2014-07-25, 10:29
Moderator
^Eazs avatar
Börjat bygga en monk och funderar på en lightning build.

Inna's 3 delar (Byxor, Helm och Chest för 4 set bonus)
Raiment of a Thousand Storms - delar (Gloves, Boots, Shoulders för 4 set bonus)

Detta frigör en plats för Thundergods bälte (alt. Witching Hour) och en bra rollad Reapers Wraps.

Ringar - SoJ och RRoG
Random Amulet.

Vapen har jag inte helt bestämt mig för ännu, men har equippat en Odyn och en TF temporärt.

Skillset: http://eu.battle.net/d3/en/calculator/monk#aZSVPk!bUXh!bYcZaa (One with everything tills nya skillen kommer eller jag har nog all res som det är).

Vad tros om den här builden. Inte kopierat någon rakt av, utan har sett en massa olika videos och satte ihop denna på morgonen.

Iom nya patchen, så kanske monkey settet blir intressant eftersom de buffar 2h vapen, så kanske kör en kombo med 2h istället.
Citera
2014-07-26, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Börjat bygga en monk och funderar på en lightning build.

Inna's 3 delar (Byxor, Helm och Chest för 4 set bonus)
Raiment of a Thousand Storms - delar (Gloves, Boots, Shoulders för 4 set bonus)

Detta frigör en plats för Thundergods bälte (alt. Witching Hour) och en bra rollad Reapers Wraps.

Ringar - SoJ och RRoG
Random Amulet.

Vapen har jag inte helt bestämt mig för ännu, men har equippat en Odyn och en TF temporärt.

Skillset: http://eu.battle.net/d3/en/calculator/monk#aZSVPk!bUXh!bYcZaa (One with everything tills nya skillen kommer eller jag har nog all res som det är).

Vad tros om den här builden. Inte kopierat någon rakt av, utan har sett en massa olika videos och satte ihop denna på morgonen.

Iom nya patchen, så kanske monkey settet blir intressant eftersom de buffar 2h vapen, så kanske kör en kombo med 2h istället.

Ser rätt intressant ut men byt ut din Sweeping Wind till Inner Sancturay med Forbidden Palace för att buffa din DMG och minska inkommande dmg, antar att din build går både ut på Lashing kick och Exploding Palm? kna bli lite kaka på kaka med dessa du kan ju byta ut exploding mot SSS med fulminating, iofs så har du ju 2 main dmg skills vilken kan bli lite väl mycket..
Citera
2014-07-26, 11:15
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Ser rätt intressant ut men byt ut din Sweeping Wind till Inner Sancturay med Forbidden Palace för att buffa din DMG och minska inkommande dmg, antar att din build går både ut på Lashing kick och Exploding Palm? kna bli lite kaka på kaka med dessa du kan ju byta ut exploding mot SSS med fulminating, iofs så har du ju 2 main dmg skills vilken kan bli lite väl mycket..

Detta är endast theory crafting, shoppar kadala för equipment just nu, så inget är testat.

Tanken med både Lashing och Exploding är att jag taggar mobs (elites) med Exploding och Lashing är själva main dmg dealer.
Citera
2014-07-26, 11:48
Bannlyst
Inte spelat sedan i början av Maj skulle jag tro. Tänkte köra lite PTR då jag ser fram emot 2.1 med Greater Rifts, Ladder etc. Se hur det är och få en feel för det och om jag ska lira. Ni som har koll idag, solo levla 1-70 snabbast och vad anses vara "OP" klassen/itemet just nu?

Eller har jag missförstått det fel att det med Greater rifts är inte en slags "säsong" så man måste börja levla om osv? Utan det är bara leaderboards som antagligen folk som har para 800+ kommer att toppa oavsett vad?
Citera
2014-07-26, 11:50
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Inte spelat sedan i början av Maj skulle jag tro. Tänkte köra lite PTR då jag ser fram emot 2.1 med Greater Rifts, Ladder etc. Se hur det är och få en feel för det och om jag ska lira. Ni som har koll idag, solo levla 1-70 snabbast och vad anses vara "OP" klassen/itemet just nu?

Eller har jag missförstått det fel att det med Greater rifts är inte en slags "säsong" så man måste börja levla om osv? Utan det är bara leaderboards som antagligen folk som har para 800+ kommer att toppa oavsett vad?

Nu lirar jag inte PTR (vägrar att lägga tid på något som blir deletat).

Men, Greater Rifts är inte bara för dem som lirar Seasons.

Däremot, Seasons börjar alla på 0, även para som jag förstår det. Sen efter säsongen så blir den karaktären flyttad till dina vanliga karaktärer.
Citera
2014-07-26, 12:05
Bannlyst
Citat:
Nu lirar jag inte PTR (vägrar att lägga tid på något som blir deletat).

