Citat:
Ursprungligen postat av
KimKuk-Jing
Känns osannolikt att United spelar 4-3-3, man har väl knappast material till att fylla de offensiva yttrarna, som exempelvis Real har i Bale och Ronaldo. Ska Rooney eller Van Persie spela på en kant? Nja, knappast.
Skulle dessutom bli förvånad ifall någon av Di Maria eller en spelare som Vidal väljer att gå till United som inte spelar Champions League. Jag menar både Vidal och Di Maria är världsspelare. Vidal kommer kosta över 600 miljoner och definitivt ha möjlighet att gå till mycket större klubbar än United som spelar Champions League. Att Di Maria som nyss, i slutändan nästintill på egen hand, vunnit Champions League guldet till Real skulle gå till ett United utan Champions League känns också helt osannolikt. Svårt att se hur United dessutom skulle kunna matcha Di Marias löneanspråk.
Di Maria kommer inte gå till United. Inte heller Vidal. United kommer spela 4-4-2, eller 3-5-2, troligtvis med Valencia och Shaw på varsin kant. Herrera, Mata, Carrick som mittfältare. Rooney, Van persie på topp.
Vilket skitinlägg. United är en av världens största klubbar och kan lycka till sig 98% av alla spelare.
Så här säger van Gaal själv om hur han vill spela och hur han ser på truppen:
Ian Ladyman @Ian_Ladyman_DM · 24 jul
Van Gaal confirms 3-4-3 is the way #mufc will play this season. Says also squad lacks "balance". Says "we have four number tens".
Ian Ladyman @Ian_Ladyman_DM · 24 jul
Van Gaal: "we can switch to 4-3-3 when the other system doesn't work. But if we play that we have 3 strikers on the bench. That's not good"
United kan spela Ashley Young, Valencia, Januzaj, Mata, Kagawa, Rooney, Zaha och Welbeck på kanterna. Sedan är det inte otroligt om man köper någon. Ok en match säger inget, och framför allt ingen träningsmatch, men det är otroligt att Ashley Young såg ut som Robben i VM när han spelade forward.
Själv hoppas jag att United satsar på Vidal och inte di Maria. Sedan behöver United en ny mittback eftersom man ska spela med tre, kanske två till och med beroende på hur man ser på dom från ungdomsakademin som fått spela på turnén.
Så här skulle jag kunna tänka mig att se United, ett någorlunda rimligt lag och inte bara önsketänkande:
De Gea
Evans - Jones - Vermaelen
Valencia - Herrera - Vidal - Shaw
Mata
Rooney - van Persie
Men jag tror Welbeck blir bättre för laget. Skulle inte förvåna mig ett dugg om LvG petade Rooney och spelade Welbeck. Hans speed behövs där framme.