2014-07-25, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Jag hade inte haft något emot Vidal (då jag anser att han passar bra), men Di Maria känns lite "fel" för positionen. Utav rent intresse, vilken/vilka centralmittfältare hade du gärna sett istället? För vi kan nog komma överens om att det hade behövts förstärkning med en till.

Anledningen till att jag inte är positivt inställd till Vidal är att jag inte har sett honom spela tillräckligt mycket (typ två matcher Juve + några i VM). Köper inte riktigt FB-hypen eller FIFA 2013-hypen som många verkar ha.

Di Maria känns precis som du säger, lite felplacerad. Han är utan tvekan en bättre ytter än Young, Nani, Valenica, Welbeck o.s.v men för det priset tar jag hellre in någon annan.

Sen vet jag inte riktigt vad jag hade velat se istället för Vidal. Ryktas ju om Strootman fortfarande men han lär inte lämna Roma. Ska även erkänna att jag har väldigt dålig koll på vilka mittfältare som skulle kunna tänka sig att lämna. Gündogan var ju på tapeten men vet inte hur bra han är efter sina skador.

Jag tror ju att vi klarar en säsong med Carrick, Fletcher, Fellaini bredvid Herrera, sen får man se i vinter eller nästa sommar.

Jag köper hellre något utvecklingsbart för en vettig peng än lätt överskattade spelare för 400+ miljoner.
2014-07-25, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Jag tror ju att vi klarar en säsong med Carrick, Fletcher, Fellaini bredvid Herrera, sen får man se i vinter eller nästa sommar.

Jag köper hellre något utvecklingsbart för en vettig peng än lätt överskattade spelare för 400+ miljoner.
Problemet är att ingen av dem är direkt bollvinnande mittfältare i mittt tycke. Och med Mata i playmaker-rollen, Herrera som box-to-box så behövs det en ettrig jäkel som kan vinna tillbaks boll, helt enkelt en ny Roy Keane
2014-07-25, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
United med 3 backslinje, ja tack för oss andra lags supportrar, läckte med 4backs förra året, så känns lite hybris å gå på 3backslinje, då ni endå är ett mittenlag.

Och Joo, Vidal är ett önsketänkande, kommer inte gå till en klubb utan CL.

43 insläppta mål 12/13 och 50 insläppta mål 13/14 från Liverpool. Får vi se 65 nästa säsong?

Hur fan kan man inte vilja ha Vidal till United? Med Vidal (och Herrera, Carrick) så får vi helt plötsligt ligans kanske bästa mittfält från att ha haft ett som bara varit femte, sjätte bäst. Vidal är en nästintill unik spelartyp i dagens världsfotboll. Om vi får honom eller inte är en annan femma, det verkar inte som att United jobbar så hårt på några nyförvärv alls faktiskt. LvG vill säga sitt. Snart pekar han med hela handen och då går Woodward bananas med pengarna!
2014-07-25, 17:44
Medlem
il-gol-fantasmas avatar
Citat:
Anledningen till att jag inte är positivt inställd till Vidal är att jag inte har sett honom spela tillräckligt mycket (typ två matcher Juve + några i VM). Köper inte riktigt FB-hypen eller FIFA 2013-hypen som många verkar ha.

Di Maria känns precis som du säger, lite felplacerad. Han är utan tvekan en bättre ytter än Young, Nani, Valenica, Welbeck o.s.v men för det priset tar jag hellre in någon annan.

Sen vet jag inte riktigt vad jag hade velat se istället för Vidal. Ryktas ju om Strootman fortfarande men han lär inte lämna Roma. Ska även erkänna att jag har väldigt dålig koll på vilka mittfältare som skulle kunna tänka sig att lämna. Gündogan var ju på tapeten men vet inte hur bra han är efter sina skador.

Intressant att du kan betrakta Vidal som överskattad när du har ett så tanigt urval att gå på. Som sagt mycket intressant. Då har du antagligen inte sett så mycket av strootman heller? Som du alltså skulle kunna tänka dig. Med tanke på vilken klasspelare Vidal är och att juve är en storklubb som kanske kommer att sälja en annan kugge på mittfältet (pogba) så känns priset skäligt?
2014-07-25, 17:46
Medlem
il-gol-fantasmas avatar
Citat:

