2014-07-29, 08:51
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, det kanske kom ett UFO med hungriga passagerare också ... men det finns inget som talar för det heller.

De här kanske scenarierna som fantiseras ihop har ingenting med fallet att göra - det är just fantasier och inget annat.

För att börja tala om alternativa gärningsmän etc måste det finnas något som talar FÖR det, att människor har kreativ fantasi räcker inte.

Det som skulle kunna tala för det vore ju ett t.ex analysera alla blodspår.
Vem har sagt till SKL vad som ska testas och inte? Flera testar har ju inte fullföljts.

Det där uttrycket "Inget talar för" är ju lite egendomligt. Döda saker som spår av olika slag talar ju inte. Det är ju därför SKL finns för att ge röst åt fynden man gör. Vad säger blodspår på en möbel?
Citera
2014-07-29, 08:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Vid 22 är man normal inte kraftig. Källa till mått och vikt?Tycker mig ha sett uppgift om 65 kg vid aktuell tidpunkt.

19, 20, 21, 22, 23, 24, 25
Vid 21 är man normalviktigt. Under 19 är man underviktig- och på gränsen kan möjligen värden kring 19 räknas - 21 är normalvikt, inte undervikt eller ens gränsfall.

Längd och vikt framgår av rättsläkarprotokoll.
Citera
2014-07-29, 08:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det som skulle kunna tala för det vore ju ett t.ex analysera alla blodspår.
Vem har sagt till SKL vad som ska testas och inte? Flera testar har ju inte fullföljts.

Det där uttrycket "Inget talar för" är ju lite egendomligt. Döda saker som spår av olika slag talar ju inte. Det är ju därför SKL finns för att ge röst åt fynden man gör. Vad säger blodspår på en möbel?
Nej, även om bloddroppen skulle tillhöra KJ eller annan person så säger den ingenting annat än att KJ eller någon annan någon gång blött i närheten av fåtöljen ...

Lägenheten är inte välstädad och KJ själv anger att han haft både fester och andra på besök .. alltså säger ett sådant fynd ingenting.
Citera
2014-07-29, 08:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja..tolkade dig nog tokigt.
Om du nu tolkar mig rätt, kan du förklara att VB:s DNA finns på insidan och utsidan av rullen, oblandat med blod, på annat sätt än att VB har hållit i rullen mellan tumme och ett finger? Finns det något annat rimligt antagande än att det är VB:s egen rulle?
Citera
2014-07-29, 08:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Eftersom KJ:s DNA saknas på rullen är det inte bevisat att det är hans, och inte VB:s. Ett av bevisen faller därmed bort. Det är fruktansvärt tröttsamt att se konspirationer och inkompetens i fall efter fall.
Det är visat att de blodbesudlingar som finns på rullen kommer från VB - såvitt jag sett är det inga andra tester än just för blodbesudlingarna som gjorts.
Citera
2014-07-29, 08:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om du nu tolkar mig rätt, kan du förklara att VB:s DNA finns på insidan och utsidan av rullen, oblandat med blod, på annat sätt än att VB har hållit i rullen mellan tumme och ett finger? Finns det något annat rimligt antagande än att det är VB:s egen rulle?
Det handlar om besudling - blod - man har bundit blodbesudlingarna till VB.

Något annat har inte heller testats på rullen.

I två besudlingar (på rullens pappersdel som tejpen är lindad på)
påvisades blod. Resultaten talar extremt starkt för att
blodet/DNA:t kommer från Bangsuan (Grad +4), om man
bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting.

I två områden (ett på rullens pappersdel, ett på utsidan av tejpen)
påvisades DNA. Resultaten talar extremt starkt för att

I och på tejprullen S034, som säkrades från Kristoffer Johanssons lägenhet har blod från
offret Vatchareeya Bangsuan anträffats.
Senast redigerad av micro113 2014-07-29 kl. 09:00.
Citera
2014-07-29, 09:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är visat att de blodbesudlingar som finns på rullen kommer från VB - såvitt jag sett är det inga andra tester än just för blodbesudlingarna som gjorts.
Citat:
Det handlar om besudling - blod - man har bundit blodbesudlingarna till VB.

