2014-07-25, 15:38
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jdahl
Nu när Astori är klar och Chiriches på väg in för Roma, kanske Benatia är påväg bort? Barca? United?

Chirches enligt "sky sources understand"? Påhittad artikel imo. Varför skulle Tottenham som i nuläget har en (två med Chirches) mittbackar som håller PL - klass sälja en av dem? Dawson ryktas bort och Kaboul är helt sönder och kommer troligtvis aldrig kunna göra en hel säsong igen.
2014-07-25, 15:39
Medlem
KimKuk-Jings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Precis, det är väl inte så annorlunda mot hur han använts i Real Madrid. Nu verkar det som 3-4-3/3-5-2 är det spåret det pratas mest om, men man skulle även kunna köra ett 4-3-3 med t.ex. Carrick som sittande, Herrera och Di Maria som de lite "offensivare" mittfältarna bredvid.

Känns osannolikt att United spelar 4-3-3, man har väl knappast material till att fylla de offensiva yttrarna, som exempelvis Real har i Bale och Ronaldo. Ska Rooney eller Van Persie spela på en kant? Nja, knappast.

Skulle dessutom bli förvånad ifall någon av Di Maria eller en spelare som Vidal väljer att gå till United som inte spelar Champions League. Jag menar både Vidal och Di Maria är världsspelare. Vidal kommer kosta över 600 miljoner och definitivt ha möjlighet att gå till mycket större klubbar än United som spelar Champions League. Att Di Maria som nyss, i slutändan nästintill på egen hand, vunnit Champions League guldet till Real skulle gå till ett United utan Champions League känns också helt osannolikt. Svårt att se hur United dessutom skulle kunna matcha Di Marias löneanspråk.

Di Maria kommer inte gå till United. Inte heller Vidal. United kommer spela 4-4-2, eller 3-5-2, troligtvis med Valencia och Shaw på varsin kant. Herrera, Mata, Carrick som mittfältare. Rooney, Van persie på topp.
2014-07-25, 15:44
Moderator
zanteras avatar
Att ett lag inte spelar CL lär nog inte ha allt för stor betydelse, speciellt inte ett lag som Man United som alltid tar sig dit, med undantaget vad Moyes gjorde. Som vanligt är det pengar som styr. Om en spelare tvivlar pga inget CL under ETT år så dumpar man bara en större säck med pengar i knät.
2014-07-25, 15:52
Medlem
Alligator_Gundes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Att ett lag inte spelar CL lär nog inte ha allt för stor betydelse, speciellt inte ett lag som Man United som alltid tar sig dit, med undantaget vad Moyes gjorde. Som vanligt är det pengar som styr. Om en spelare tvivlar pga inget CL under ETT år så dumpar man bara en större säck med pengar i knät.

Håller med. Sen angående Di Maria tror jag inte han går till United, men när han nu fick vinna CL kanske ett år utanför turneringen inte har lika stor påverkan.
2014-07-25, 15:55
Moderator
zanteras avatar
Det pratas en hel del om Di Maria, men ärligt talat hade jag nog hellre sett Isco till Man United. Känns dels som han hade passat in bättre som CM, och kanske hade blivit billigare/lättare att lösa än Di Maria.
2014-07-25, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimKuk-Jing
United kommer spela 4-4-2, eller 3-5-2, troligtvis med Valencia och Shaw på varsin kant. Herrera, Mata, Carrick som mittfältare. Rooney, Van persie på topp.
Carrick blir 33 år på måndag och är dessutom skadad, LVG har sagt att han tänker kortsiktigt med a-truppen de kommande två åren för det viktiga är att få tillbaka Man Utd i toppskiktet.

Så jag skulle inte bli förvånad om man löser Vidal på något sätt (förutsatt att LVG vill ha honom i truppen).
Hade inte Khedira varit mer att "föredra" för LVG om man tänker på hur Holland spelade i VM och vilket manskap United besitter ?
Senast redigerad av Alannon 2014-07-25 kl. 15:58.
2014-07-25, 16:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimKuk-Jing
Känns osannolikt att United spelar 4-3-3, man har väl knappast material till att fylla de offensiva yttrarna, som exempelvis Real har i Bale och Ronaldo. Ska Rooney eller Van Persie spela på en kant? Nja, knappast.

Skulle dessutom bli förvånad ifall någon av Di Maria eller en spelare som Vidal väljer att gå till United som inte spelar Champions League. Jag menar både Vidal och Di Maria är världsspelare. Vidal kommer kosta över 600 miljoner och definitivt ha möjlighet att gå till mycket större klubbar än United som spelar Champions League. Att Di Maria som nyss, i slutändan nästintill på egen hand, vunnit Champions League guldet till Real skulle gå till ett United utan Champions League känns också helt osannolikt. Svårt att se hur United dessutom skulle kunna matcha Di Marias löneanspråk.

Di Maria kommer inte gå till United. Inte heller Vidal. United kommer spela 4-4-2, eller 3-5-2, troligtvis med Valencia och Shaw på varsin kant. Herrera, Mata, Carrick som mittfältare. Rooney, Van persie på topp.

Vilket skitinlägg. United är en av världens största klubbar och kan lycka till sig 98% av alla spelare.

