Tjenare! Aldrig skrivit om detta förut så vet inte riktigt var jag ska börja men kan väl testa mig fram.
Jag är 18 år och lever inte speciellt nyttigt, dricker 1-2 gånger per helg, rökt några få gånger och sådant.
Aldrig haft några fysiska/psykiska problem innan.
Nu till ämnet, för cirkus 2 veckor sedan hade jag min första panik attack och det var det värsta jag varit med om. Var helt övertygad om att jag skulle dö så ringde ju genast ambulans, sprang runt i lägenheten som en tok och förstod inte vad som hände. hjärtat gick i 390 och jag var svimfärdig. Sen efter cirka 45 minuter hade allt lugnat sig och vi ringde och bad dom avboka ambulansen. Men ända sen den dagen har jag haft kanske en panikattack varann dag men börjat lära mig oh kontrollera dom. Fast jag går ständigt runt och oroar mig för hjärtattack/hjärtinfarkt för det kan sticka till och göra rejält ont under kanske 1-2 minuter per dag. Har gjort EKG 2 gånger, kollar syressättning samt blodprover, frisk som en nötkärna är jag men kan ändå inte släppa tanken att närsom helst kommer jag få hjärtattack.. Så tänkte kolla med er om ni har något bra tips mot detta eller om ni har varit med om liknade. Tacksam för alla svar!