Citat:
Ursprungligen postat av
Roccy
@micro113:
Vad är din åsikt, om någon, om huruvida KJ kunde transportera torson SJÄLV till FP2?
Torso - utan ben. Jag ser inte varför han inte skulle klara det.
Det handlar inte om någon sjukdomssvag kille utan en kille med tillräckligt god kondition och fysik för att klara 12 timmars krig i skogen.
Citat:
Vad är din åsikt om valet av FP2?
Ingen åsikt - borde jag ha det?
Citat:
Hur sannolikt anser du att det är att det kan ha funnits fler personer än KJ och VB i lägenheten kvällen hon försvann?
Noll.
Han har själv uppgett att det är han och hon och inte tyder på annat.
Ok, jag börjar med att ge min syn på dessa.
K
Citat:
J kunde, enligt mitt tidigare resonemang i tråden, sannolikt inte ha gjort det själv, inte omöjligt, men inte heller sannolikt.
FP2 är extremt ologisk ur ett logiskt och taktiskt perspektiv. Jag tror att KJ, med eller utan medhjälpare, var mkt nära att bli upptäckt under bärandet och tvingades dumpa torson precis där och att FP2 egentligen var tänkt att vara på annan plats, alternativt skulle torson brännas på annan plats. Åtminstone grävas ned.
Sista frågan: INGET säger att det är omöjligt, snarare finns det saker/vittnesmål som tyder på det. En svindlande tanke för många här inne. I FUP får jag upprepade och starka vibbar att KJ skyddar någon/några. Under förhör i HR får jag lika starka vibbar (ljudupptagning) att det finns minst en klar lögnare bland de som förhörs.
Om KJ skyddar någon så är det en nära anhörig - pappan isf - som hjälpt honom att undanröja kroppen samt etc.
Citat:
Slutligen: Det vore intressant om det gick att via tömning av RBS/RNC se vilka mobiler som fanns inom KJ:s hemmasts zon den aktuella kvällen, låt säga mellan 17-21.00. Många säkerligen, men det skulle kanske dyka upp ett och annat intressant nummer....
Fast ingen med tillgång till både tejp, bil och VB