Citat:
Ursprungligen postat av
KSP
Har inte fup tillgänglig just nu, men exakt vad anses som avvikande i kjs telefontrafik just denna dag jämfört med de övriga dagarna strax innan?
Kan de avvikande beteendet ha att göra med ytterligare en annan mobil eller att han undvek ytterligare press ifrån folk som var nyfikna och att media ville få tag på honom?
Är du övertygad om att kJ var ute och placerade kroppsdelarna på respektive fyndplats trots att han var medveten om att han hade span i hälarna?
Nej, jag är inte övertygad om detta, det är en
teori. Jag noterar bara vad som står i fup, på sidan 444. Jag tycker det framkommer ganska tydligt att det just här finns ett stort antal "oredovisade" timmar där KJ
kan ha flyttat kroppsdelar - från kl 17.37 söndagkväll till kl 12.32 måndag.
Måndag 18 maj.
...Efter klockan 17.37 finns inga mastuppkopplingar på KJ:s telefon. Det är oklart vad han gör efter detta klockslag.
Söndag 19 maj.
Inga samtal till eller ifrån KJ:s
röda telefon, detta indikerar att telefonen är avstängd. Endast tre mycket korta samtal till KJ:s
blå telefon, något som indikerar att denna också varit avstängd. Kontroller är genomförda med Telia Soneras enhet för Speciella utredningar och de bekräftar att de tre korta samtalen är samtal som har kopplat fram till KJ:s telefon, något som betyder att man svarat i telefonen när det har ringt. Inga utgående samtal eller SMS.
Telefontrafiken denna dag år i den granskade perioden avvikande, då det är mycket liten förekomst av telefontrafik.
Måndag 20 maj använder han bankomatkortet 04.33 vid Statoil, Garnisonsgatan i Boden.
Först kl 12.32 svarar han i telefonen och kopplar då upp i ett område som kan täcka in fyndplatsen för VB men också föräldrahemmet.