2014-07-24, 12:56
Medlem
Här finns länk till den som vill se Ymer:s match från Tampere , tror den börjar nu 13 ,man kan se annan challenger tennis där också för den som är intresserad http://www.youtennis.net/LiveTV?Area=
Citera
2014-07-24, 14:32
Medlem
AlbusDumbledores avatar
En plats i US Open-kvalet måste vara nära för Ymer?
Citera
2014-07-24, 14:35
Medlem
Ymer fick bara in 43 % av servarna vann ändå 6-4 6-3 måste dock serva bättre nästa match mot Goffin eller Kontinen , men skönt med 15 poäng till , Us open lär han nog få kvala till.
Citera
2014-07-24, 14:39
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Är inte speciellt imponerad av Ymers spel idag. Väldigt mycket misstag kändes det som. Dock gjorde hans motståndare ännu fler misstag så det gick ju bra. Tror däremot inte att det där spelet håller mot Goffin om det blir honom han får möta. Känns ändå som att detta var en viktig seger. Hade han förlorat den här matchen så hade det varit ett ordentligt bakslag.

15 poäng lär ta honom upp till plats 265 på rankingen ungefär. Vet ej om han har poäng att försvara. I alla fall är det hyfsat bra spelare som han har omkring sig nu och det är spelare som man ser lite då och då i lite större turneringar. Det har gått snabbt för Ymer i år.
Senast redigerad av theRulerOfBethos 2014-07-24 kl. 14:50.
Citera
2014-07-24, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Är inte speciellt imponerad av Ymers spel idag. Väldigt mycket misstag kändes det som. Dock gjorde hans motståndare ännu fler misstag så det gick ju bra. Tror däremot inte att det där spelet håller mot Goffin om det blir honom han får möta. Känns ändå som att detta var en viktig seger. Hade han förlorat den här matchen så hade det varit ett ordentligt bakslag.

15 poäng lär ta honom upp till plats 265 på rankingen ungefär. Vet ej om han har poäng att försvara. I alla fall är det hyfsat bra spelare som han har omkring sig nu och det är spelare som man ser lite då och då i lite större turneringar. Det har gått snabbt för Ymer i år.

15 poäng idag ja , han fick 7 för att vinna i första och 3 för att kvala in så han har 25 den här veckan totalt , nja jag tyckte han såg lite spänd ut idag Ymer ,såg lite nervös ut ,sen serva han ju alldeles för dåligt ,första matchen serva han mycket bättre ,men kanske inte så konstigt han har svackor i spelet så ung som han är.

edit: Sen tror Jag Ymer har lite lättare mot goffin som det lär bli ,då är han underdog , säkert lite jobbigt gå in en sådan här match när alla förväntar sig han ska vinna och han vet själv det är ymcket poäng på spel. Dock tror jag Goffin är för stark , han har ju 2 challenger vinster på rad.
Senast redigerad av pederN 2014-07-24 kl. 15:04.
Citera
2014-07-24, 15:36
Medlem
Ja det blir Goffin i kvart, det blir en hyffsad värdemätare ,Goffin har inte tappat ett set på 12 matcher tar Ymer ett set känns det som han gör en riktigt bra match .

Kan bara nämna att M Ymer gör det bra i junior EM framme i kvart och ses visst som en av favoriterna där.
Citera
2014-07-24, 15:41
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:

Såg inte matchen men det är ju alltid bra att vinna när man inte spelar sin bästa tennis så det är ett plus. Varje vinst är bra för hans självförtoende nu när han börjar närma sig det där viktiga steget att gå från lovande junior till senior. Mot Goffin behöver inte Ymer direkt känna någon press och förhoppningsvis kan han höja sitt spel då Goffin går in som klar favorit.
Citera
2014-07-24, 15:56
Medlem
Citat:

Runt 250 ungefär tror jag vid förlust, han har noll poängare att ersätta med 15 poängaren.
Citera
2014-07-24, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Såg inte matchen men det är ju alltid bra att vinna när man inte spelar sin bästa tennis så det är ett plus. Varje vinst är bra för hans självförtoende nu när han börjar närma sig det där viktiga steget att gå från lovande junior till senior. Mot Goffin behöver inte Ymer direkt känna någon press och förhoppningsvis kan han höja sitt spel då Goffin går in som klar favorit.

