2014-07-26, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Nu kanske det lät som jag själv testat droger men det har jag verkligen inte. Dricker inte ens alkohol, så tråkig är jag. Jag vet, det är skitjobbigt att ge sig iväg ut när man inte känner sig i form, blir så lätt en ond cirkel. Men man får ta sig i kragen och bestämma sig för att göra det även om det tar emot.

Jo man får ju vara starkare än sina s.k hjärnspöken för så som jag förstått är det oftast en själv som startar alla attacker Flashback är ju bättre än terapi snack haha! Känns bättre när man fått skriva av sig lite så kanske går ut oh går en sväng ikväll
Citera
2014-07-26, 20:56
Medlem
194.18.169.38s avatar
Venlafaxin är bra grejer. Ingen risk att skita på sig under första månaden av intaget som med sertralin.

Att behöva ta med sig två par extra kalsonger till jobbet är ju rätt störande.

Golden retriever-valp är bra för psyket. (Om man klarar att sköta om och uppfostra den ordentligt vill säga.
Citera
2014-07-26, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 194.18.169.38
Venlafaxin är bra grejer. Ingen risk att skita på sig under första månaden av intaget som med sertralin.

Att behöva ta med sig två par extra kalsonger till jobbet är ju rätt störande.

Golden retriever-valp är bra för psyket. (Om man klarar att sköta om och uppfostra den ordentligt vill säga.

Hahah jo det kan ja tänka mig är jävligt frustrerande! Hur är det med bieffekter på Venlafaxin då?

Har själv två stycken Tibetanska terrier. Vet dock inte om dom rackarna är så bra för psyket haha

Ställer en till fråga här då jag inte lyckats hitta så värst mycket givande information om just detta, är det vanligt att man har bröstsmärtor från och till och lite smått ont i vänsterarmen? Vet att jag inte har några hjärtproblem eller något sånt men tänkte om nån här varit med om liknade!
Citera
2014-07-26, 21:02
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magicshrooms
Hur är det med bieffekter på Venlafaxin då?

Det vanligaste (drabbar inte alla) är väl muntorrhet, illamående och trötthet.
Citera
2014-07-26, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Det vanligaste (drabbar inte alla) är väl muntorrhet, illamående och trötthet.

Trötthet hade då inte varit någon bieffekt för mig. Jävligt svårt att somna dom senaste nätterna, men det andra kan man ju leva med
Citera
2014-07-26, 21:08
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magicshrooms
Trötthet hade då inte varit någon bieffekt för mig. Jävligt svårt att somna dom senaste nätterna, men det andra kan man ju leva med

Instämmer.

Man är beredd att ta en hel del för att slippa ångesten...
Citera
2014-07-26, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Instämmer.

Man är beredd att ta en hel del för att slippa ångesten...

Hade nog kunnat utkämpa ett helt krig ensam för att slippa skiten.. Usch och fy!
Citera
2014-07-26, 21:23
Medlem
En fråga du ska ställa dig själv är ungefär:

Vill jag verkligen må bättre i grunden eller vill jag lära mig hantera problemen?

Är svaret det sistnämnda borde du boka psykolog och prata med någon, kanske prova någon medicin.
Citera
2014-07-26, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg

Vill jag verkligen må bättre i grunden eller vill jag lära mig hantera problemen?

Är svaret det sistnämnda borde du boka psykolog och prata med någon, kanske prova någon medicin.

Självklart vill jag ju må bättre i grunden samt lära mig hantera det!
Citera
2014-07-26, 21:29
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg

Handlar ju om två steg.

Ett; lära mig hantera problemen.

Två; må bättre i grunden.
Citera
2014-07-26, 21:33
Medlem
euns avatar
Har själv haft en del panikattacker både milda och riktigt hemska. Låg t ex på golvet och skakade och hallucinerade smått när jag vände på huvudet. Så jag vet hur det känns. Tycker du ska söka dig till psyk så att du eventuellt kan få medicin och lära dig lite knep för att kontrollera det. Nu var det dock några månader sen jag hade en senast och ett år senast jag hade en stor, så det går över!

Önskar dig lycka till med måendet och hoppas att det reder ut sig!
Senast redigerad av eun 2014-07-26 kl. 21:36.
Citera
2014-07-26, 21:35
Medlem
gato12s avatar
Finns en bok du kan läsa, och som även används inom vården; "Ingen panik" av Carlbring.

Ska vara riktigt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in