Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Jag hade inte haft något emot Vidal (då jag anser att han passar bra), men Di Maria känns lite "fel" för positionen. Utav rent intresse, vilken/vilka centralmittfältare hade du gärna sett istället? För vi kan nog komma överens om att det hade behövts förstärkning med en till.
Anledningen till att jag inte är positivt inställd till Vidal är att jag inte har sett honom spela tillräckligt mycket (typ två matcher Juve + några i VM). Köper inte riktigt FB-hypen eller FIFA 2013-hypen som många verkar ha.
Di Maria känns precis som du säger, lite felplacerad. Han är utan tvekan en bättre ytter än Young, Nani, Valenica, Welbeck o.s.v men för det priset tar jag hellre in någon annan.
Sen vet jag inte riktigt vad jag hade velat se istället för Vidal. Ryktas ju om Strootman fortfarande men han lär inte lämna Roma. Ska även erkänna att jag har väldigt dålig koll på vilka mittfältare som skulle kunna tänka sig att lämna. Gündogan var ju på tapeten men vet inte hur bra han är efter sina skador.
Jag tror ju att vi klarar en säsong med Carrick, Fletcher, Fellaini bredvid Herrera, sen får man se i vinter eller nästa sommar.
Jag köper hellre något utvecklingsbart för en vettig peng än lätt överskattade spelare för 400+ miljoner.