Citat:
Ursprungligen postat av
Tinuviel
Det är obegripligt formulerat. Men ska texten inte tolkas som om kostnaderna blir 100 miljoner lägre för 2014 och 180 miljoner lägre för 2015?
Håller med, det är enda sättet som jag kan tolka det på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
Det räcker inte med 22 - 23 miljarder.
22,7 miljarder är enbart vad Migrationsverket anser sig behöva för "Barn Utan Vårdnadshavare" under "Utgiftområde 8" (Migration).
Om man summerar alla differenser som redovisas i kapitel fyra, så blir det mer än dubbelt så mycket:
Sammantaget ...
trumvirvel ...
ytterligare 48,4 miljarder 2014 - 2018.
http://www.migrationsverket.se/download/18.36084ac214622cf659933de/1406196270831/Migrationsverkets+prognos+24+juli+2014.pdf
Vilka tabeller har du summerat? Kapitel 4 är lite svårtolkad, det ser ut som samma utgifter dyker upp flera gånger.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bajsfacisten
Både utgiftsområde 8 och 13 är direkta utgifter för invandringen i statsbudgeten.
Japp, så tolkar jag det. Har inte länkar framme, men för något år sedan låg område 8+13 på ca 20 miljarder, med en prognos om några år (2016-2017?) på uppemot 30 miljarder. Detta justerades nedåt i efterföljande budget, vilket jag tyckte såg ut som önsketänkande.
I migrationsverkets senaste rapport hoppas de på ett bättre läge om några år, vem tror på det?
Det ser ut som öppet mål för SD. Bara att presentera prognoser från 2006 jämfört med verkligt utfall.
Det är inte heller så svårt att räkna ut hur många hundratals miljarder invandringen kostat (utgiftsområden 8+13, socialbidrag, sjukvård, osv) sedan 2006. Ställ därefter den retoriska frågan om vi fått in ens hälften så många miljarder i skatt från den gruppen?