Tyckte inte han hade några problem egentligen , jag var aldrig o0rolig att han skulle förlora , kändes som han hade en växel till lägga i , låg under 2-0 direkt i andra bröt han blankt tillbaks tex , kändes lite som han tyckte det gick för sakta ibland , han fick för lösa bollar slå på kändes det som han tyckte ha ha , han är väl van vid högre tempo nu .
Han stressa då inte upp sig ovh börja snöra racketen och grejer utan han agerade väldigt samlat ändå tycker jag fast han inte spelae så bra , det är bra ha med sig ändå.
Citera
2014-07-24, 17:20
Medlem
Kolla på Goffins form alltså :O http://www.atpworldtour.com/Tennis/Players/Top-Players/David-Goffin.aspx?t=pa
Citera
2014-07-25, 09:04
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
15 poäng idag ja , han fick 7 för att vinna i första och 3 för att kvala in så han har 25 den här veckan totalt , nja jag tyckte han såg lite spänd ut idag Ymer ,såg lite nervös ut ,sen serva han ju alldeles för dåligt ,första matchen serva han mycket bättre ,men kanske inte så konstigt han har svackor i spelet så ung som han är.

edit: Sen tror Jag Ymer har lite lättare mot goffin som det lär bli ,då är han underdog , säkert lite jobbigt gå in en sådan här match när alla förväntar sig han ska vinna och han vet själv det är ymcket poäng på spel. Dock tror jag Goffin är för stark , han har ju 2 challenger vinster på rad.

Är du helt säker på att det är så många poäng han får? Enligt tabellen så ger ju en kvartsfinalplats 15 poäng om det är den challengernivån.

http://www.atpworldtour.com/Rankings/Rankings-FAQ.aspx

Tittar man på de övriga turneringarna så är det ju det som står i den aktuella cellen som är den slutliga poängsumman man får. Vinner du exempelvis en GS så får du ju 2000 poäng. Du får inte 2000 poäng för den matchen plus resten av poängen för de övriga matcherna. Jag är inte helt hundra på hur challengertouren räknar så du får gärna reda ut om du vill.

I övrigt håller jag med. En sak som har slagit mig lite i de matcher jag har sett av Ymer (har dock inte sett alla), så har han en tendens att spela jämnt mot de flesta spelarna. Detta oavsett om det är en spelare långt framför honom på rankingen eller långt bakom honom.
Senast redigerad av theRulerOfBethos 2014-07-25 kl. 09:08.
Citera
2014-07-25, 14:26
Medlem
Elias Ymer är en mycket fin spelare på alla sätt. Han har dock ett otroligt stort ? i sitt spel och det är den helt oförklarliga backhandslicen han slänger in i tid och otid. Kolla det nästa gång ni ser han lira live.

En slice kan vara väldigt bra att använda som tempoväxlare, men problemet med Elias slice är att den är på tok för hög och lös. En effektiv slice ska i princip slicka nätkanten och landa djupt och lågt nere vid baslinjen. Elias slice stiger och stiger, är på tok för lös och landar för långt in i banan. Motståndarna på denna nivå får istället i princip ett upplägg vilket är förkastligt på denna nivå. De flesta spelare bara pangar in en boll i närheten av linjerna och rusar mot nät för att döda en ev ytterligare retur.

Detta måste Elias sluta med omedelbums om han ska ta ytterligare kliv uppåt. Matcherna avgörs på några enstaka bollar, därför kan dessa fadäser bli enormt kostsamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in