Men, Greater Rifts är inte bara för dem som lirar Seasons.

Däremot, Seasons börjar alla på 0, även para som jag förstår det. Sen efter säsongen så blir den karaktären flyttad till dina vanliga karaktärer.

Well, jag är en sådan som gillar att vara bäst oavsett vad. Så att lira PTR är viktigt för någon som mig som planerar att ligga i toppen direkt när patchen går live. För att förstå det till 100%, behöver ju inte lägga 500 timmar direkt, mer typ 20. Inte hela världen med tanke på hur mycket man spelar ändå.

Det är även Paragon som resettas ja. Men det jag inte förstår med seasons är hur det fungerar med Ladders och Greater Rifts. Ladder är ju antagligen den som har högst Paragon, men Greater Rifts laddern kommer vara i samma säsong. Så i en slags "spelomgång" kommer det att existera två ladders, eller vadå? En för Greater Rifts och en för Paragon. Känns rätt värdelöst imo, borde vara separat season för båda, eller har dom det?
Citera
2014-07-26, 12:13
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Well, jag är en sådan som gillar att vara bäst oavsett vad. Så att lira PTR är viktigt för någon som mig som planerar att ligga i toppen direkt när patchen går live. För att förstå det till 100%, behöver ju inte lägga 500 timmar direkt, mer typ 20. Inte hela världen med tanke på hur mycket man spelar ändå.

Det är även Paragon som resettas ja. Men det jag inte förstår med seasons är hur det fungerar med Ladders och Greater Rifts. Ladder är ju antagligen den som har högst Paragon, men Greater Rifts laddern kommer vara i samma säsong. Så i en slags "spelomgång" kommer det att existera två ladders, eller vadå? En för Greater Rifts och en för Paragon. Känns rätt värdelöst imo, borde vara separat season för båda, eller har dom det?

Det kommer finnas en för GR, e.g. vem clearar bäst (och då en för seasons och en för non seasons).

E.g.: http://www.diablowiki.net/images/a/a6/Leaderboard5.jpg

Sen, Ladders är Seasons, finns en del att läsa här: http://www.diablowiki.net/Seasons
Citera
2014-07-26, 13:36
Medlem
Korders avatar
Sjukt att läsa om er som orkar grinda för att hitta alla delar till specifika set osv. Själv är jag mätt & belåten när jag dingar 70 med en karaktär.
Citera
2014-07-26, 15:12
Medlem
Hittade min första goblin realm idag på min ladder-karaktär i T3.
Kände mig relativt rik efteråt, gick från runt 10 mil guld upp till 29 mil, och kistan på slutet droppade tre legendaries Undrar vad detta ger på t6.
Detta återupplivar verkligen bounties, känns lite roligare att farma RoRG eller andra cache items nu när man har chans att spawna denna realm.

Video på ''realmen'' : http://www.twitch.tv/kruzifixxion/c/4748872
Citera
2014-07-26, 16:18
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Hittade min första goblin realm idag på min ladder-karaktär i T3.
Kände mig relativt rik efteråt, gick från runt 10 mil guld upp till 29 mil, och kistan på slutet droppade tre legendaries Undrar vad detta ger på t6.
Detta återupplivar verkligen bounties, känns lite roligare att farma RoRG eller andra cache items nu när man har chans att spawna denna realm.

Video på ''realmen'' : http://www.twitch.tv/kruzifixxion/c/4748872

80M på T6

Spawnar den realmen alltså utanför rifts?
Trodde den skedde inne i rifts?
Citera
2014-07-26, 16:23
Medlem
Citat:
80M på T6

Spawnar den realmen alltså utanför rifts?
Trodde den skedde inne i rifts?

Den spawnar inte i Nephalem rifts eller greater rifts så vitt jag vet.
Den spawnar av goblins i adventure mode, förmodligen också i campaign (men osäker)

Jag tror att det hade varit lite OP om den spawnade i nephalem rifts. T.ex att man stöter på ett goblin pack på typ 15-20 goblins och med lite sjuk RNG så har man ~5 portaler till treasure realm i ett game

Den är samtidigt också sjukt bra för att geara upp, mycket chanser på legendaries, samt end-kistan verkar alltid droppa 1-3 legs.
Senast redigerad av Kruzifixxion 2014-07-26 kl. 16:27.
Citera
2014-07-26, 16:26
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Den spawnar inte i Nephalem rifts eller greater rifts så vitt jag vet.
Den spawnar av goblins i adventure mode, förmodligen också i campaign (men osäker)

Nice, då blir det nästan värt att lira högre torment när man farmar keys/rrog bara för att få bättre rewards där inne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in