Intressant att du kan betrakta Vidal som överskattad när du har ett så tanigt urval att gå på. Som sagt mycket intressant. Då har du antagligen inte sett så mycket av strootman heller? Som du alltså skulle kunna tänka dig. Med tanke på vilken klasspelare Vidal är och att juve är en storklubb som kanske kommer att sälja en annan kugge på mittfältet (pogba) så känns priset skäligt? Speciellt med affärer de senaste åren som fått hakan att falla ner och bryta tårna.
2014-07-25, 17:50
Medlem
Axezzs avatar
Ben Smith @BenSmithBBC · 6 min

#LFC and #SaintsFC have agreed a £20m fee for Lovren. Medical will happen in the UK on Saturday.
James Pearce @JamesPearceEcho · 13 min

#LFC have agreed £20m deal for Lovren. Defender likely to have medical in Liverpool tomorrow.

Snart har duon från Saints blivit trion.
Senast redigerad av Axezz 2014-07-25 kl. 17:52.
2014-07-25, 17:53
Avslutad
Citat:

FB/FIFA 2013-hype? Det räcker att kolla på när Juventus spelar. Det finns ingen särskild hype utan Vidal är riktigt, riktigt bra. Varför tycker du ens att Vidal är (lätt) överskattad? Du har ju inga anledningar över huvud taget till att tycka så, då du redan erkänt att du bara sett Vidal ett fåtal gånger. Hur du över huvud taget kan ha en åsikt om spelaren förstår jag faktiskt inte.

Fram med namn på utvecklingsbara spelare som trots det redan duger för spel i en storklubb. Som dessutom kan gå för vettiga pengar. Förutom Clasie, för Van Gaal verkar inte gilla honom särskilt mycket. Inte heller Strootman, han gick till Roma och kommer inte lämna redan.
2014-07-25, 18:09
Medlem
Drogba är klar för Chelsea

http://www.chelseafc.com/news/latest-news/2014/07/drogba-signs.html
2014-07-25, 18:12
Medlem
SD-Kalles avatar
Hur ser det ut med svenskarna? Någon som kommer röra på sig eller liknande?
Senast redigerad av SD-Kalle 2014-07-25 kl. 18:21.
2014-07-25, 18:17
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Det här inlägget var så skrattretande att jag kände mig tvungen att logga in på jobbet och svara.

Jag utgår från att du inte såg en enda match med Holland i VM? De spelade nämligen med ett spelsystem som skiftar beroende på vilken del av planen man befinner sig på. I försvar är det 5-3-2 och i anfall är det 3-5-2. LvG kommer troligtvis köra samma i United, så man kommer alltså inte spela med en trebackslinje.

Sen vet jag inte om du ska prata om hybris som säger att United är ett mittenlag efter en säsong med dålig tränare. Ditt kära Liverpool var inte direkt någon fröjd att se i backlinjen heller, släppte väl in flest mål av topp 6? Med Suarez såld och inga direkta toppvärvningar i hamn så är det inte omöjligt att ni är tillbaka i mitten efter denna säsongen heller.

För övrigt kan jag som United-supporter erkänna att jag varken vill se Vidal eller Di Maria i United-tröjan denna säsong.

Ok, det framgick ej i hans inlägg att de ska variera uppställning, och dessutom så ang Liverpool så spelade det ingen roll att vi släppte in mkt mål då vi gjorde så väldigt mkt mer..

Att vi tappar suarez är såklart en förlust av rang som idag inte går att ersätta(trots att suarez vad jag tror kommer floppa då han ej är stjärnan). Men LFC bevisade att de klarade att vinna utan honom och då sturridge tog ett jättekliv fram utan honom, vill inte att LFC ska ersätta L.S då sturridge inte kommer upp i sitt yttersta i skuggan av någon annan. Det räcker att styrka defensiven till i år, och Louvren kommer spela på Anfield nästa år och kan enbart göra försvaret bättre.

Nää en mer svårtippad säsong har nog inte funnits, har fan ingen klar bild av hur 14/15 kommer se ut.
2014-07-25, 18:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Crocat
Drogba är klar för Chelsea

http://www.chelseafc.com/news/latest-news/2014/07/drogba-signs.html
Frågan jag vill ha besvarad är: Varför???

(Ja, tre frågetecken är befogade!)
2014-07-25, 18:24
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Frågan jag vill ha besvarad är: Varför???

(Ja, tre frågetecken är befogade!)

Nästan som Torres till LFC. Haha

Drogba enda vinnaren av dealen, försöker skrapa ihop så mkt stålar det går innan pension.
Senast redigerad av Imbaz 2014-07-25 kl. 18:28.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in