsskåpet direkt när tejpen kom på tal, istället för att anta att den låg på bordet.

Den här gissningsleken om vad han skulle ha sagt och gjort leder ingen vart.
Det han sagt är: Jag har använt sårtejpen som eltejp men kan inte förevisa en enda pryl som jag tejpat med denna sårtejp - trots att jag frenetiskt försökt att få tejpen att inte dela sig. Det enda tillfälle jag kan påminna mig jag använt tejpen är när jag en gång skulle rulla en cig. - All annan tejp inkl. min eltejp befinner sig i farsans garage.

Eftersom tio bitar av nämnd sårtejp återfanns i VB:s hår - och det som återstod av tejpen blev kvar på rullen på KJ:s badrumsskåp - kan man tänka sig att KJ haft ett väldans sjå med att tejpa ihop duschdraperiet och sedan ytteremballaget för att skyla detta. Han bör då ha använt vad han haft till hands, bl.a. snören, rep, eltejp (svart till svarta sopsäckar), grepptejp, kamouflagetejp och allt vad han kunnat hitta. - När han sedan åker till sin bror letar han efter tändvätska eftersom han tänker elda, och då förslagsvis allt han inte kunde ha kvar efter att ha kört VB till temporär plats - för att senare i omgångar transportera henne till fp1 resp. fp2.
Citera
2014-07-27, 21:07
Avstängd
micro113s avatar
Det här förhöret går INTE att prata bort - KJ röker sig själv helt enkelt.

F: Mmm. Kristoffer, det är så här att vi har hittat blod i din bil.
H: Okej. Hur då? Var då? Hur fan…
F: Vad sa du?
H: Ehh…det…hur fan, hur då?
F: Jaa, vi…vi kan…hur relaterar du själv det här?
H: Är det mitt?

F: Vad sa du?
H: Är det mitt blod?
F: Men jag säger så här istället Kristoffer. Hur kommer det sig att det finns blod i din bil?
H: Det har jag ingen aning om. Hade jag vetat att det fanns blod i min bil, så hade jag ju gjort
någonting åt det.
F: Vad…hur tänker du nu?
H: Då…om jag hade haft någonting…ja, mitt typ sån här airsoft………….och det så hade det
varit blodigt och…då…och i och med att ni…jag fick veta från Kuriren två dagar innan
……….att ni skulle hitta nått så hade jag ju antagligen tagit liksom några andra…vad heter
det…det…när ni konfronterade upp lösningsmedlet från farsans garage och liksom sprayat
hela bilen.
F: Hur menar du nu? Nu…förklara det, vad du menar.
H: Om jag inser att jag skulle bli tagen för någonting sånt här, då hade jag ju saniterat hela
min…bilen. Om…och för…och min lägenhet och min…ehh…allt där jag hade mina
airsoftvapen och att det är liksom…jag hade gjort…då hade ni inte ens hittat ett fingeravtryck
av mig någons…på nått ställe.
F: Det är så du tänker?
H: Ja, det är så jag tänker. För i så fall så….
F: Du sa att…är det mitt blod. Vad är det…hur tänkte du då?
H: Ja, men blod som blod.
F: Är det det enda du… är det du tänker eller tänker du något annat?
H: Ja, hur hamnade det där.
F: Vilket?
H: Blodet.
F: Du tänker på det?
H: Ja, hur hamnade blodet i min bagagelucka.
F: Mmm. Kan du utveckla det?
H: Ja, men…vem är det som har varit in och sätt in blod i mi…in i min ba…bagagelucka.
F: Mmm.
F2: Vem har sagt att det är i bagageluckan?
H: Va?

Sid 1759/1760

På sid 1762

FL har fortfarande inte vare sig sagt eller bekräftat "bagagelucka"

H: Nån har varit in i min lägenhet, tar ej tejpbit från en tejprulle som de ser…ehh…och sen
så…man…det är ju liksom bara att spå…kolla liksom min facebookslista eller nått för folk
som typ…pra…som jag pratar med och där finns ju hon och så liksom kan jag ha nämnt
någon stans att jag skulle till henne och göra någonting och så är det ju bara att de
plockar………..tejprullar…bitarna och liksom lägger i hennes hår och så…ehh…liksom blir
jag häktad på det och sen så är…inte så jäkla svårt att bryta upp en bagagelucka på en bil.
Liksom…ja, men då har jag liksom dödat henne. Då är det liksom bara ta och droppa något
blod någonstans på bagageluckan.
F: Vars då sa du?
H: På…någonstans i bagageluckan. Och liksom stänga igen.…..ja, de märker ju ingenting.
Det enda sättet som jag märker om någon har varit in i min lägenhet, det är om någonting är
bortplockat det har det inte varit

[...]

