2014-07-27, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Vi fick ju en match avbruten härom året på grund skyfall. Kommer det extremt mycket vatten på kort tid kan den bästa gräsplan bli ospelbar.
Visst kan man inte styra över vädrets makter om man spelar utomhus men Kompisvallen har ju tak, däri ligger det tragiska.
Citera
2014-07-27, 16:34
Medlem
nygards avatar
Ni som ifrågasätter Stahre. Jag förstår inte? Mannen är ju ett geni.
Citera
2014-07-27, 16:38
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Detta regn var ju inte direkt någon överraskning.
Att det kan komma vatten i sådan mängd, att planen blir ospelbar snabbt.
Där håller jag mig dig till fullo.
Undrar vad detta slarv kostar AIK, det är verkligen som att kasta pengar i sjön.
Då man har möjlighet att hindra regnet ens nå planen, amatörer är nått som kommer i tankarna omgående.

Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Visst kan man inte styra över vädrets makter om man spelar utomhus men Kompisvallen har ju tak, däri ligger det tragiska.

Klart man hade kunnat planera bättre så en arrangörsmiss är det väl.

Konspirationsteorin: Det gjordes medvetet för att driva på frågan om konstgräs på Friends?

Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Ni som ifrågasätter Stahre. Jag förstår inte? Mannen är ju ett geni.

Ja, fullständigt briljant. Fick han inte sitt kontrakt förnyat i våras? Det är Mild som ska hyllas.
Citera
2014-07-27, 16:39
Medlem
Nu vill jag inte försvara AIK i det här men det var faktiskt en överraskning att det regnade så mkt som det gjorde. Att det skulle åska var ingen nyhet men både SMHI och Klart.se skrev att det skulle regna måttligt, inte att det skulle regna lika mkt på 30 minuter som det normalt gör på en hel jävla månad.

Dock som sagt är det dåligt gjort av dom iallafall då alla vet hur jävla dåligt arenan hanterar regn och borde vara stängt för minsta skur.
Citera
2014-07-27, 17:02
Avslutad
Gött, då skriver vi helt av ifk från guldet.
Citera
2014-07-27, 17:33
Medlem
cudders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Är visserligen på en Salorm-fylla, men enligt mig är det bara att skeppa iväg Olsen till Turkiet efter säsongen. Han är helt enkelt för dålig för ett mästarlag. En sorts Jonas Sandqvist in disguise.
Han är åtminstone bättre än Dahlin.
Citera
2014-07-27, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cudder
Han är åtminstone bättre än Dahlin.
Svårt att avgöra om du tramsar eller bara är korkad. Dahlin var allsvenskans bästa målvakt förra säsongen. Robin tillhör möjligtvis övre halvan men det beror snarare på att de andra är dåliga än att han är bra.
Citera
2014-07-27, 17:53
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Svårt att avgöra om du tramsar eller bara är korkad. Dahlin var allsvenskans bästa målvakt förra säsongen. Robin tillhör möjligtvis övre halvan men det beror snarare på att de andra är dåliga än att han är bra.

Vem vill du att MFF tar in?
Citera
2014-07-27, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vem vill du att MFF tar in?
Dahlin, Wiland och Jansson i den ordningen står på min lista. Wiland skulle nog passa bra i två år sen är Sixten redo att ta över. Jag ger Robin säsongen ut att bevisa att han är MFF-material.
Citera
2014-07-27, 18:08
Bannlyst
Tänk er Wiland i MFF. Skandinaviens överlägset bästa målvakt de senaste 5 åren. MFF hade spikat igen målburen ordentligt. Endast hans målvaktsspel skulle kunna ta MFF till CL-gruppspel.

Dessutom vore det en perfekt lösning för Mohlin eftersom Wiland håller i max 2-3 år.
Citera
2014-07-27, 18:29
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Tänk er Wiland i MFF. Skandinaviens överlägset bästa målvakt de senaste 5 åren. MFF hade spikat igen målburen ordentligt. Endast hans målvaktsspel skulle kunna ta MFF till CL-gruppspel.

Dessutom vore det en perfekt lösning för Mohlin eftersom Wiland håller i max 2-3 år.

Ska Bea stå i vårt mål? Herregud, de måste finnas nått vettigt att ta in.
Citera
2014-07-27, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Ska Bea stå i vårt mål? Herregud, de måste finnas nått vettigt att ta in.

Finns inget vettigare än Wiland för svensk fotboll. Olsen håller ju uppenbarligen inte och då måste man skaffa en fullgod ersättare som kan spika igen målburen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in