2014-07-26, 17:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vilken annan gärningsman skulle ha vetat om tejpen som KJ själv identifierat som hans...
KJ tror att tejpen är hans. KJ placerar tejpen på annan plats. KJ känner igen den från bild. Saabägaren säger att den inte var delad. Inse att det måste inte vara hans tejprulle.
Citera
2014-07-26, 17:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det kan vi inte veta, men det betyder inte att det inte kan finnas en annan gärningsman, det förstår även du om du tänker efter.
Nej, det förstår jag inte. Vill du hävda det så får du krysta fram vem i KJ:s bekantskapskrets som hade kännedom om tejpen och motiv att döda VB samt att sätta dit KJ...
Citera
2014-07-26, 17:43
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Ja enligt dina principer så kan offret även gått till grannen och denna har blivit så hipp att hen tog offret av daga när hon bara skulle lämna den dömdes lägenhet, då faller ju mobiltrafiken på plats, hon lämnade inte flottiljvägen utan grannen knackade henne, jäkla otur vill jag påstå.

Ungefär den nivån håller du och dina gelikar i alternativs teorier om det omöjliga.

Som jämförelse så kan man då tro att det var typ kinas luftvärn som pangade ner passagerarplanet i Ukraina, är det möjligt eller är det inte möjligt.
Hela gänget borde förflytta sig till Palmetråden, där kommer dom i gott sällskap av andra
tomtar som gillar att fabulera hejvilt...

Förresten: Släpp fången loss då för jösse namn.
Låt stackars Kristoffer vandra ut i friheten igen.

Det finns ju gudbevars en teoretisk liten möjlighet att blodspåren var planterade i
den ack så omhuldade gullgossens baklucka. Då är det nog bäst att vi låter honom gå fri
så inget rättsosäkert äger rum. Ut med pojken alltså. Och in med någon annan eller
skit i det helt.

Synsättet att det mesta är möjligt fick genomslag i bedömningen hos rätten hur det skulle
förfaras med en annan stackars jävel som var misstänkt för att ha bragt just en thailändsk tjej
om livet. Mats Alm nämligen.
För griftefridsbrott var bevisningen solklar förvisso och han dömdes för det slutligen,
men när det gällde hur flickan dött, Linda Chen alltså, saknades en dödsorsak - fast precis
allting talade för att hon blivit strypt då tungbenet inte längre fanns kvar - och
rättsledamöterna i tingsrätten kunde inte utesluta att hon dött en så kallad naturlig död,
vilket ju är så jävla barockt i sammanhanget, för inte fan lägger man en naturligt död
människa under en massa naturmaterial och döljer dennes kropp därmed.
Men, men, så blev det och den storljugande hälsingelänningen klarade sig undan från
att dömas för det mord eller dråp han så uppenbarligen hade begått för snöd
ekonomisk vinnings skull.

Den rätten skulle kanske hanterat bevisningen mot Kristoffer Johansson på ett för honom
mer gynnsamt sätt. Där hade nog planteringssnack fallit i godare jord så att säga, vem vet?
Citera
2014-07-26, 17:45
Medlem
Citat:
Det här är ditt svar på frågan vilken teknisk bevisning som utesluter en annan gärningsman. Min fråga är hur kan det du säger utesluta en annan gärningsman?

Det är meningslöst och titta på varje enskilt bevis på det sättet. Du kan hitta ett alternativ eller flera till all bevisning, inte minst om man tänker sig att de är förfalskade, planterade o sånt. Det är när du tar all bevisning o väger ihop den som det blir intressant, då får man sällan mer än en bild.
Citera
2014-07-26, 17:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
KJ tror att tejpen är hans. KJ placerar tejpen på annan plats. KJ känner igen den från bild. Saabägaren säger att den inte var delad. Inse att det måste inte vara hans tejprulle.
Tejpen är så pass karakteristisk i sitt utseende så det råder ingen tvekan om att det är sin egen tejp han identifierar. Han berättar också varför tejpen ser ut som den gör ...

Så vill du hävda plantering så får du krysta fram vem som skulle ha kännedom om tejpen samt motiv både för att döda henne och att skylla det på KJ - plus tillräcklig kunskap om KJ för att faktiskt våga/kunna plantera dessa bevis utan att bli påkommen.