F: Mmm. Vad tror du om inne i bilen då?
H: Nä, det…
F: Tror du att det finns blod där också?
H: Jag vet inte. Säkert om det finns ………………..…inte svårt att gå in i bilen
heller…………..

1764
F: Kristoffer?
H: Va?
F: Hur tänker du?
H: På?
F: Ja, jag säger att det är hennes blod. Hur tänker du?
H: Ja, men det visste jag ju redan i och med att som…du bara sa blod. Nog vet jag att…ja,
men nu…nu har någon hitta någonting
Senast redigerad av micro113 2014-07-27 kl. 21:14.
Citera
2014-07-27, 21:18
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
Jag gör ett nytt försök:

@micro113: Varför är du så säker på att KJ och VB var ensamma i lägenheten kvällen hon försvann?
Inget talar för något annat.
Citera
2014-07-27, 21:19
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Då kunde han ha sagt att den låg på badrumsskåpet direkt när tejpen kom på tal, istället för att anta att den låg på bordet.

Den här gissningsleken om vad han skulle ha sagt och gjort leder ingen vart.
Nej, det kunde han inte - eftersom han inte riktigt visste var den låg och han därför säger var den brukar ligga- han anger inte var den ligger.
Citera
2014-07-27, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det han (KJ) sagt är:

Du må memorera och länka om och om igen vad killen sagt, möjligtvis att du bryr dig men vad spelar
det för roll egentligen ? Hovrätten har sagt sitt, KJ:s "berättelser" bör iakttas med stor försiktighet
både i förundersökningsprotokollet och i rätterna. Hans ord spelar därmed ingen större roll då
grabben är för "psykisk säregen". Detta vet du, detta vet jag så varför hålla på som du gör?
Citera
2014-07-27, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Inget talar för något annat.

Ja....det är ju också ett svar.....

Kan du ge konkreta exempel på vad som absolut talar för att det INTE dök upp någon fler i lägenheten under kvällen?

Citera
2014-07-27, 21:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det han sagt är: Jag har använt sårtejpen som eltejp men kan inte förevisa en enda pryl som jag tejpat med denna sårtejp - trots att jag frenetiskt försökt att få tejpen att inte dela sig. Det enda tillfälle jag kan påminna mig jag använt tejpen är när jag en gång skulle rulla en cig. - All annan tejp inkl. min eltejp befinner sig i farsans garage.

Eftersom tio bitar av nämnd sårtejp återfanns i VB:s hår - och det som återstod av tejpen blev kvar på rullen på KJ:s badrumsskåp - kan man tänka sig att KJ haft ett väldans sjå med att tejpa ihop duschdraperiet och sedan ytteremballaget för att skyla detta. Han bör då ha använt vad han haft till hands, bl.a. snören, rep, eltejp (svart till svarta sopsäckar), grepptejp, kamouflagetejp och allt vad han kunnat hitta. - När han sedan åker till sin bror letar han efter tändvätska eftersom han tänker elda, och då förslagsvis allt han inte kunde ha kvar efter att ha kört VB till temporär plats - för att senare i omgångar transportera henne till fp1 resp. fp2.
Han blev inte ombedd att förevisa en enda pryl som han tejpat med denna sårtejp. Belägg för att tio bitar av nämnd sårtejp återfanns i VB:s hår? Hur kunde han begå mordet i lägenheten utan att lämna ett enda spår, varken blod eller liklukt? Hur fick han ut kroppen ur lägenheten utan att bli sedd? Vem var den unga söta kvinnan med asiatiskt utseende som gick på vår lilla väg där unga söta kvinnor sällan går vid en tidpunkt som passar mycket bra ihop med tidpunkten då hon uppges ha lämnat lägenheten?
Citera
2014-07-27, 21:37
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Du må memorera och länka om och om igen vad killen sagt, möjligtvis att du bryr dig men vad spelar
det för roll egentligen ? Hovrätten har sagt sitt, KJ:s "berättelser" bör iakttas med stor försiktighet
både i förundersökningsprotokollet och i rätterna. Hans ord spelar därmed ingen större roll då
grabben är för "psykisk säregen". Detta vet du, detta vet jag så varför hålla på som du gör?

Fast dom flesta kör med att det va inte jag som hade mobilen utan någon annan. Och andra måste ha lagt dit detta osv. Där är han inte säregen utan precis som vem som helst som sitter i klistret.
Han fick straffrabatt för sin sk funktionsnedsättning istället för vård. Nu finns det risker anser jag och det hade varit betydligt bättre och säkrare med rättspsykiatrisk vård.,

Enligt hans föräldrar kan han ju inte knyta skorna, men han kan köra flaskor i arslet och dricka öl samt festa. Det är verkligen inget som tyder på att han inte begrep vad han gjorde direkt och någon affekt tror inte jag på. Han är knäpp och samtidigt en lögnhals precis som sin pappa.-

Nä HR skriver så här.
Kristoffer Johansson har gjort gällande att någon kan ha planterat blodet och liklukten i
bagageutrymmet eftersom bilen varit olåst. Även med beaktande av att bilen tidvis varit olåst, framstår denna förklaring enligt hovrättens uppfattning som ytterst långsökt. Som tingsrätten angett förutsätter detta att någon haft motiv att döda Vatchareeya Bangsuan och samtidigt av någon anledning velat få en oskyldig
Kristoffer Johansson misstänkt och dömd för brottet. Mot att blodet och liklukten planterats ut talar även blodets placering och mängd.