Så här säger van Gaal själv om hur han vill spela och hur han ser på truppen:

Ian Ladyman @Ian_Ladyman_DM · 24 jul
Van Gaal confirms 3-4-3 is the way #mufc will play this season. Says also squad lacks "balance". Says "we have four number tens".

Van Gaal: "we can switch to 4-3-3 when the other system doesn't work. But if we play that we have 3 strikers on the bench. That's not good"

United kan spela Ashley Young, Valencia, Januzaj, Mata, Kagawa, Rooney, Zaha och Welbeck på kanterna. Sedan är det inte otroligt om man köper någon. Ok en match säger inget, och framför allt ingen träningsmatch, men det är otroligt att Ashley Young såg ut som Robben i VM när han spelade forward.

Själv hoppas jag att United satsar på Vidal och inte di Maria. Sedan behöver United en ny mittback eftersom man ska spela med tre, kanske två till och med beroende på hur man ser på dom från ungdomsakademin som fått spela på turnén.

Så här skulle jag kunna tänka mig att se United, ett någorlunda rimligt lag och inte bara önsketänkande:

De Gea
Evans - Jones - Vermaelen
Valencia - Herrera - Vidal - Shaw
Mata
Rooney - van Persie

Men jag tror Welbeck blir bättre för laget. Skulle inte förvåna mig ett dugg om LvG petade Rooney och spelade Welbeck. Hans speed behövs där framme.
2014-07-25, 16:23
Medlem
http://www.gazzetta.it/Calciomercato/24-07-2014/juventus-vidal-non-so-se-resto-ma-manchester-non-vado-801338017154.shtml

Vidal "I don't know if I will stay at Juventus, but I am not going to Manchester."
2014-07-25, 16:31
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Vilket skitinlägg. United är en av världens största klubbar och kan lycka till sig 98% av alla spelare.

Så här säger van Gaal själv om hur han vill spela och hur han ser på truppen:

Van Gaal confirms 3-4-3 is the way #mufc will play this season. Says also squad lacks "balance". Says "we have four number tens".

Van Gaal: "we can switch to 4-3-3 when the other system doesn't work. But if we play that we have 3 strikers on the bench. That's not good"

United kan spela Ashley Young, Valencia, Januzaj, Mata, Kagawa, Rooney, Zaha och Welbeck på kanterna. Sedan är det inte otroligt om man köper någon. Ok en match säger inget, och framför allt ingen träningsmatch, men det är otroligt att Ashley Young såg ut som Robben i VM när han spelade forward.

Själv hoppas jag att United satsar på Vidal och inte di Maria. Sedan behöver United en ny mittback eftersom man ska spela med tre, kanske två till och med beroende på hur man ser på dom från ungdomsakademin som fått spela på turnén.

Så här skulle jag kunna tänka mig att se United, ett någorlunda rimligt lag och inte bara önsketänkande:

De Gea
Evans - Jones - Vermaelen
Valencia - Herrera - Vidal - Shaw
Mata
Rooney - van Persie

Men jag tror Welbeck blir bättre för laget. Skulle inte förvåna mig ett dugg om LvG petade Rooney och spelade Welbeck. Hans speed behövs där framme.

United med 3 backslinje, ja tack för oss andra lags supportrar, läckte med 4backs förra året, så känns lite hybris å gå på 3backslinje, då ni endå är ett mittenlag.

Och Joo, Vidal är ett önsketänkande, kommer inte gå till en klubb utan CL.
2014-07-25, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
United med 3 backslinje, ja tack för oss andra lags supportrar, läckte med 4backs förra året, så känns lite hybris å gå på 3backslinje, då ni endå är ett mittenlag.

Och Joo, Vidal är ett önsketänkande, kommer inte gå till en klubb utan CL.

Det här inlägget var så skrattretande att jag kände mig tvungen att logga in på jobbet och svara.

Jag utgår från att du inte såg en enda match med Holland i VM? De spelade nämligen med ett spelsystem som skiftar beroende på vilken del av planen man befinner sig på. I försvar är det 5-3-2 och i anfall är det 3-5-2. LvG kommer troligtvis köra samma i United, så man kommer alltså inte spela med en trebackslinje.

Sen vet jag inte om du ska prata om hybris som säger att United är ett mittenlag efter en säsong med dålig tränare. Ditt kära Liverpool var inte direkt någon fröjd att se i backlinjen heller, släppte väl in flest mål av topp 6? Med Suarez såld och inga direkta toppvärvningar i hamn så är det inte omöjligt att ni är tillbaka i mitten efter denna säsongen heller.

För övrigt kan jag som United-supporter erkänna att jag varken vill se Vidal eller Di Maria i United-tröjan denna säsong.
2014-07-25, 17:07
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer

För övrigt kan jag som United-supporter erkänna att jag varken vill se Vidal eller Di Maria i United-tröjan denna säsong.

Jag hade inte haft något emot Vidal (då jag anser att han passar bra), men Di Maria känns lite "fel" för positionen. Utav rent intresse, vilken/vilka centralmittfältare hade du gärna sett istället? För vi kan nog komma överens om att det hade behövts förstärkning med en till.
2014-07-25, 17:18
Medlem
snillet_1s avatar
Ranieri tar över Greklands landslag.

Eto'o ryktas vara på väg till Juventus.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här