Hans pappa är utesluten - eftersom han, (trots att besökte lägenheten ofta och bör ha kunnat skaffa sig kännedom om både tejp och vad som kunde förväntas av KJ etc) - var utomlands vid tiden för försvinnandet/mordet.
Citera
2014-07-26, 17:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Tejpen är så pass karakteristisk i sitt utseende så det råder ingen tvekan om att det är sin egen tejp han identifierar. Han berättar också varför tejpen ser ut som den gör ...

Så vill du hävda plantering så får du krysta fram vem som skulle ha kännedom om tejpen samt motiv både för att döda henne och att skylla det på KJ - plus tillräcklig kunskap om KJ för att faktiskt våga/kunna plantera dessa bevis utan att bli påkommen.

Hans pappa är utesluten - eftersom han, (trots att besökte lägenheten ofta och bör ha kunnat skaffa sig kännedom om både tejp och vad som kunde förväntas av KJ etc) - var utomlands vid tiden för försvinnandet/mordet.
Han kan ha känt igen tejprullen från ett annat tillfälle, men inte som sin. Jag hävdar inte att tejprullen är planterad.
Citera
2014-07-26, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Nej det är jag intet, just det är ett frågetecken men borra i det så borrar man i närstående och det vill jag inte. Att någon krigarkompis hjälpt till är uteslutet, hjälp i sådana här fall är nästan uteslutande närstående, medvetet eller omedvetet.

Du vill inte borra i närstående? Vad menar du med det? Vill du inte att en potentiell medgm också döms om det nu finns en sådan?
Varför tror du att en medgm inte finns i gruppen "krigarkompis"?
Citera
2014-07-26, 17:55
Medlem
Spindelfridas avatar
Den 19 maj 2013 är särskilt intressant när det gäller ev förflyttning av kroppsdelar. I fup framgår med all önskvärd tydlighet att KJ:s telefontrafik var avvikande, d v s det förekom nästan ingen trafik alls! Till skillnad då, från övriga dagar i perioden.
Det är väl ganska rimligt att tro att KJ inte var det bittersta intresserad av att ha sina telefoner i bruk, eller svara, om han var upptagen med att flytta kroppsdelar?
Citera
2014-07-26, 17:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Den 19 maj 2013 är särskilt intressant när det gäller ev förflyttning av kroppsdelar. I fup framgår med all önskvärd tydlighet att KJ:s telefontrafik var avvikande, d v s det förekom nästan ingen trafik alls! Till skillnad då, från övriga dagar i perioden.
Det är väl ganska rimligt att tro att KJ inte var det bittersta intresserad av att ha sina telefoner i bruk, eller svara, om han var upptagen med att flytta kroppsdelar?
I så fall kan vi nog helt utesluta dagtid, eftersom det var söndag.
Citera
2014-07-26, 18:06
Medlem
Citat:

Det hindrar inte honom till att bistå med diverse assistans efter mordet, blod är tjockare än vatten.
Citera
2014-07-26, 18:08
Medlem
Citat:
Varför överdriver du? Känns som om du har tappat fattningen därför att dina argument tryter, är det så, eller varför uppför du dig som en okammad sjuåring?

Jag förmodar att du åsyftar mina tankar kring att KJ och VB inte nödvändigtvis måste ha varit i KJ lägenhet när mordet begicks. Så är det ju, ingenting talar för att de var i lägenheten just när hon mördades, finns inga spår som talar för det. Då kan man tänka sig att de befann sig i en annan bostad inom samma mastvinkel, vad är det som är konstigt med det tycker du?

Till skillnad från dig och alternativteoretiker så har jag vederhäftiga poster vilket du inte presenterat och ej heller dina gelikar.

Jag är helt övertygad om skuldfrågan men är inte 100% om vederbörande skött alla sysslor efter dådet. Där är jag tveksam och inte säker men tror att han var ensam så tillvida att hjälp blev ett normalförfarande och inte direkt medvetet. Han var aningen van att få hjälp från visst håll alltid när han sket i brallan och inte fattade att byta kalsonger, hårt uttryckt.
Citera
2014-07-26, 18:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han kan ha känt igen tejprullen från ett annat tillfälle, men inte som sin. Jag hävdar inte att tejprullen är planterad.
Du hävdar att du gått igenom materialet men har ändå missat det faktum att han identifierar den som sin och berättar varför den ser ut som den gör ....

Han känner inte igen den från "något annat tillfälle" med andra ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in