Än mindre troligt är att en förövare som inte kände Vatchareeya Bangsuans
och Kristoffer Johansson och deras förhållande skulle försöka lägga skulden på den sistnämnde och dessutom hitta hans lägenhet och där plantera bevisning i form av en tejprulle med ett minimalt blodspår. För hovrätten framstår dessa beskrivna scenarion som så osannolika att de kan lämnas utan avseende.

De här sista orden säger allt. Det finns inte på världskartan helt enkelt. Det är vad HR skriver, och dom menar att det är blaha blaha med planteringsidiotin.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-07-27 kl. 21:43.
Citera
2014-07-27, 21:49
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:

Kan du ge konkreta exempel på vad som absolut talar för att det INTE dök upp någon fler i lägenheten under kvällen?

Skäggig man nämner du.

Men KJ hade ju bevisligen en viss skäggväxt.
Åtminstone på flera bilder jag har sett av honom. Är det uteslutet att han hade det
även den 4 maj 2013?

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/brott-och-straff/article31520.ab/REPRESENTATIONS/w623h350/a21efa407c1a4c4c4cac1ad1a37625950ea977fa.jpeg

Jag säger så här angående tanken att det skulle funnits någon mer än KJ och VB i
lägenheten den ödesdigra majkvällen:

Då hade med all sannolikhet Vatchareeya varit kvar i livet.
Citera
2014-07-27, 21:50
Avstängd
micro113s avatar
Citat:

Var hittar du något om någon skäggig man..?
Citera
2014-07-27, 21:54
Moderator
OYs avatar
Var kommer blodet på tejpen i håret ifrån, från vilken skada? Å ena sidan förklarar man avsaknaden av blod i KJ lägenhet med att skadorna som VB tillfogades inte nödvändigtvis innebar stort blodflöde, men å andra sidan så var tejpbitarna blodbesudlade. Även i bilen hittades blod, och på en tejprulle, handskar samt en plastpåse.
Citera
2014-07-27, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Fast dom flesta kör med att det va inte jag som hade mobilen utan någon annan. Och andra måste ha lagt dit detta osv. Där är han inte säregen utan precis som vem som helst som sitter i klistret.
Han fick straffrabatt för sin sk funktionsnedsättning istället för vård. Nu finns det risker anser jag och det hade varit betydligt bättre och säkrare med rättspsykiatrisk vård.,

Enligt hans föräldrar kan han ju inte knyta skorna, men han kan köra flaskor i arslet och dricka öl samt festa. Det är verkligen inget som tyder på att han inte begrep vad han gjorde direkt och någon affekt tror inte jag på. Han är knäpp och samtidigt en lögnhals precis som sin pappa.-

Nä HR skriver så här.
Kristoffer Johansson har gjort gällande att någon kan ha planterat blodet och liklukten i
bagageutrymmet eftersom bilen varit olåst. Även med beaktande av att bilen tidvis varit olåst, framstår denna förklaring enligt hovrättens uppfattning som ytterst långsökt. Som tingsrätten angett förutsätter detta att någon haft motiv att döda Vatchareeya Bangsuan och samtidigt av någon anledning velat få en oskyldig
Kristoffer Johansson misstänkt och dömd för brottet. Mot att blodet och liklukten planterats ut talar även blodets placering och mängd.

Än mindre troligt är att en förövare som inte kände Vatchareeya Bangsuans
och Kristoffer Johansson och deras förhållande skulle försöka lägga skulden på den sistnämnde och dessutom hitta hans lägenhet och där plantera bevisning i form av en tejprulle med ett minimalt blodspår. För hovrätten framstår dessa beskrivna scenarion som så osannolika att de kan lämnas utan avseende.

Du får tycka och tro att han är som vem som helst när det är lämpligt, han anses än dock som säregen även av HR när det passar. Men ifall du läser domen ordentligt så ser du dock att dom
väljer fritt, precis som du vad dom vill eller inte vill tro på i hans "berättelse". Flaskor i
rumpestumpen inte så mycket,tejprullar en hel del. Det är en av den värsta, mest svävande och ojämna dom jag någonsin läst och nej han har inte handlat i affekt!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in