Citat:
Ursprungligen postat av
theRulerOfBethos
Är inte speciellt imponerad av Ymers spel idag. Väldigt mycket misstag kändes det som. Dock gjorde hans motståndare ännu fler misstag så det gick ju bra. Tror däremot inte att det där spelet håller mot Goffin om det blir honom han får möta. Känns ändå som att detta var en viktig seger. Hade han förlorat den här matchen så hade det varit ett ordentligt bakslag.
15 poäng lär ta honom upp till plats 265 på rankingen ungefär. Vet ej om han har poäng att försvara. I alla fall är det hyfsat bra spelare som han har omkring sig nu och det är spelare som man ser lite då och då i lite större turneringar. Det har gått snabbt för Ymer i år.
15 poäng idag ja , han fick 7 för att vinna i första och 3 för att kvala in så han har 25 den här veckan totalt , nja jag tyckte han såg lite spänd ut idag Ymer ,såg lite nervös ut ,sen serva han ju alldeles för dåligt ,första matchen serva han mycket bättre ,men kanske inte så konstigt han har svackor i spelet så ung som han är.
edit: Sen tror Jag Ymer har lite lättare mot goffin som det lär bli ,då är han underdog , säkert lite jobbigt gå in en sådan här match när alla förväntar sig han ska vinna och han vet själv det är ymcket poäng på spel. Dock tror jag Goffin är för stark , han har ju 2 challenger vinster på rad.