Något annat har inte heller testats på rullen.

I två besudlingar (på rullens pappersdel som tejpen är lindad på)
påvisades blod. Resultaten talar extremt starkt för att

I två områden (ett på rullens pappersdel, ett på utsidan av tejpen)
påvisades DNA. Resultaten talar extremt starkt för att

I och på tejprullen S034, som säkrades från Kristoffer Johanssons lägenhet har blod från
offret Vatchareeya Bangsuan anträffats.
Men var vi inte överens? Två besudlingar med blod och två områden utan blod, alla fyra med VB:s DNA?
Citera
2014-07-29, 09:01
Medlem
micro113s avatar
Nej, vi är inte överens.

Den 23 maj startade den kriminaltekniska platsundersökningen i Kristoffer Johanssons
lägenhet på Flottiljvägen 4c i Boden. I toaletten, på ett plåtskåp, fanns en tejprulle.
Rullen skickades in till SKL där man dels har anträffat blod från Vatchareeya både på
insidan (papprullen som tejpen är lindad på) och på utsidan av tejpen,
Senast redigerad av micro113 2014-07-29 kl. 09:07.
Citera
2014-07-29, 09:08
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Vid 21 är man normalviktigt. Under 19 är man underviktig- och på gränsen kan möjligen värden kring 19 räknas - 21 är normalvikt, inte undervikt eller ens gränsfall.

Längd och vikt framgår av rättsläkarprotokoll.

Måste vara efter uppgödning på anstalten.

Citat:
H: …det enda…den enda gången som jag käkade på hela den dagen det var på morgon. Ja…
F: Jaha, du har inte ens ätit någonting………………
H: Nej, jag har druckit….
F: Du har bara ätit frukost alltså?
H: Alltså jag väger ju 65 kilo, så…
F: Jo, jag ser ju att du är lite smalare än Sixten.
H: Jo. Det finns en anledning till varför jag inte har…jag…en kompis till mig har en liten
specialvåg och min totala kr…kroppsvikt så räknade den ut att jag har 9 % kroppsfett, så…
F2: Ja, där ligger inte jag direkt.
H: Nä.
F: Nej, inte jag heller för den delen. Nää. Jaa…

Nytt BMI = 17,5
Citera
2014-07-29, 09:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ja, det kanske kom ett UFO med hungriga passagerare också ... men det finns inget som talar för det heller.

De här kanske scenarierna som fantiseras ihop har ingenting med fallet att göra - det är just fantasier och inget annat.

För att börja tala om alternativa gärningsmän etc måste det finnas något som talar FÖR det, att människor har kreativ fantasi räcker inte.

Det finns ett vittnesmål som kan tala för att fler än KJ är inblandad i saken, nämligen att KJ och en person till har burit ut något från lägenheten och att den personen inte har givit sig tillkänna.

Men det som mest gör att det inte kan uteslutas en annan gärningsman är att ingenting talar för att KJ var ensam om dådet.
Citera
2014-07-29, 09:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Måste vara efter uppgödning på anstalten.

Nytt BMI = 17,5
Han vill framställa sig som vek - ja. Men det stämmer inte med rättsläkarundersökningen.

Och nej - knappast att han går upp 12 kilo på två månader av häktesmaten.
Citera
2014-07-29, 09:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Nej, vi är inte överens.

Den 23 maj startade den kriminaltekniska platsundersökningen i Kristoffer Johanssons
lägenhet på Flottiljvägen 4c i Boden. I toaletten, på ett plåtskåp, fanns en tejprulle.
Rullen skickades in till SKL där man dels har anträffat blod från Vatchareeya både på
insidan (papprullen som tejpen är lindad på) och på utsidan av tejpen,

Tejpbitarna stämmer inte med rullen. Ponera att KJ har tagit av extra tejp efter emballeringen så att bitarna på kroppen inte ska stämma med rullen. Hur som helst så har rullen besudlats men ingenting annat som t ex. ratten i bilen, badkaret, handfat, dörrhandtag, osv. Det borde kunna säga något om hur det gick till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in